Filmtopic

Als er dan toch zoveel liefhebbers hier zitten: zijn er nog mensen die deze maand naar LIFF gaan?
Geef een gil en ik sluit een keer aan, Dave! Ik ga nog bijna elk jaar terug naar IFFR, al woon ik al 15 jaar niet meer in Rotterdam. Maar van LIFF krijg ik amper wat mee, terwijl ik daar tegenwoordig om de hoek woon. Suf van me!

Wauw! Jij hebt ook een bizar aantal volgers daar. Goede stats!
Haha ja… komt omdat ik hun officiële Top 500 lijst bijhoud. Ik was jaren geleden één van de eerste die op hun site een Top 250 van hun eigen ratings had gemaakt en toen hebben ze later gevraagd of ze die op hun homepage als de officiële Top 250 mochten gebruiken. Nog steeds één van de tofste dingen aan Letterboxd, dat het echt voor én door liefhebbers wordt gemaakt, ook al zijn ze inmiddels groter dan IMDB.

Geef een gil en ik sluit een keer aan, Dave! Ik ga nog bijna elk jaar terug naar IFFR, al woon ik al 15 jaar niet meer in Rotterdam. Maar van LIFF krijg ik amper wat mee, terwijl ik daar tegenwoordig om de hoek woon. Suf van me!
Leuk! Zal later even mijn schema sturen. Vooral doordeweeks en overdag, dan heeft mijn gezinsleven er zo weinig mogelijk last van haha.

IFFR ga ik ook elk jaar heen, is voor mij ook nog net iets dichterbij.

• Geweldig
Waarderingen: JP5
Haha ja… komt omdat ik hun officiële Top 500 lijst bijhoud. Ik was jaren geleden één van de eerste die op hun site een Top 250 van hun eigen ratings had gemaakt en toen hebben ze later gevraagd of ze die op hun homepage als de officiële Top 250 mochten gebruiken. Nog steeds één van de tofste dingen aan Letterboxd, dat het echt voor én door liefhebbers wordt gemaakt, ook al zijn ze inmiddels groter dan IMDB.

Nadat ik IMDb heb afgevinkt voor de verzameling, is Letterboxd ook wel de volgende.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Nadat ik IMDb heb afgevinkt voor de verzameling, is Letterboxd ook wel de volgende.
Zeker, de IMDb 250 was ook een corona projectje van mij, maar probeer nu een deuk te slaan in de Letterboxd 250.

Vind t alleen lastig dat ik niet een recente kijkgeschiedenis heb of iets dat ik makkelijk weer wat dingetjes op kan zoeken. Of een lijst met de huidige (Europese) bioscoopfilms, want veel is Amerikaans of een mix van recente bios en whatever mensen thuis kijken...

• Leuk
Waarderingen: visdave34
IMG_5677.jpeg

Dit is onze huidige kijklijst van films die een van ons of beiden nog nooit gezien hebben. (+ Project Hail Mary die nu klaar ligt op pole position)

Edit: (daarom ook voorlopig geen streamingsdienst nodig eigenlijk, want hier zijn we wel even zoet mee)

Oeh ik zie Paprika daar! Dat wordt een dubbel bill met Inception!

Ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg om twee films op één dag te kijken :LOL:

Maar Barbie en Oppenheimer hebben we wel back to back staan om ook zo te kijken. Alleen nog de volgorde bepalen van die twee. Eerst Oppenheimer zodat Barbie extra vrolijk is, of eerst Barbie zodat Oppenheimer extra duister is?

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg om twee films op één dag te kijken :LOL:

Maar Barbie en Oppenheimer hebben we wel back to back staan om ook zo te kijken. Alleen nog de volgorde bepalen van die twee. Eerst Oppenheimer zodat Barbie extra vrolijk is, of eerst Barbie zodat Oppenheimer extra duister is?
Afsluiten met Barbie!

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Toch een Letterboxd aangemaakt. Toch leuk om te doen en handig om zo ook soortgelijke films te zien, reviews te lezen, lijstjes door te struinen etc. Ik heb uit de door @visdave34 gecureerde top 500 maar zo'n 30 films gezien zag ik, dus je krijgt wel ook een soort enorme watchlist erbij meteen 😅

https://letterboxd.com/plukdeherfst/ voor wie interesse heeft/wil volgen. Vanochtend ongeveer 250 films erin gezet, vooral mijn favorieten. Ga het later uitbreiden.

• Geweldig
  • On fire
Waarderingen: JP5 en visdave34
IMG_9928.jpeg

Niet echt makkelijk plakken met die tijden, maar is wel duidelijk denk ik…

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Terwijl op basis van dit topic ik had verwacht dat je er wel veel meer had gezien 😲

Ik kom zelf tot 49 al, en heb er nog wel een paar op de lijst staan
Valt mezelf ook vies tegen (moet wel zeggen; ik kijk niet gek veel films, meer series, dit jaar tot juni zoet geweest met alle seizoenen Homeland) 🙈 Heb jij ook Letterboxd?

Valt mezelf ook vies tegen (moet wel zeggen; ik kijk niet gek veel films, meer series, dit jaar tot juni zoet geweest met alle seizoenen Homeland) 🙈 Heb jij ook Letterboxd?

Vergeet soms wel de films erin te zetten. En jammer dat series er niet in kunnen, want dan zou er nog wel het een en ander extra bij komen...

Ik ben juist gestopt met series kijken en kijk eigenlijk alleen maar films. Voelt ook prettiger omdat er een begin en eind aan zit zonder dat ik tientallen uren eraan hoef te besteden.

Zit nu op 139 van de 500 bij de Letterboxd top 500 en 200 van de 250 van de IMDB top 250.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: BeWario en AngieH
Ik ben juist gestopt met series kijken en kijk eigenlijk alleen maar films. Voelt ook prettiger omdat er een begin en eind aan zit zonder dat ik tientallen uren eraan hoef te besteden.

Zit nu op 139 van de 500 bij de Letterboxd top 500 en 200 van de 250 van de IMDB top 250.

Veel series kijken wij ook niet eigenlijk en als we kijken, dan doen we ook bewust één aflevering per week. Zoals het vroeger ook ging en zoals het hoort (#haat aan bingewatchen).

Maar eigenlijk hebben we recentelijk alleen maar Our Flag Means Death (@AngieH misschien wat voor jou?), House of the Dragon en Knight of the Seven Kingdoms gekeken. En natuurlijk wat natuurdocu's a la Planet Earth.

Users who are viewing this thread