Graspop Metal Meeting 2027

volgens de leak ging dat main 2 headliner zijn
Dat was een momentopname, dus niet met zekerheid te zeggen.

Maar denk dat ze met gemak genoeg volk trekken voor een headline plek op main.
Marquee echter niet volledig uitgesloten, lijkt me (zie ook Pendulum, al zijn die wel wat kleiner waarschijnlijk).

The Prodigy is toch een ideale kandidaat in een coheadline achtige setup, bijvoorbeeld zoiets:
Lorna Shore (north) > Parkway Drive (south) > The Prodigy (north)
met 75min voor alle drie waardoor Lorna Shore ook al half in het donker speelt
Past wel mooi samen ja, laat maar komen!

Met FNM als specialleke, Evanescence dat al 10 jaar geleden is en misschien nog een gevestigde grote naam als Korn hebben ze ook voor de andere dagen wel voldoende potentieel om een mooie affiche te maken.

En uiteraard blijven hopen op Gojira.

Bekijk bijlage 22863

Volgens de 2025 leak zien we dat graspop het toch serieus heeft overwogen
True, kan me het dilemma best voorstellen en zou wat mij betreft ook wel kunnen hoor, buiten de lijntjes kleuren.

FiR stond uiteindelijk als sub dat jaar, dus positie op de poster is niet altijd leidend. Geen idee of The Prodigy genoegen zou nemen met een sub positie? Stonden dit jaar in The Barn op Werchter met een capaciteit van 20.000. Marquee is wat kleiner, gevoelsmatig is The Prodigy te groot voor de Marquee maar te klein en qua sound te verschillend voor een North / South HL?

jimmywe gaf toen aan dat het de bedoeling was dat the prodigy de north stage af zou sluiten op de vrijdag geloof ik en dat sloot ook wel aan bij het feit dat de north stage headliner pas zo laat werd aangekondigd en dat het duidelijk een noodoplossing was.

Een uurtje the prodigy na slipknot was ook wel passend geweest. Die zijn te groot voor de marquee dus denk dat dat de enige geschikte spot is voor die band

Dat was een momentopname, dus niet met zekerheid te zeggen.

Maar denk dat ze met gemak genoeg volk trekken voor een headline plek op main.
Marquee echter niet volledig uitgesloten, lijkt me (zie ook Pendulum, al zijn die wel wat kleiner waarschijnlijk).
sowieso een plek om af te sluiten, en dat was die vrijdag zo bedoeld, uiteindelijk heeft behemoth die plek dan ingevuld

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik ga The Prodigy in november in de Ziggo Dome zien (eerste keer), alleen de bovenste ringen lijken nog beschikbaar. In dat opzicht zijn ze groot genoeg als headliner. Vanavond ook Evanescence in een uitverkocht Ziggo Dome (ook eerste keer). Ook die zijn inmiddels dus groot genoeg zou ik zeggen. Mochten ze allebei nog naar Dessel komen, geen probleem om ze nóg een keer te zien hoor.

Voor mij is the Prodigy zonder Keith niet een reden om aan de mains te blijven hangen. Ik weet niet of er meer zo over denken?
Ik weet dat hij niet het muzikale brein was. Maar hij maakte natuurlijk wel een heel groot deel van de show.

Het is net als 2Unlimited zonder Ray en Anita. Slechts een slap aftrekselšŸ˜‰šŸ˜‰šŸ˜‰

• Leuk
Waarderingen: saurus
Voor mij is the Prodigy zonder Keith niet een reden om aan de mains te blijven hangen. Ik weet niet of er meer zo over denken?
Ik weet dat hij niet het muzikale brein was. Maar hij maakte natuurlijk wel een heel groot deel van de show.
heb the prodigy nooit gezien dus kan niet veel andere dan de huidige versie zien of niets. Hetzelfde met linkin park. The prodigy krijgt met de huidige lineup in ieder geval wel positieve reviews dus zo slecht zal het niet zijn hopelijk

Kan wel begrijpen dat mensen die ze met Keith hebben gezien er anders over denken en er wellicht minder behoefte aan hebben

Voor mij speelt de afwisseling in headliners ook wel een grote rol, af en toe een risicovolle of unieke headline set waar je niet mee wordt doodgegooid op metalfestivals is wel een grote reden voor mij om naar graspop te blijven gaan

Ik zie the Prodigy wel als een afsluiter hoor, op de donderdag of vrijdag ofzo, en ik zou het helemaal niet raar vinden om ze op graspop te zien, is een band die in het verleden ook op lowlands, pukkelpop en Download heeft gestaan. Jaren 90 afsluiter van Pinkpop (toen Pinkpop niet 80% nederlandstalige popmuziek was, en RATM, Pennywise, life of agony Sepultura er ook stonden datzelfde weekend.(damn wat was dat een leuk pinkpop jaar eigenlijk (1996)))

Ik ben het er alleen nog niet helemaal mee eens dat ik Gojira en Landmvrks nog nergens heb zien staan.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
heb the prodigy nooit gezien dus kan niet veel andere dan de huidige versie zien of niets. Hetzelfde met linkin park. The prodigy krijgt met de huidige lineup in ieder geval wel positieve reviews dus zo slecht zal het niet zijn hopelijk

Kan wel begrijpen dat mensen die ze met Keith hebben gezien er anders over denken en er wellicht minder behoefte aan hebben

Voor mij speelt de afwisseling in headliners ook wel een grote rol, af en toe een risicovolle of unieke headline set waar je niet mee wordt doodgegooid op metalfestivals is wel een grote reden voor mij om naar graspop te blijven gaan
Ik weet ook niet of ik het slecht zou vinden hoor, maar ik heb ze met gezien dus ik zou toch gaan vergelijken denk ik.

Ik heb overigens weinig tegen harde muziek uit andere genres op GMM.

Jouw perspectief (heb ze nooit met gezien) had ik eerlijk gezegd niet eens over nagedacht. Lekker kortzichtig van me :giggle:

• Leuk
Waarderingen: philipnorth en Loek123
Ik denk dat de kans op The Prodigy vooral afhangt van welke andere headliners beschikbaar zijn. Is zo'n act die letterlijk elk jaar in Europa zit aan het begin van de zomer. Stel dat er dit jaar 8 headlinerwaardige metalacts beschikbaar zijn, dan kan je ze beter opsparen voor 2028 of later.

Het is net als 2Unlimited zonder Ray en Anita. Slechts een slap aftrekselšŸ˜‰šŸ˜‰šŸ˜‰
Ik heb hele gedoe rond Keith nooit begrepen. Alle muziek is gemaakt door Liam howlett en tijdens experience en music for the jilted generation (de 2 beste Prodigy albums) waren maxim en Keith enkel live achtergrond dansers. Ze hebben geen enkele bijdrage op die albums.

Pas tijdens the fat of the land hadden ze een echte muzikale bijdrage. En het album erna (always out outnumbered,....) was weer gewoon zonder hun.
Ik heb ze heel veel live gezien en meestal waren ze totaal niet goed. Waren zelden nuchter en precies tegen hun zin aan het performen. Zelfs op Axion Beach rock (2002 ofzo) voelde het al aan als vergane glorie. En al de keren erna op Pukkelpop enzo was niet veel beter.

Heb ze niet meer gezien sinds zijn dood, dus daar heb ik geen mening over. Mogelijk hebben ze een tweede adem nu.

Heb The Prodigy ook nooit gezien, maar als de keuze is tussen enerzijds Prodigy als afsluiter + Lorna Shore een halve show in het donker en anderzijds geen Prodigy en Lorna Shore als echte afsluiter, dan zal ik ze met veel plezier nooit aanschouwen. Of gewoon in de Marquee ermee, ze zijn sowieso al 20 jaar niet meer relevant.

Ik heb hele gedoe rond Keith nooit begrepen. Alle muziek is gemaakt door Liam howlett en tijdens experience en music for the jilted generation (de 2 beste Prodigy albums) waren maxim en Keith enkel live achtergrond dansers. Ze hebben geen enkele bijdrage op die albums.

Pas tijdens the fat of the land hadden ze een echte muzikale bijdrage. En het album erna (always out outnumbered,....) was weer gewoon zonder hun.
Ik heb ze heel veel live gezien en meestal waren ze totaal niet goed. Waren zelden nuchter en precies tegen hun zin aan het performen. Zelfs op Axion Beach rock (2002 ofzo) voelde het al aan als vergane glorie. En al de keren erna op Pukkelpop enzo was niet veel beter.

Heb ze niet meer gezien sinds zijn dood, dus daar heb ik geen mening over. Mogelijk hebben ze een tweede adem nu.
Dat gebeurt natuurlijk wel vaker, dat een band tour-moe wordt, zeker in hun hoogtijdagen.

Dat ze nu nog steeds/opnieuw optreden, is dus juist een goed teken (tweede adem), dan is het blijkbaar een bewuste keuze.

En ach, natuurlijk zou ik ze ook liever met Keith zien, maar hij lijkt me niet onvervangbaar.

Heb The Prodigy ook nooit gezien, maar als de keuze is tussen enerzijds Prodigy als afsluiter + Lorna Shore een halve show in het donker en anderzijds geen Prodigy en Lorna Shore als echte afsluiter, dan zal ik ze met veel plezier nooit aanschouwen. Of gewoon in de Marquee ermee, ze zijn sowieso al 20 jaar niet meer relevant.
Voorlopig weten we natuurlijk nog geeneens of ze er staan, laat staan op dezelfde dag. šŸ˜‰

En Lorna Shore mag voor mij net zo goed in de Marquee.
The Prodigy mag dan misschien niet meer 'relevant' (heb je dat stomme woord weer dat in de metalwereld nauwelijks opgaat..) zijn, ze zullen ongetwijfeld genoeg volk trekken op GMM, ik vermoed zelfs meer dan Lorna Shore.

Relevantie gaat me niet over leeftijd, maar over activiteit. Brengen ze nog steeds materiaal uit dat hun naam waardig is (ook al verkoopt het minder dan in hun hoogdagen). Deep Purple en Priest brengen nog steeds kwaliteit uit, voor The Prodigy moet je al bijna 20 jaar terug gaan om iets te vinden dat geen bagger is.

Het verschil tussen een band waar de populariteit verdween, maar de kwaliteit wel aanwezig bleef of een band waarbij de populariteit en de kwaliteit simultaan verdwenen (populariteit uit de hoogdagen bedoel ik dan).

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread