Sport algemeen

Ik vind dit soort oefenpotjes eigenlijk ook weer niet enorm belangrijk. Je kunt het alle kanten op redeneren, had je twee keer 4-0 gewonnen, dan lag gemakzucht op de loer, nu gaan we voor nul uit drie in de groepsfase.

Wat mij het meest zorgen blijft baren is dat we niet simpelweg naar de kwaliteiten van onze selectie spelen. Met deze groep moet je gewoon 5-3-2 spelen.

Gakpo - Malen
Reijnders - Frenkie - Gravenberch
Vd Ven - Ake - Virgil - Van Hecke - Dumfries

Met Virgil en Dumfries heb je bovendien wapens voor de standaardsituaties. Een niet Nederlandse bondscoach had met deze groep nooit 4-3-3 gespeeld. Het is dan allemaal misschien geen totaalvoetbal 2.0, maar alleen op die manier zou je m.i. een serieuze gooi kunnen doen naar de echte kanshebbers uitdagen.

Ik denk nog steeds dat we de groepsfase wel overleven (zou anders ook heel schandalig zijn). Daarna is het denk ik snel afgelopen. Misschien zelfs wel direct. Ik zie Nederland niet perse winnen van Marokko, en zeker niet van Brazilië.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Doen we hier Van Gaal niet te kort mee?
Ik vond dat Van Gaal juist fluïde omging met speelsystemen. Het gaat mij er nog niet eens zo zeer om wat er op papier staat, maar bij Koeman is het zo'n rotsvast conservatief principe. Dat Memphis ten koste van alles erbij wordt gesleurd, is wel een duidelijk teken (spits van een degradatiekandidaat in Brazilië met amper een officieel speeluur in de benen sinds maart).

Twente haalt even een recordbedrag binnen voor Rots💯
Doen ze goed! Benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. De laatste jaren toch wel vaker zijn dat een gefaseerde stap omhoog naar het buitenland toch beter werkt dan in één keer naar de top. Gun het hem wel!

Doen ze goed! Benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. De laatste jaren toch wel vaker zijn dat een gefaseerde stap omhoog naar het buitenland toch beter werkt dan in één keer naar de top. Gun het hem wel!
Gun het hem zeker maar moet nog wel werken aan zijn verdedigen en scherpte, natuurlijk met zijn 20 jaar nog zat tijd voor. Waarschijnlijk ook een doorverkooppercentage nog erbij dus een fantastische deal van ons Erik

Ik vond dat Van Gaal juist fluïde omging met speelsystemen. Het gaat mij er nog niet eens zo zeer om wat er op papier staat, maar bij Koeman is het zo'n rotsvast conservatief principe. Dat Memphis ten koste van alles erbij wordt gesleurd, is wel een duidelijk teken (spits van een degradatiekandidaat in Brazilië met amper een officieel speeluur in de benen sinds maart).

Daarom, ook Nederlandse coaches kunnen van 433 af stappen 💪

louis van gaal yes GIF

Daarom, ook Nederlandse coaches kunnen van 433 af stappen 💪

louis van gaal yes GIF
Ah zo bedoelde je 'm. Ja, fair enough; we hebben natuurlijk ook Nederlandse trainers met aanpassingsvermogen ;).

Maar toch zie ik ook vaak die halsstarrige houding bij Nederlandse trainers om ten koste van alles 4-3-3 te spelen zoals dat ooit "bedoeld was".

Welke was erger? Deze, Qatar of Rusland in 2018?
Bij Qatar wist je op voorhand wat voor rotzooi je binnenhaalde. En dan speelden ze dat nog eens in de winter ook.

Bij dit WK was het op voorhand gewoon ok om het aan die drie landen toe te kennen. Achteraf heeft die oranje clown er alles aan gedaan om dat gevoel helemaal om te draaien.

Voor mijn gevoel hebben landentoernooien gepiekt tot 2014 en is het sindsdien toch echt heel wat minder.

Marokko, Spanje en Portugal kan wel weer wat worden. Alleen vreemd dat ze dan weer drie wedstrijden willen laten spelen aan de andere kant van de wereld…

Welke was erger? Deze, Qatar of Rusland in 2018?
Wat mij betreft schaffen ze dat hele WK in de huidige vorm sws af. Het feit dat er hele dorpen, stadions, fabrieken gebouwd moeten worden om zo'n toernooi te houden, terwijl we wereldwijd prima stadions en bestaande infrastructuur hebben om een toernooi te organiseren in een andere vorm. Nooit begrepen dat we het allemaal over het milieu en de wereld om ons heen hebben en we allemaal zuiniger moeten doen in ons eigen leven, maar dat we wel toernooien organiseren in landen waar alles volledig opnieuw gebouwd moet worden.

• Leuk
Waarderingen: AngieH en Oasiss

Users who are viewing this thread