Graspop Metal Meeting 2027

Die MCR discussie komt hier 10x per jaar terug terwijl die band weigert om Europese festivals te spelen, volgens mij hebben ze dat al 16 jaar niet meer gedaan en is er geen aanleiding om te denken dat hier verandering in komt. Als die touren worden het gewoon weer losse shows.
Ja, waarschijnlijk wel.
Al weet je het natuurlijk nooit, zie Machine Head.
Ze hebben in het verleden (2011 voor het laatst) wel festivals gedaan (in Benelux alleen 2x Werchter), en staan komende week ook 'gewoon' op een festival in de VS, maar laten we naar niet te hoge verwachtingen koesteren.

Ik schat de kans ongeveer als volgt in:
  1. losse shows in zalen/stadions
  2. Werchter
  3. eendagsfestival (Boutique/Parklive/Live is Live)
  4. GMM
  5. Lokerse Feesten

Laatst bewerkt:
As a German I feel the need to share my 3 Cents on Die Toten Hosen (DTH). I didn’t know about the Anastacia cover (metal chick??? – or did Google Translate mess up?).
Hahaha, your reaction really made me laugh. "Rockchick" was meant sarcastically, of course. It’s a good thing Germans aren't known for their precise language... or for not understanding sarcasm/humor. :D
No offence ofcourse.

Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo
Gevoelsmatig is dat meer een RW band?
Dat is het zeker. Maar laten we de RW bands die tot nu toe al touren op een rijtje zetten...dan komen we al bij Blink 182, Muse, The Prodigy,

Dan zijn in 2026 BMTH, Architects en Electric Callboy al op GMM geweest, dus die zie ik eerder een popfestival ala Pinkpop of RW doen.

Dan vrees ik dat het voor mijn persoonlijke smaak er komend jaar wat minder boeiend uit ziet met de headliners.
Faith No More, FFDP, PWD, Evanescene, Falling in Narcisme

Scorpions, Judas Priest, Bruce Dickinson, Helloween, Edguy en Children of Bodom trekken dat mogelijk enigzins wat recht...maar het kan heel goed dat het een kleiner festival wordt komend jaar.

Dan vrees ik dat het voor mijn persoonlijke smaak er komend jaar wat minder boeiend uit ziet met de headliners.
Faith No More, FFDP, PWD, Evanescene, Falling in Narcisme

Scorpions, Judas Priest, Bruce Dickinson, Helloween, Edguy en Children of Bodom trekken dat mogelijk enigzins wat recht...maar het kan heel goed dat het een kleiner festival wordt komend jaar.
Wat bedoel je met een kleiner festival? minder namen die je leuk vind? als we kijken welke headliners er op tour zijn zou ik zeggen dat we juist een sterke bovenkant kunnen krijgen en dat terwijl 90% van de grote metalfestivals nog niets heeft aangekondigd.

het blijft natuurlijk erg subjectief want van jouw bovenstaande twee rijtjes zou ik veel liever de bovenste hebben dan de onderste maar ik denk dat de organisatie de afgelopen editie goed heeft laten zien dat ze met wat meer middelgrote namen en grotere subs het gebrek van een grote headliner goed kunnen opvangen. De klassieke grotere namen als Slipknot, Iron Maiden en GNR waren allemaal niet beschikbaar en toch verkocht het festival beter dan de jaren dat die er wel stonden

• Leuk
Waarderingen: Piet
Wat bedoel je met een kleiner festival? minder namen die je leuk vind? als we kijken welke headliners er op tour zijn zou ik zeggen dat we juist een sterke bovenkant kunnen krijgen en dat terwijl 90% van de grote metalfestivals nog niets heeft aangekondigd.

het blijft natuurlijk erg subjectief want van jouw bovenstaande twee rijtjes zou ik veel liever de bovenste hebben dan de onderste maar ik denk dat de organisatie de afgelopen editie goed heeft laten zien dat ze met wat meer middelgrote namen en grotere subs het gebrek van een grote headliner goed kunnen opvangen. De klassieke grotere namen als Slipknot, Iron Maiden en GNR waren allemaal niet beschikbaar en toch verkocht het festival beter dan de jaren dat die er wel stonden

Dat ie naar een kleiner festival gaat in plaats van Graspop denk ik

• Leuk
Waarderingen: Piet

Er staat ook "persoonlijke smaak" wat per definitie subjectief is...
Die 2e reeks namen (Scorpions, Priest e.d.) zijn ook niet gelijk mijn droomnamen..maar die zullen hoogstwaarschijnlijk touren in de zomer...en verkies ik zeker boven de 1e reeks namen (FNM, FFDP e.d.)
De grote namen moeten wellicht nog komen. Waar waarsch een Slipknot bij zit...en stabiele naam....prima..maar ook niet direct een knaller.
Rock Am ring en Tuska hebben nu wat namen gestrooid...wat wel vaker overeenkomt met GMM.
Om echt een goede voorspelling te doen, zou je bevestigingen van Hellfest, Copelhell, Download, Novarock en Swedenrock moeten afwachten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Hello, each year we rent a party tent fot the boneyard camping from mr. Champ Champ. It was always 45€ for the festival + 100€ guarantee that was refunded once we returned it. I was looking for it today and tha price now is 185€!!! Is it possible it had over 400% raise? And how is that justified?

nu ook Wembley Stadium zelf met de Slipknot teaser
wel bijzonder, gaat hun grootste show ooit zijn in de UK geloof ik
ben benieuwd of ze het in de benelux ook aandurven om een stadionshow te doen, gaat toch nooit uitverkopen lijkt me?
met Werchter Boutique die ook komende week gaat aankondigen zou er wel iets grappigs kunnen gebeuren. al lijkt me die kans heel klein

ben benieuwd of ze het in de benelux ook aandurven om een stadionshow te doen, gaat toch nooit uitverkopen lijkt me?
met Werchter Boutique die ook komende week gaat aankondigen zou er wel iets grappigs kunnen gebeuren. al lijkt me die kans heel klein
Slipknot op boutique lijkt me ook wel grappig, al gaat dat natuurlijk nooit gebeuren (Jimmy had dat ook al bevestigd)

Slipknot speelt blijkbaar in Wembley volgend jaar. Kan dus even goed zijn dat die geen festivals gaan spelen maar alleen eigen events

Edit: Helemaal gemist dat het hierboven ook al stond 😅

Laatst bewerkt:
  • Thinking
Waarderingen: Loek123
Londen alleen heeft natuurlijk al bijna evenveel inwoners als heel België en als het de enige uk show is zal er nog wel voldoende volk van andere steden naar daar gaan. Is niet echt te vergelijken met situatie hier.

Users who are viewing this thread