Ik ben er niet vies van. Maar ik vind het wel wat anders dat er een ander genre als bij-act staat of een volwaardige headliner. Het is godverdomme geen Pinkpop of Lowlands.
Liever niet elk festival dezelfde eenheidsworst aub.
Headliners zijn altijd wat specialer en spreken over het algemeen niet alleen een groter, maar ook een breder publiek aan.
Veel headliners kunnen dan ook zowel op metal- als mainstream-festivals staan (Metallica, Ramnstein, Linkin Park, Tool, NIN, BMTH, Volbeat, Muse, noem maar op).
The Prodigy is ook onontkenbaar zo'n band, aangezien deze veel metalfans aanspreekt.
The Prodigy omschrijft zichzelf als Electronic Punk, en van punk (zelfs als headliner) op GMM kijkt ook niemand meer op.
Jij vindt blijkbaar andere genres op GMM nog wel ok, maar niet onder de headliners.
Ik zou het dan juist eerder omdraaien: voor de undercard zijn er meer dan genoeg metalbands beschikbaar, voor de headliners is die vijver veel kleiner.
Daarom vind ik een nieuwe, verrassende headliner uit een aangrenzend/overlappend genre per jaar acceptabel, begrijpelijk en zelfs wenselijk.