Best Kept Secret 2027

Ik zou heel graag Jessie Ware zien langskomen. Nieuwe album vind ik weer erg fijn, kan er niet bij zijn in AFAS Live eind dit jaar en vorige keer dat ik haar zag was het echt een feest!

Wishlist / mock:

The Strokes - Fontaines D.C. - Phoebe Bridgers

Ezra Collective - Geese - Kelela - Nia Archives - Overmono - Personal Trainer - Ty Segall - Yard Act

Chanel Beads - Julia Jacklin

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en submarine
Ik kan op dit moment amper bedenken van welke headliners ik écht enthousiast zou worden; in ieder geval nog niet echt van de meeste bovengenoemde opties. Ach, als ik zie wat dit jaar mijn topacts waren, dan waren dat amper acts die ik juni 2025 al in het vizier had. :)

Robyn mag ook wel komen, maar is denk ik wel vrij duur. Plus ze was dit jaar in de buurt met die Harry-shows en nadien haar tournee. Misschien doet ze volgend jaar eerder augustus festivals omdat ze daar dingen als Flow / Way Out West kan headlinen? Idk.

Wat een fijne editie was het weer zeg,

Maar nu wensenlijstje voor 2027 maar alvast delen:

Headliners One: Depeche Mode- the National - Fontaines DC - TOOL(of A Perfect Circle) - NIN - Sigur Ros- Sufjan Stevens(maar dan net zoals PJ Harvey in de two) - Massive Attack- Bon Iver - Fleet Foxes - The Cure

Undercard: David Byrne - IDLES - Death Cab for cutie - Wolf Parade - Modest Mouse - EELS - Belle and Sebastian - MJ Lenderman - Boards of Canada - Geese - Turnstile - Black Country new Road - Phoebe Bridgers - Erykah Badu - STRFR - Hermanos Gutierrez - Angine de Poitrine - Westside Cowboy - Bel Air lip bombs - The Acid - Fat Dog - Agnes Obel - Olafur Arnalds - Calexico - Iron and Wine - Alela Diane - Alabama Shakes - Shame - Black Midi - Squid - DIIV - Geordie Creep - IceAge - Cat Power - Wednesday - The Lemon Twigs - Twin Peaks -Cut Worms - Mouth Ulcers - Asaka

Lokale helden: Personal trainer - de Staat - DEUS - IJsland - Bazart

Zo een aantal van deze favorieten zou tof zijn. Voor verrassingen vertrouw ik volledig op de BKS! Dat komt elke editie weer goed.

2026 was echt bijna perfect. Vond alleen de Americana- Folk iets minder aanwezig in het programma. Maar goed ben ook net een klein kind die het liefst alle snoepjes uit de pot wilt.

Phoebe Bridgers - Tame Impala - Fontaines DC

Ed 'O Brien - The Avalanches - Mitski - Angine De Poitrine - Gilla Band - American Football - Blood Orange - The Horrors - Vince Staples

Arab Strap - Julia Jacklin - Chanel Beads - Westside Cowboy - Iceage - Bill Callahan - Eosine - Lézard - Infinity Song - Kelly Lee Owens - Underscores - Camille Yembe - Surfbort

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Mimi
Wat een fijne editie was het weer zeg,

Maar nu wensenlijstje voor 2027 maar alvast delen:

Headliners One: Depeche Mode- the National - Fontaines DC - TOOL(of A Perfect Circle) - NIN - Sigur Ros- Sufjan Stevens(maar dan net zoals PJ Harvey in de two) - Massive Attack- Bon Iver - Fleet Foxes - The Cure

Undercard: David Byrne - IDLES - Death Cab for cutie - Wolf Parade - Modest Mouse - EELS - Belle and Sebastian - MJ Lenderman - Boards of Canada - Geese - Turnstile - Black Country new Road - Phoebe Bridgers - Erykah Badu - STRFR - Hermanos Gutierrez - Angine de Poitrine - Westside Cowboy - Bel Air lip bombs - The Acid - Fat Dog - Agnes Obel - Olafur Arnalds - Calexico - Iron and Wine - Alela Diane - Alabama Shakes - Shame - Black Midi - Squid - DIIV - Geordie Creep - IceAge - Cat Power - Wednesday - The Lemon Twigs - Twin Peaks -Cut Worms - Mouth Ulcers - Asaka

Lokale helden: Personal trainer - de Staat - DEUS - IJsland - Bazart

Zo een aantal van deze favorieten zou tof zijn. Voor verrassingen vertrouw ik volledig op de BKS! Dat komt elke editie weer goed.

2026 was echt bijna perfect. Vond alleen de Americana- Folk iets minder aanwezig in het programma. Maar goed ben ook net een klein kind die het liefst alle snoepjes uit de pot wilt.
David Byrne en Phoebe Bridgers als undercard. Haha jij schept wel erg veel grond om straks teleurgesteld te raken 😁
Ik doe een moord voor die twee als headliners.

• 100
Waarderingen: Mimi
Wishlist / mock:

The Strokes - Fontaines D.C. - Phoebe Bridgers

Ezra Collective - Geese - Kelela - Nia Archives - Overmono - Personal Trainer - Ty Segall - Yard Act

Chanel Beads - Julia Jacklin
Jack Black Yes GIF

Als we toch zo met wensenlijstjes aan het strooien zijn:
the National - Fontaines D.C. - Thom Yorke of The Smile of Radiohead

En dan acts als Beach House - IDLES - Black Country New Road - DEADLETTER - Big Thief - Agnes Obel - Daughter - Opus Kink - Geordie Greep - Squid - Otala - The Orchestra (for now) - MLEKO - DITZ - Antony Szmierek

En misschien nog wat Nederlandse inbreng met Spinvis - Droom Dit - Gijsjaradijsja - Thomas Azier - Marathon

En wat elektronisch met een Bonobo - Voices From the Lake - Kiasmos

Als we toch zo met wensenlijstjes aan het strooien zijn:
the National - Fontaines D.C. - Thom Yorke of The Smile of Radiohead

En dan acts als Beach House - IDLES - Black Country New Road - DEADLETTER - Big Thief - Agnes Obel - Daughter - Opus Kink - Geordie Greep - Squid - Otala - The Orchestra (for now) - MLEKO - DITZ - Antony Szmierek

En misschien nog wat Nederlandse inbreng met Spinvis - Droom Dit - Gijsjaradijsja - Thomas Azier - Marathon

En wat elektronisch met een Bonobo - Voices From the Lake - Kiasmos
Nu ik Droom Dit zie staan, toch even een leuke anekdote van dit jaar:

Zondagochtend, kopjes koffie aan het drinken en de Donald Ducks van de koffiebar aan het lezen. We hadden wat muziek opstaan en op gegeven moment komt Zwijg de rest van Droom Dit voorbij. Steekt twee tentjes verderop Sam de Laat half slapend zn hoofd uit de tent om te kijken waar zijn muziek vandaan kwam 😅

Users who are viewing this thread