Graspop Metal Meeting 2027

Goede grap! De drie originele leden van Mötley Crüe zijn gemiddeld 65. Vergelijk dat maar eens met de leeftijd van Rob Halford of Klaus Meine. Dan heb je nog een mooie 10 jaar te gaan!
Niet iedereen houdt het zolang vol hé. En doen Scorpions en Priest nog vaak lange Amerikaanse tours?

Ja misschien komen ze pakweg 2030 nog eens terug maar dat kan niemand voorspellen. En true, van pakweg Orbit Culture of Taylor Swift kan ook niemand dat voorspellen (al heeft het daar minder met leeftijd te maken dan en eerder met andere zaken) maar van MC zou het mij niet verbazen als het de laatste keer in Europa is leeftijdsgewijs. Van hen verwacht ik het eerder dan pakweg van Parkway Drive althans

Dirty Honey komt in januari-februari opnieuw naar Europa met een nieuw album onder de arm. Ik zou die ook durven opschrijven voor een festivalrun volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Ik ben verre van een fan van Motley Crue, maar je kunt moeilijk ontkennen dat ze een legacy status hebben. Ze zijn van enorme invloed geweest op de Glam en de Hair Metal en daarmee hebben ze ook weer hun stempel gedrukt op het Power Metal genre. Bovendien zijn zij één van de eerste hardrock/metal artiesten die zich een weg naar de wereld van glitter & glamour hebben gebaand. Ik ken mensen die jaarlijks hooguit enkele bands van naam herkennen op een Graspop affiche, maar wel weten wie Tommy Lee of Nikki Sixx is.

Maar jij hebt dus ook een enorme afkeer tegen Mötley Crüe, het is volkomen logisch dat je MC helemaal niks vindt dan en dus op deze manier de berichten schrijft. Mötley Crüe heeft denk ik toch ook echt wel een enorme legacy en de discography is echt niet zo verkeerd. Muzikaal talent ga ik niks nuttigs over kunnen bijdragen en uiteraard de gunfactor of sympathie hebben ze niet, dat ben ik met je eens.
Dat klopt, ik ben zeker bevooroordeeld als het om MC gaat.
Maar het is ook gewoon objectief waar dat JP, Scorpions en ook DL veel meer invloed hebben gehad op de metal- (en hardrock) wereld dan MC (die inderdaad een jaar of 10 jonger zijn dan de rest, Mick Mars uitgezonderd).
MC heeft juist vooral invloed in negatieve zin gehad, en heeft de metalwereld in mijn ogen zelfs onherstelbare reputatieschade toegebracht.

Laatst bewerkt:
Niet iedereen houdt het zolang vol hé. En doen Scorpions en Priest nog vaak lange Amerikaanse tours?

Ja misschien komen ze pakweg 2030 nog eens terug maar dat kan niemand voorspellen. En true, van pakweg Orbit Culture of Taylor Swift kan ook niemand dat voorspellen (al heeft het daar minder met leeftijd te maken dan en eerder met andere zaken) maar van MC zou het mij niet verbazen als het de laatste keer in Europa is leeftijdsgewijs. Van hen verwacht ik het eerder dan pakweg van Parkway Drive althans

Judas Priest heeft in 2024 nog 2x een goede maand in de VS gespeeld. Eind 2025 ook nog anderhalve maand. Alice Cooper dan als voorbeeld, die staat ook nog geregeld in Europa.

Ik ben verre van een fan van Motley Crue, maar je kunt moeilijk ontkennen dat ze een legacy status hebben. Ze zijn van enorme invloed geweest op de Glam en de Hair Metal en daarmee hebben ze ook weer hun stempel gedrukt op het Power Metal genre. Bovendien zijn zij één van de eerste hardrock/metal artiesten die zich een weg naar de wereld van glitter & glamour hebben gebaand. Ik ken mensen die jaarlijks hooguit enkele bands van naam herkennen op een Graspop affiche, maar wel weten wie Tommy Lee of Nikki Sixx is.
MC heeft zeker wel een legacy status, maar niet in dezelfde mate als die andere bands.
JP heeft zo ongeveer het hele genre metal gedefïniëerd.

Ook heeft MC vanzelfsprekend invloed gehad op glam/hair metal, maar nauwelijks op power metal, dat vooral uit NWOBHM en speed metal is voortgekomen.
Glam en power metal hebben zich grotendeels in parallel ontwikkeld, al is er enige overlap en onderlinge invloed.

Judas Priest mag dan de koning van heavy metal zijn, 3 van de 4 keer zou echt overkill zijn en toch ook een zwaktebod. Het feit dat ze weer de EU festivals aan doen betekent niet dat ze dan meteen geboekt moeten worden. Dan zou ik toch meer begrip hebben voor MC of zelfs Scorpions.

Weten nog niet of JP op GMM gaat staan maar de signalen wijzen wel die kant op. Heeft GMM dit weleens eerder gedaan? Weet van HL repeats, maar 3 keer in 4 edities, is dat al vaker voor gekomen?

Judas Priest mag dan de koning van heavy metal zijn, 3 van de 4 keer zou echt overkill zijn en toch ook een zwaktebod. Het feit dat ze weer de EU festivals aan doen betekent niet dat ze dan meteen geboekt moeten worden. Dan zou ik toch meer begrip hebben voor MC of zelfs Scorpions.

Weten nog niet of JP op GMM gaat staan maar de signalen wijzen wel die kant op. Heeft GMM dit weleens eerder gedaan? Weet van HL repeats, maar 3 keer in 4 edities, is dat al vaker voor gekomen?
ben het 100% met je eens, 3 van de 4 keer of 4 van de 6 keer zou echt belachelijk zijn
en toch denk ik dat de kans vrij klein is dat ze niet geboekt worden

Sad Arrested Development GIF

er zijn wel voorbeelden van dat ze dit eerder hebben gedaan ja, bv. met Maiden. wel lang geleden. recente voorbeelden kan ik zo snel niet bedenken
wel Architects of Eisbrecher maar dat zijn dan geen headliners

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Op dit soort dagen houd ik me er maar aan vast dat Parkway Drive ook weer gaat touren.

Aan de andere kant bieden deze band ook een goed excuus voor een avondje werken achter de bar of als ze op zondag staan mogelijk zondag al lekker thuis te slapen.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Loek123 en Koekdoos
Het overzichtje maar weer bijgewerkt
Bekijk bijlage 22862
Lekker bezig!

nog wat feedback:
- Creed heeft niet veel te zoeken in een headlineroverzicht lijkt me, mochten die ooit naar Europa komen zal het wel wat lager op de lineup zijn
- Electric Callboy en Architects missen het herhalingskleurtje
- Deep Purple is vaak headliner geweest dus staat in het verkeerde rijtje lijkt me
- Avatar is niet beschikbaar, staat tijdens GMM met metallica in de VS
- Nightwish kan bij niet beschikbaar (pauze)
- SOAD kan ook één naar rechts lijkt me al zullen ze er niet staan
- Linkin Park zou wel een nieuwe headliner zijn dus wellicht in het rechter rijtje
- Helloween is in juni ook beschikbaar dus wellicht niet (wacken) erachter
- Slayer wellicht één plekje naar links gezien ze wel actief zijn
- FFDP zou ik voorlopig nog zetten bij 'Geen EU tour tijdens GMM' aangezien het amerikanen zijn met alleen een augustusfestival tot nu toe
- Scorpions zou wellicht beter in een ander rijtje passen. die zeggen dat ze wat europese shows gaan spelen maar dat kan net zo goed in het voorjaar of in het najaar zijn

Lekker bezig!

nog wat feedback:
- Creed heeft niet veel te zoeken in een headlineroverzicht lijkt me, mochten die ooit naar Europa komen zal het wel wat lager op de lineup zijn
- Electric Callboy en Architects missen het herhalingskleurtje
- Deep Purple is vaak headliner geweest dus staat in het verkeerde rijtje lijkt me
- Avatar is niet beschikbaar, staat tijdens GMM met metallica in de VS
- Nightwish kan bij niet beschikbaar (pauze)
- SOAD kan ook één naar rechts lijkt me al zullen ze er niet staan
- Linkin Park zou wel een nieuwe headliner zijn dus wellicht in het rechter rijtje
- Helloween is in juni ook beschikbaar dus wellicht niet (wacken) erachter
- Slayer wellicht één plekje naar links gezien ze wel actief zijn
- FFDP zou ik voorlopig nog zetten bij 'Geen EU tour tijdens GMM' aangezien het amerikanen zijn met alleen een augustusfestival tot nu toe
- Scorpions zou wellicht beter in een ander rijtje passen. die zeggen dat ze wat europese shows gaan spelen maar dat kan net zo goed in het voorjaar of in het najaar zijn
die rechter kolom met 'nieuwe headliner' is eerder een catchall van bands die als long shot op een headliner positie kunnen komen, niet echt heel serieus te nemen dus. (staat eigenlijk standaard als niet beschikbaar EC en Architects staan bijvoorbeeld op de augustus festival )

Soad heb ik specifiek als niet beschikbaar gezet omdat hun tours zo kort zijn, met Australie en een South america show lijkt het me wel ongeveer de max van wat ze willen.

FFDP is idd een randgevalletje aangezien we niet weten of de tour richting juni/ juli gaat of toch in augustus blijft.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
en voor slayer hadden ze een farewell in 2019, en buiten enkele USA shows is er niet veel leven meer geweest. daarmee staan ze bij gestopt. maar is ook een vaag geval

Als het gaat om hoe vaak bands langs komen op GMM heb je helemaal gelijk, dan is Mötley Crüe inderdaad het meest voor de hand liggend.

Qua muzikaal talent, discografie, legacy en sympathie mogen de posers van MC echter nog niet eens de schoenen poetsen van Judas Priest en Scorpions.
Maar voor sommigen wel leuk om op tijd en stond eens goed rond te kijken naar de 'randannimatie' waar op de camping ook al op geoefend wordt heb ik gezien in 2023.

onrealistische hoop die nergens op gevestigd is mag altijd natuurlijk
Slayer doet me niet veel en mijn favoriet SOAD heb ik al opgegeven dus ik ga all in op Linkin Park
Geen enkele reden om te denken dat die alweer gaan touren in juni maar dat maakt niet uit

Users who are viewing this thread