En waar zien we de Belgische bands (in geval ze geboekt worden) terecht komen?
Ik zie Psychonaut wel een mooie Metal Dome sub worden.
Amenra zou voor de liefhebbers leuk zijn om een mainstage headliner te worden (maar dan zoals Behemoth na de headliner).
Brutus zou ik dan weer laten headlinen in een Marquee (het is gewoon het beste wat ik mij voor hun kan inbeelden aangezien de mainstage niet hun podium is).
Evil Invaders mag nog een keertje komen om op de Jupiler een leuk avondslotje te vullen.
Verder denk ik weinig uit eigen land op de affiche te zien verschijnen.
Lastig. Ik ga even enkele bands opsommen die ikzelf leuk zou vinden, samen met jouw suggesties.
Ik zie Gnome, Hemelbestormer of Doodseskader de Metal Dome wel eens openen. Liefst net niet de eerste band, maar de tweede. Vind ik wel gepaste plekken voor deze bands.
Psychonaut is voor mij een opener van de Marquee. Metal Dome sub vind ik echter ook een leuk idee, eigenlijk.
Amenra zal voor mij altijd Marquee headliner blijven. Een aftershow op de main vind ik nét niet dat pakkende gevoel hebben, getuige m'n ervaringen op de Lokerse Feesten. Ze zouden het wél kunnen, hé, daar niet van. Maar Amenra komt altijd beter tot z'n recht in de Marquee.
Brutus datzelfde status toekennen, zie ik dan weer minder zitten. Zeker als we het vergelijken met de headliners van 2026 (exclusief Six Feet Under). Ik zou Brutus wel als subheadliner durven programmeren? (Of ten minste de slot daarvoor, maar minder niet. Of het moet al echt Metal Dome headliner zijn, al twijfel ik of ze die status hebben.)
Evil Invaders laat op de Jupiler Stage: zeker welkom! Kunnen ook op de Main of in de Marquee staan. Zeer flexibel bandje.
Voor de rest zou ik graag Wiegedood of Oathbreaker nog eens zien passeren. Marquee in de late namiddag? Of is dit voor Oathbreaker nog te groot?