Graspop Metal Meeting 2027

Tja, de nineties, dat kun je ook zeggen van 2 Unlimited.. 😝

Middle School Lol GIF by Tanner Almon
Zij hebben ook een heel genre voorgetrokken en hebben de meeste platen verkocht in hun genre.

Relevantie gaat me niet over leeftijd, maar over activiteit. Brengen ze nog steeds materiaal uit dat hun naam waardig is (ook al verkoopt het minder dan in hun hoogdagen). Deep Purple en Priest brengen nog steeds kwaliteit uit, voor The Prodigy moet je al bijna 20 jaar terug gaan om iets te vinden dat geen bagger is.
Merendeel kent waarschijnlijk amper tot niets van na the fat of the land

Relevantie gaat me niet over leeftijd, maar over activiteit. Brengen ze nog steeds materiaal uit dat hun naam waardig is (ook al verkoopt het minder dan in hun hoogdagen). Deep Purple en Priest brengen nog steeds kwaliteit uit, voor The Prodigy moet je al bijna 20 jaar terug gaan om iets te vinden dat geen bagger is.

Het verschil tussen een band waar de populariteit verdween, maar de kwaliteit wel aanwezig bleef of een band waarbij de populariteit en de kwaliteit simultaan verdwenen.
Dat maakt de meeste mensen toch helemaal niks uit, joh. 🙂
Als Metallica na The Black Album nooit meer iets had uitgebracht, zouden er nog vrijwel net zoveel mensen staan. 😉

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Maar jij hebt dus ook een enorme afkeer tegen Mötley Crüe, het is volkomen logisch dat je MC helemaal niks vindt dan en dus op deze manier de berichten schrijft. Mötley Crüe heeft denk ik toch ook echt wel een enorme legacy en de discography is echt niet zo verkeerd. Muzikaal talent ga ik niks nuttigs over kunnen bijdragen en uiteraard de gunfactor of sympathie hebben ze niet, dat ben ik met je eens.
De eerste 5 albums van MC zijn fantastisch. Piek 80s vibes en op album is het echt prima.

Live is het gewoon een beetje sneu en zielig allemaal. Ik moest gewoon een beetje in m'n mond overgeven toen ik Nikki Sixx hoorde vragen om ''tiddies'' een paar jaar terug. Doe normaal man. Op de met een knipoog Steel Panther manier kan het nog net, maar als bijna 70-er denken dat het 1981 is en je nog een 18 jarige adonis bent, het is gewoon sneu.

En legacy of nostalgie is echt niets waard wat mij betreft. Ik hekel het ook echt dat nostalgie momenteel veel zwaarder weegt dan kwaliteit van de artiest. Daarom schreeuw ik zeker mee in de CRC met al die legacy nummers maar ik realiseer mij ook dat dat klanken van vruuger zijn.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos
Ik voel mij eerlijk gezegd af en toe echt verdwaald hier. Even los van wat ik van The Prodigy vind maar ik zit echt totaaaal niet te wachten op een drum&bass band op m'n metal festival thank you very much :rolleyes:.

Voor velen lijkt dat best te matchen maarjah er zijn ook mensen die ik een plak kaas op hun boterham met chocopasta heb zien doen.

Dat maakt de meeste mensen toch helemaal niks uit, joh. 🙂
Als Metallica na The Black Album nooit meer iets had uitgebracht, zouden er nog vrijwel net zoveel mensen staan. 😉

Ik spreek dan ook niet namens de meeste mensen, enkel namens mezelf. Daarom staat mijn naam bij de post en licht ik toe wat mijn eigen criteria zijn, kan niet terugvinden waar ik suggereer dat ik de stem van het volk ben en dat er niemand anders interesse zou hebben.

Ik voel mij eerlijk gezegd af en toe echt verdwaald hier. Even los van wat ik van The Prodigy vind maar ik zit echt totaaaal niet te wachten op een drum&bass band op m'n metal festival thank you very much :rolleyes:.

Voor velen lijkt dat best te matchen maarjah er zijn ook mensen die ik een plak kaas op hun boterham met chocopasta heb zien doen.
U bent er misschien vies van (van die drum&bass bedoel ik, niet van fie boterhammen😅). Maar de organisatie duidelijk niet, hebben ze al bewezen met Pendulum, (vind ik) Combichrist, The Bloody Beetroots en nog een paar

• 100
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig en MetalLimbo
Ik spreek dan ook niet namens de meeste mensen, enkel namens mezelf. Daarom staat mijn naam bij de post en licht ik toe wat mijn eigen criteria zijn, kan niet terugvinden waar ik suggereer dat ik de stem van het volk ben en dat er niemand anders interesse zou hebben.
Je had het over relevantie, en dat hangt dus per definitie juist niet af van de mening van één persoon.

U bent er misschien vies van (van die drum&bass bedoel ik, niet van fie boterhammen😅). Maar de organisatie duidelijk niet, hebben ze al bewezen met Pendulum, (vind ik) Combichrist, The Bloody Beetroots en nog een paar
Ik denk dat mensen het idee dat GMM een loepzuiver metalfestival is toch langzamerhand eens moeten gaan loslaten, uit niks blijkt dat dat nog steeds het geval is (behalve de naam, waar echter ook het woord pop in zit 😉).
Daar zijn ze inmiddels veel te groot voor, net als de andere grote festivals.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: saurus en philipnorth
Ik ben er niet vies van. Maar ik vind het wel wat anders dat er een ander genre als bij-act staat of een volwaardige headliner. Het is godverdomme geen Pinkpop of Lowlands.

Liever niet elk festival dezelfde eenheidsworst aub.

Ik ben er niet vies van. Maar ik vind het wel wat anders dat er een ander genre als bij-act staat of een volwaardige headliner. Het is godverdomme geen Pinkpop of Lowlands.

Liever niet elk festival dezelfde eenheidsworst aub.
Headliners zijn altijd wat specialer en spreken over het algemeen niet alleen een groter, maar ook een breder publiek aan.
Veel headliners kunnen dan ook zowel op metal- als mainstream-festivals staan (Metallica, Ramnstein, Linkin Park, Tool, NIN, BMTH, Volbeat, Muse, noem maar op).
The Prodigy is ook onontkenbaar zo'n band, aangezien deze veel metalfans aanspreekt.

The Prodigy omschrijft zichzelf als Electronic Punk, en van punk (zelfs als headliner) op GMM kijkt ook niemand meer op.

Jij vindt blijkbaar andere genres op GMM nog wel ok, maar niet onder de headliners.
Ik zou het dan juist eerder omdraaien: voor de undercard zijn er meer dan genoeg metalbands beschikbaar, voor de headliners is die vijver veel kleiner.
Daarom vind ik een nieuwe, verrassende headliner uit een aangrenzend/overlappend genre per jaar acceptabel, begrijpelijk en zelfs wenselijk.

Laatst bewerkt:
  • On fire
Waarderingen: philipnorth
Ja, leg me even uit wat ik zelf bedoel. Zelfs dat weet je beter dan anderen.
Nou, je hoeft niet kwaad of persoonlijk te worden..?
Wat klopt er dan niet wat ik zeg?
Of gewoon in de Marquee ermee, ze zijn sowieso al 20 jaar niet meer relevant.
Relevantie is een vaag begrip, maar het is in ieder geval wel afhankelijk van een algemene, breed gedragen opinie.

Ik bedoel, ik kan bv. Taylor Swift persoonlijk niet relevant vinden, maar wat is die mening dan precies waard?

Laatst bewerkt:
The Prodigy was vanaf de jaren 90, toen het nog meer dance was, en blijft een hard feestje. zowiezo speelt de Prodigy recentere nummers dan bvb Metallica en veel andere potentiele headliners.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Jij vindt blijkbaar andere genres op GMM nog wel ok, maar niet onder de headliners.
Ik zou het dan juist eerder omdraaien: voor de undercard zijn er meer dan genoeg metalbands beschikbaar, voor de headliners is die vijver veel kleiner.
Daarom vind ik een nieuwe, verrassende headliner uit een aangrenzend/overlappend genre per jaar acceptabel, begrijpelijk en zelfs wenselijk.
Daar verschillen we gewoon inderdaad ontzettend van mening. Megadeth, een volledige metal band heeft meer luisteraars op Spotify dan The Prodigy, een punk/electro whatever groep. En dan gaan we er voor pleiten om die als headliner te zetten op een metal meeting want ''het overlapt in interesses'', maar een band als Megadeth is uiteraard veel te klein... schandalig hoor. Die logica kan ik echt niets mee. Zo is alles wat krom is wel recht te lullen.

De kleine vijver is gewoon een zelfgemaakt probleem. Grote festivals en boekers hebben veel te lang op legacy bands zitten teren en weten nu van gekkigheid niet wat de volgende grote hit moet zijn. De ene band is ''te groot'' om nog festivals te doen, maar kleinere bands gaan we geen kans geven voor headline spots (behalve laatste jaren dan).

• On fire
Waarderingen: gmm033

Users who are viewing this thread