Festival Hitte Topic

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
845
1.200
Het belooft een bloedheet festivalweekend te worden, met temperaturen richting de 40 graden op vrijdag en zaterdag. Succes aan iedereen die de weide op gaat. In dit topic kunnen alle updates & ervaringen worden gedeeld, ook van de kleinere events die geen eigen topic hebben.

Jera:

Werchter:

Defqon.1 (cancelled):

Lago Lago:

Fusion Festival:

Concert at Sea:

Live Is Live:

Spoorpark Live:
 
Gaat er iemand naar Lago Lago dit jaar?

Bij wat voor temperatuur is een festival onverantwoord? Zowel voor DJ als voor bezoeker. Het lijkt 40+ te gaan worden daar, plus noodweer.
 
Dagtickets voor Defqon voor de vrijdag en zaterdag worden geannuleerd, slechts mensen met een weekendticket krijgen toegang. Dit in verband met de warmte en veiligheid bezoekers.
 
  • Wow
Waarderingen: B0G5
Dagtickets voor Defqon voor de vrijdag en zaterdag worden geannuleerd, slechts mensen met een weekendticket krijgen toegang. Dit in verband met de warmte en veiligheid bezoekers.
Helemaal géén interesse in Defqon maar dit lijkt me totaal NOT DONE vlak voor de start terwijl dit er al een week zit aan te komen.
En enkele uren eerder met onderstaande naar buiten komen: :rolleyes:
https://www.omroepflevoland.nl/nieu...zoals-defqon.1-doorgaan-tijdens-extreme-hitte
 
Laatst bewerkt:
Ja heftige beslissing. En ook wel raar dat een weekend bezoeker dan wel mag. Ik denk dat die gevoeliger zijn voor oververhitting dan de dagkaarten bezoekers. Hoe je het draait of keert, op een festival leef je vaak ongezonder dan als je thuis bent. En je zit dan een heel weekend in de hitte ipv slechts 1 dag. En ik denk dat de "gebruikers" ook vaak niet dezelfde avond nog terug gaan rijden naar huis. Het is ook wel een signaal dat ze hun eigen publiek niet helemaal vertrouwen, ja het is best warm maar met een beetje gezonde verstand is het ook wel te doen.

Ik ga dit weekend wel weer de stream af en toe aangooien. Ik heb niks (meer) met de muziek, maar zo'n Defqon vind ik toch altijd wel geinig om te zien. Al moet ik er niet aan denken om tussen 70.000 ontblote lichamen te staan.. brr.
 
  • Leuk
Waarderingen: mroizo en B0G5
Gaat er iemand naar Lago Lago dit jaar?

Bij wat voor temperatuur is een festival onverantwoord? Zowel voor DJ als voor bezoeker. Het lijkt 40+ te gaan worden daar, plus noodweer.
Defqon 1 is dus de eerste die daggasten cancelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd
 
Sommige bezoekers die er al waren, waren het er niet mee eens dat Defqon geannuleerd is.

 
Sommige bezoekers die er al waren, waren het er niet mee eens dat Defqon geannuleerd is.

wat een ellende zeg.....
Welke hersencellen zetten iemand nou aan tot zoiets.

Annuleren is echt verschrikkelijk. Maar de boel slopen: laat ze maar het hele weekend in de zon staan daar als ze dat zo graag hebben.
 
Opzich een logische beslissing, wat ik alleen niet zogoed begrijp is waarom ze dit niet een dag eerder hadden kunnen beslissen, waardoor er niet al duizenden mensen aanwezig zijn op het terrein.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem
Dit is gewoon tuig. Iets te veel anabolen, iets te weinig hersencellen. Sorry voor de generalisatie, maar voor deze types kan ik weinig anders bedenken.
 
Ik ga niet alles goedpraten wat er aan het gebeuren is, maar de manier waarop ze door de organisatie en de overheid behandeld zijn, kan ook echt niet.

Eerst zeg je: “Kom maar af, het gaat door voor iedereen met een combiticket.” En zodra iedereen er is, beslis je dat ze hun gerief in de hitte weer mogen meesleuren naar huis. Terwijl andere festivals wel gewoon plaatsvinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Ik ga niet alles goedpraten wat er aan het gebeuren is, maar de manier waarop ze door de organisatie en de overheid behandeld zijn, kan ook echt niet.

Eerst zeg je: “Kom maar af, het gaat door voor iedereen met een combiticket.” En zodra iedereen er is, beslis je dat ze hun gerief in de hitte weer mogen meesleuren naar huis. Terwijl andere festivals wel gewoon plaatsvinden.
Het krijgt niet de schoonheidsprijs nee, en daar mag je ook best wel boos over zijn. Maar om dan nog meer vernieling aan te brengen aan het festival, gaat er bij mij echt niet in. Ik dacht dat ze zo'n loyale fanbase hadden...

Ze hebben gezegd dat ze de tickets gaan terug betalen, maar ik mag toch hopen dat ze alle schade vanuit die restitutie gaan halen.
 
Ik ga niet alles goedpraten wat er aan het gebeuren is, maar de manier waarop ze door de organisatie en de overheid behandeld zijn, kan ook echt niet.

Eerst zeg je: “Kom maar af, het gaat door voor iedereen met een combiticket.” En zodra iedereen er is, beslis je dat ze hun gerief in de hitte weer mogen meesleuren naar huis. Terwijl andere festivals wel gewoon plaatsvinden.
tjah als er pas op donderdag namiddag (?) een code rood wordt gegeven vanuit de overheidsinstanties ga je niet veel sneller kunnen schakelen in dit geval
 

Users who are viewing this thread