Graspop Metal Meeting 2027

mogelijke realistische lijst..

1782205826652.png
Dit maakt donderdag en zaterdag zoals historisch voor mij goed genoeg om een ticket te kopen en zo is er ook iets voor anderen op vrijdag en zondag :)

Mijn ideale lijst

1782207389592.png
 
  • Leuk
Waarderingen: CedricH
mogelijke realistische lijst..

Bekijk bijlage 21449
Dit maakt donderdag en zaterdag zoals historisch voor mij goed genoeg om een ticket te kopen en zo is er ook iets voor anderen op vrijdag en zondag :)

Mijn ideale lijst

Bekijk bijlage 21451
5FDP gaat echt niet als sub staan, dat geloof ik niet meer 😅

En pendulum in de metal dome is echt om problemen vragen, zelfs de marquee zat meer dan overvol, sleep token gaat ook gewoon een van de headliners zijn als ze komen al zijn ze nu toch wat vaart verloren door niet te touren
 
Een wishlist geprobeerd te maken die enigszins realistisch is:

Linkin Park - Sleep Token
Ghost - Lamb of god
Parkway Drive - Gojira
Korn - Avenged Sevenfold

Normaal zou ik SOAD altijd in de wishlist zetten maar wilde het realistisch houden
Deze headliners zou ik alle 8 wel gaan kijken
Korn is wat vroeg om terug te komen, maar zit altijd wel een headliner tussen die te snel terug komt. is voor mij toch wel een band die ik ieder jaar wel kan zien ervan kan genieten met hoe sterk die live zijn de laatste jaren.
 
Qua headliners 2 wensen voor volgend jaar: Parkway Drive en Sleep Token
Qua sub: Evanescence zou nice zijn
Qua undercard hoop ik op: Draconian, Enter Shikari, Mickael Stanne (maakt niet uit met welke band 'ie komt, liefst zowel The Halo Effect als Cemetery Skyline please), Amorphis, Slow Fall, Nailed to Obscurity
 
  • Leuk
Waarderingen: CedricH
Voor mij graag ook Parkway Drive en Gojira, zoals iedereen.

Wat is de kans dat Nightwish terug op tour zou gaan en in Dessel passeert volgend jaar?
 
  • Pray
Waarderingen: MetalLimbo
5FDP gaat echt niet als sub staan, dat geloof ik niet meer 😅

En pendulum in de metal dome is echt om problemen vragen, zelfs de marquee zat meer dan overvol, sleep token gaat ook gewoon een van de headliners zijn als ze komen al zijn ze nu toch wat vaart verloren door niet te touren
Bij hellfest speelt er soms nog een band na de headliner die iets bovenaan de affiche staat, donderdag was dit alestorm, vrijdag was dit Ultra vomit.

Helpt op de uitstroom te spreiden. Headliner van die stage moet er natuurlijk wel mee akkoord zijn ( deep purple en iron maiden respectievelijk) maar zo een set van pendulum na een bon Jovi of een andere oudere band lijkt mij wel magisch
 
  • Leuk
Waarderingen: Reislustig
Bij hellfest speelt er soms nog een band na de headliner die iets bovenaan de affiche staat, donderdag was dit alestorm, vrijdag was dit Ultra vomit.

Helpt op de uitstroom te spreiden. Headliner van die stage moet er natuurlijk wel mee akkoord zijn ( deep purple en iron maiden respectievelijk) maar zo een set van pendulum na een bon Jovi of een andere oudere band lijkt mij wel magisch
IM speelt op gmm altijd van 21-23, waardoor north hl er altijd achter speelt.
 
IM speelt op gmm altijd van 21-23, waardoor north hl er altijd achter speelt.
ja maar op Hellfest hadden die: Iron Maiden > Sabaton > Ultra vomit
dus nog een extra act erna, op Graspop was het wel klaar geweest na sabaton
van mij hoeft het overigens echt niet, om nog langer door te gaan.
werd iedere dag wakker door de hitte rond 9, ieder uurtje langer door gaan in de nacht is dan gewoon een uurtje slaap minder
 
  • Leuk
  • 100
Waarderingen: MetalLimbo en Jimmeh07
Voor mij graag ook Parkway Drive en Gojira, zoals iedereen.

Wat is de kans dat Nightwish terug op tour zou gaan en in Dessel passeert volgend jaar?
Ik verwacht ghost toch ook wel (alhoewel ik die al dit jaar had verwacht), hebben nieuw album waarmee ze nog niet langs festivals zijn geweest

Ik denk zowel Ghost als Nightwish niet, beide bands hebben pauze!
 
En waar zien we de Belgische bands (in geval ze geboekt worden) terecht komen?

Ik zie Psychonaut wel een mooie Metal Dome sub worden.

Amenra zou voor de liefhebbers leuk zijn om een mainstage headliner te worden (maar dan zoals Behemoth na de headliner).

Brutus zou ik dan weer laten headlinen in een Marquee (het is gewoon het beste wat ik mij voor hun kan inbeelden aangezien de mainstage niet hun podium is).

Evil Invaders mag nog een keertje komen om op de Jupiler een leuk avondslotje te vullen.

Verder denk ik weinig uit eigen land op de affiche te zien verschijnen.
 
Do) Sleep Token - 5FDP
Fri) Evanescence - NightWish
Sat) SOAD - Gojira
Sun) Ghost - A7X

Nog coole namen die zeker mogen komen (al dan niet als headliner): Parkway Drive - Lorna Shore - Amenra - August burns red - In This Moment - I Prevail - LandMarks - Spiritbox - Non Est Deus - The Browning - Hanabie - Zeal & Ardor - Pantera
 
En waar zien we de Belgische bands (in geval ze geboekt worden) terecht komen?

Ik zie Psychonaut wel een mooie Metal Dome sub worden.

Amenra zou voor de liefhebbers leuk zijn om een mainstage headliner te worden (maar dan zoals Behemoth na de headliner).

Brutus zou ik dan weer laten headlinen in een Marquee (het is gewoon het beste wat ik mij voor hun kan inbeelden aangezien de mainstage niet hun podium is).

Evil Invaders mag nog een keertje komen om op de Jupiler een leuk avondslotje te vullen.

Verder denk ik weinig uit eigen land op de affiche te zien verschijnen.

Lastig. Ik ga even enkele bands opsommen die ikzelf leuk zou vinden, samen met jouw suggesties.

Ik zie Gnome, Hemelbestormer of Doodseskader de Metal Dome wel eens openen. Liefst net niet de eerste band, maar de tweede. Vind ik wel gepaste plekken voor deze bands.

Psychonaut is voor mij een opener van de Marquee. Metal Dome sub vind ik echter ook een leuk idee, eigenlijk.

Amenra zal voor mij altijd Marquee headliner blijven. Een aftershow op de main vind ik nét niet dat pakkende gevoel hebben, getuige m'n ervaringen op de Lokerse Feesten. Ze zouden het wél kunnen, hé, daar niet van. Maar Amenra komt altijd beter tot z'n recht in de Marquee.

Brutus datzelfde status toekennen, zie ik dan weer minder zitten. Zeker als we het vergelijken met de headliners van 2026 (exclusief Six Feet Under). Ik zou Brutus wel als subheadliner durven programmeren? (Of ten minste de slot daarvoor, maar minder niet. Of het moet al echt Metal Dome headliner zijn, al twijfel ik of ze die status hebben.)

Evil Invaders laat op de Jupiler Stage: zeker welkom! Kunnen ook op de Main of in de Marquee staan. Zeer flexibel bandje.

Voor de rest zou ik graag Wiegedood of Oathbreaker nog eens zien passeren. Marquee in de late namiddag? Of is dit voor Oathbreaker nog te groot?
 
Aeveris met zijn dubbele plaat, Fractured Insanity had ik dit jaar al verwacht, Ronker, Temptations for the Weak en Gnome godverdomme!

En uiteraard Pommelien Thijs.
 
  • On fire
Waarderingen: El_Leipo

Users who are viewing this thread