Alcatraz Open Air 2027

Om op mijn eigen vorige vraag te antwoorden die hier eerst stond: veronderstelling had ik over gelezen🤦‍♂️

Kan, maar Swamp is veel logischer.
Daar stonden ze in 2023 ook gewoon.
Daar stond Shadow of Intent in 2023 ook, en die staan nu ineens in Helldorado.
Danko Jones op main stage zie ik evenmin gebeuren, dat was Helldorado in 2024.
Het lijkt tevens logisch om bands als Slomosa en Truckfighters in La Morgue te droppen, omdat ze stoner spelen, maar ze zijn (zeker Truckfighters) te groot geworden daarvoor. Fu Manchu stond vorig jaar ook Helldorado te headlinen, en bands als Psychonaut en King Buffalo speelden eveneens ginder.
Met het steeds groeiende publiek is La Morgue eigenlijk te klein geworden van zodra een band met iet of wat bekendheid daar moet gaan optreden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
I am Morbid aangekondigd voor Dynamo, hopelijk maken David Vincent, Pete Sandoval en co ook de oversteek naar Kortrijk.

Dynamo namen:
ARCHITECTS
MERCYFUL FATE
CAVALERA – CHAOS A.D.
CORROSION OF CONFORMITY
HYPOCRISY
MADBALL – D.O.A. ’95 SET
SYLOSIS
I AM MORBID – D.O.A. ’91
LEFT TO SUFFER

Architects dan ook op Alcatraz? Of toch Electric Callboy (Bloodstock 27)?
Dan zou je met Europe, Mercyful Fate en Architects meteen alle headliners hebben.
Wat met Children of Bodom, afwachten...
Verder geen verassingen bij Dynamo.

Lijkt alsof de spoeling headliners voor 2027 net wat dunner is dan 2026.
Dit terwijl Alcatraz afgelopen zomer nog Lamb Of God en Saxon als sub kon programmeren en nog andere bands als In Flames niet geboekt kreeg.
Dan lijken Architects en EC wat mindere oplossingen, naar mijn mening.
Architects en Electric Callboy verkopen wel tickets, maar zelfs ik, als Architects fan, heb ze wel weer genoeg gezien voor even :)

Dynamo namen:
ARCHITECTS
MERCYFUL FATE
CAVALERA – CHAOS A.D.
CORROSION OF CONFORMITY
HYPOCRISY
MADBALL – D.O.A. ’95 SET
SYLOSIS
I AM MORBID – D.O.A. ’91
LEFT TO SUFFER

Architects dan ook op Alcatraz? Of toch Electric Callboy (Bloodstock 27)?
Dan zou je met Europe, Mercyful Fate en Architects meteen alle headliners hebben.
Europa is de donderdag headliner geloof ik, dus we missen dan nog wel een headliner
Denk ook dat de kans groot is dat ECB of Architects 1 van de missende headliners is
Wat met Children of Bodom, afwachten...
Graspop
Verder geen verassingen bij Dynamo.

Lijkt alsof de spoeling headliners voor 2027 net wat dunner is dan 2026.
Dit terwijl Alcatraz afgelopen zomer nog Lamb Of God en Saxon als sub kon programmeren en nog andere bands als In Flames niet geboekt kreeg.
Dan lijken Architects en EC wat mindere oplossingen, naar mijn mening.
Architects en Electric Callboy verkopen wel tickets, maar zelfs ik, als Architects fan, heb ze wel weer genoeg gezien voor even :)
Ja ik heb idd ook het idee dat de headliners van het augustus seizoen voor komend jaar nogal tegenvallen vergeleken met 2026
Zelf ook wel architects fan maar die zouden beter een pauze nemen

Architects mits voldoende rust voor Sam Carter aanvaardbaar. Maar gevoelsmatig net wat te vroeg alweer.

Ik ga er wat vanuit dat we met de huidige twee headliners nog twee grote namen uit het "zwaardere" segment mogen verwachten. Daar valt Architects dan wel onder. Mogelijks ook nog wat uit de hoge hoed? Als we tegenwoordig 1 GMM-headliner delen, is er mogelijks wel budget voor een cadeautje.

Als ik me niet vergis, dan was Slaughter To Prevail dit jaar headliner omdat Lorna Shore moest afzeggen. Ik hoop oprecht dat Lorna Shore ooit Alcatraz mag headlinen. Dat wordt le-gen-da-risch.

Hier is mijn voorspellingsposter met de aankondigingen van bands van deze zomer + interessante Belgische bands van dit moment. Wat vinden jullie ervan?
ALCATRAZ 2027 FAKE.jpg

Hier is mijn voorspellingsposter met de aankondigingen van bands van deze zomer + interessante Belgische bands van dit moment. Wat vinden jullie ervan?
Bekijk bijlage 22502
Ik hoop dat dit geen werklijkheid wordt, want ik zou geen idee hebben wanneer ik in godsnaam moet eten, drinken en naar de wc gaan.

(En voor zij die mijn reviews lazen en afvroegen waarom ik ging eten buiten de wei. Al zou ik op de wei eten, dan had ik nog geen idee)

Hier is mijn voorspellingsposter met de aankondigingen van bands van deze zomer + interessante Belgische bands van dit moment. Wat vinden jullie ervan?Bekijk bijlage 22502
Donderdag: Feuerschwanz, Suicidal Angels, Crypta, Malevolence, Nasty en Marche Funebre

Vrijdg: Europe, Heaven Shall Burn, Wind Rose, Evil Invaders, Equilibrium, Nile, Pro-Pain, Toxic Shock en Kate's Acid

Zaterdag: Architects, Cavalera, Halestorm, John Bush, Primal Fear, I Am Morbid, Gaerea, Fleshgod Apocalypse, Wolfheart, Schizophrenia, Danko Jones, Shadow Of Intent, Hippotraktor en Bark

Zondag: Mercyful Fate, Hammerfall, Kanonenfieber, Destruction, Atreyu, The New Roses, Wark Tranquility, Sylosis, Brutus en Truckfighters

Bekijk bijlage 22502
Echt super vet gedaan! Ik zou hier zeer enthousiast van worden, leuke editie zo! Zou ook niet zo goed weten waar ik tijd vind om energie (of pils) te tanken 😅

Kleine sidenote is dat Europe bevestigt heeft dat ze de donderdag headlinen, dus kunnen we nog twee headliners van formaat verwachten (Avatar vind ik overigens een schitterende band en zou groter moeten zijn, maar kunnen denk ik nog net niet meten met de bands die momenteel volledige Alcatraz-dagen headlinen). 😁

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Echt super vet gedaan! Ik zou hier zeer enthousiast van worden, leuke editie zo! Zou ook niet zo goed weten waar ik tijd vind om energie (of pils) te tanken 😅

Kleine sidenote is dat Europe bevestigt heeft dat ze de donderdag headlinen, dus kunnen we nog twee headliners van formaat verwachten (Avatar vind ik overigens een schitterende band en zou groter moeten zijn, maar kunnen denk ik nog net niet meten met de bands die momenteel volledige Alcatraz-dagen headlinen). 😁
Dacht dat het ook al semi bevestigd was door won dat papa roach de zondag ging headlinen? Of heb dat mis? Ik heb alleszins geen inside info over welke bands er nog komen.

Die papa roach leak was ik alweer vergeten ja. Zou best eens kunnen dan dat de laatste twee headliners gewoon Architects en Papa Roach zijn.

Users who are viewing this thread