Graspop Metal Meeting 2026

Zopas m'n combiticket aangeschaft en een eerste lading skullies.

Met hoeveel Skullies houden jullie ong. rekening p.p/p.d?
Kan je overgebleven Skullies weer retouren? Dat koste de vorige keer dan 1 skullie maar heb toen volgens mij extra ingekocht in de vvk zodat ik eventueel voor anderen in de groep skullies weer kon overdragen (verkopen voor de vvk prijs). Heb alleen even niet helder of dat dit jaar ook kan (of dat dit bij een heel ander festival het geval was).

Ik kom meestal uit op 35 skullies per dag. Sommige dagen beginnen al om 12u op het terrein en ben dan te lui om telkens terug naar de camping te lopen voor eten/drinken dus geef dan best wat uit op het terrein (en toch regelmatig rondjes als ik oude bekenden tegenkom).

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Kan je overgebleven Skullies weer retouren? Dat koste de vorige keer 1 dan 1 skullie maar heb toen volgens mij extra ingekocht in de vvk zodat ik eventueel voor anderen in de groep skullies weer kon overdragen (verkopen voor de vvk prijs). Heb alleen even niet helder of dat dit jaar ook kan (of dat dit bij een heel ander festival het geval was).

Ik kom meestal uit op 35 skullies per dag. Sommige dagen beginnen al om 12u op het terrein en ben dan te lui om telkens terug naar de camping te lopen voor eten/drinken dus geef dan best wat uit op het terrein (en toch regelmatig rondjes als ik oude bekenden tegenkom).
Ja, je kan achteraf refunden (wel 1 skullie als kostprijs / €3,50). Dus in principe is het idd wel nog steeds "voordeliger" om ze in de vvk in bulk te kopen.

Ik zag trouwens op de website dat je trays Jupiler kunt bestellen. Vind 40 euro best een redelijke prijs om er niet zelf mee te hoeven sjouwen.

Hebben mensen dit vorig jaar gedaan en beviel het een beetje?

Ik zag trouwens op de website dat je trays Jupiler kunt bestellen. Vind 40 euro best een redelijke prijs om er niet zelf mee te hoeven sjouwen.

Twee jaar geleden gedaan, hemels kan ik je zeggen.
Als het goed is kan je ze op woensdag of donderdag halen als je zo'n tray besteld (misschien alle dagen?) en met een grote groep was het 2 traytjes op woensdag, die waren donderdag middag vrijwel allemaal op of niet meer super koud, waarna donderdag een nieuwe voorraad gehaald kon worden door anderen die nog een bestelling hadden. Echt ideaal en ik zou nu ook niet meer een volle koelbox met bier meesjouwen.

Sowieso is die supermarkt op de camping een top toevoeging geweest.

• Confetti
Waarderingen: chimaera
Ja, je kan achteraf refunden (wel 1 skullie als kostprijs / €3,50). Dus in principe is het idd wel nog steeds "voordeliger" om ze in de vvk in bulk te kopen.
Dat is ook mijn redenering, ik koop gewoon paar 100 skullies op voorhand, meer dan dat ik ga gebruiken. Maar is voordeliger dan uitrekenen hoeveel ik denk te gebruiken en mogelijk daar moeten bijkopen. Terugbetaling is altijd al heel snel en vlot verlopen voorbije

Als Green Day geboekt wordt lijkt me dat er totaal ander publiek rond gaat lopen. Mensen die ik nu heb gehoord over een donderdagticket doen het voor offspring, limp bizkit EN within temptation, terwijl heel veel mensen enkel voor Green Day al een ticket zouden kopen.
Zou dat echt zo zijn? Zo groot is Green Day toch ook weer niet?
Het is verre van een Metallica ofzo..

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Zou dat echt zo zijn? Zo groot is Green Day toch ook weer niet?
Het is toch verre van een Metallica ofzo..
Even Spotify check gedaan met luisteraars per maand;
Metallica: 32,5 miljoen
Green Day: 40,2 miljoen.

Het zegt bij lange na niet alles, maar het is gewoon de juiste tijd ofzo?

Daar nog aan toegevoegd; Metallica top 3 steden zijn in Zuid-Amerika en daarna 384k in Londen. Bij Green Day staat Londen bovenaan met 562k. Wil best geloven dat Green Day misschien momenteel gewoon heel populair is in Europa en dat een absolute home-run zou zijn om die volgend jaar te laten headlinen.
En ook langzaam aan beginnen de live-performances van Metallica niet zo heel best meer te zijn volgens mij?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en won666

Ik ben onlangs nog even gedoken in mijn verbruik van vorig jaar: toen had ik er op voorhand 130 gekocht en daar kwam ik net niet mee toe (de zaterdagavond tijdens NIN was ook wel best pittig, goei feestje).

Aangezien ze nu per 20 moeten worden gekocht, ga ik voor 140. Ik spreid die uitgave ook wel altijd over een paar maanden. Binnenkort vakantiegeld, dus dan koop ik de laatste batch skullies!

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en jonasvh
Ik ben onlangs nog even gedoken in mijn verbruik van vorig jaar: toen had ik er op voorhand 130 gekocht en daar kwam ik net niet mee toe (de zaterdagavond tijdens NIN was ook wel best pittig, goei feestje).

Aangezien ze nu per 20 moeten worden gekocht, ga ik voor 140. Ik spreid die uitgave ook wel altijd over een paar maanden. Binnenkort vakantiegeld, dus dan koop ik de laatste batch skullies!
Ja, het is wel meteen een stevig bedrag voor "slechts" 100 skullies.
Ga er misschien ook nog op het einde van de maand een 20 à 40 bijkopen, just to be sure.

Dan op GMM zelf nog wat merch e.d. (Merchstand of Metal Market) en daar gaat m'n vakantiegeld.
Maar wel een weekend vol herinneringen die ze me niet meer afpakken! 🔥 🤘

• Geweldig
  • Metal!
Waarderingen: talos654 en CedricH

Het is ons vorig jaar goed bevallen, het scheelt wel gesjouw inderdaad. Volgens mij heb ik wel wisselende ervaringen gehoord over de temperatuur van het bier, dat schijnt niet altijd even koud te zijn geweest vorig jaar. Zelf geen last van gehad. De supermarkt in het algemeen is een geweldige aanvulling.

Ik kocht er meestal 120 denk ik, maar kwam dan altijd nog te kort.
Ga er nu gewoon 160 kopen, dan moet ik achter niets kijken en loop ik in principe niet het risico er ter plekke dan toch nog bij te moeten kopen.
Feestje begint ondertussen al woensdag en ik reken toch op gemiddeld een stuk of 30 per dag, maar laatste dag wel al wat minder normaal gezien.

• Leuk
Waarderingen: CedricH en Dwarf
Ik heb er 100 in de vvk gekocht. Daar red ik over het algemeen het hele weekend mee (inclusief preparty). Ik haal vooral fris, (speciaal)bier en eten bij de foodtrucks.

Ontbijt en snacks neem ik zelf mee plus best een voorraad bier voor op de camping.

precies dit idd

Haha ja klopt, het is een klein beetje uit de hand aan het lopen, dit jaar. Weet alleen niet of het festivals zijn die jij ook op de planning hebt... Maar dit is mijn voorlopige lijstje. Cursief is nog niet helemaal zeker, want nog geen ticket.

30 & 31-05: Fortress Festival, Scarborough (UK)
21-06: Graspop Metal Meeting, Dessel (BE)
06 t/m 10-8: Alcatraz Festival, Kortrijk (BE)
19 t/m 22-08: ArcTanGent Festival, Bristol (UK)
28 & 29-08: Pelagic Fest, Maastricht (NL)
09 & 10-10: Soulcrusher Festival, Nijmegen (NL)
24 & 25-10: Samhain Fest, Maastricht (NL)
11 & 12-12: Eindhoven Metal Meeting, Eindhoven (NL)
Wow, toffe lijst! Ik ga ook naar Alcatraz en Soulcrusher en mogelijk ook nog naar Samhain.

@BlackwaterPark 4 festivals is echt heel schappelijk. Ik ga naar 8 weekenders en 2 losse festivaldagen 😁

Ik koop altijd 100 skullies en haal al mijn eten gewoon op het festivalterrein, geen zin meer om te kloten met gasstelletjes etc of terug naar de camping te gaan. dus ik haal gewoon alles waar ik zin in heb. vooral fris, speciaalbier en eten.
meestal houd ik dan nog rond de 10-15 skullies over aan het einde die ik dan weer laat refunden
het hele weekend niet over skullies moeten nadenken heb ik die 3 euro wel voor over

Ik koop altijd 100 skullies en haal al mijn eten gewoon op het festivalterrein, geen zin meer om te kloten met gasstelletjes etc of terug naar de camping te gaan. dus ik haal gewoon alles waar ik zin in heb. vooral fris, speciaalbier en eten.
meestal houd ik dan nog rond de 10-15 skullies over aan het einde die ik dan weer laat refunden
het hele weekend niet over skullies moeten nadenken heb ik die 3 euro wel voor over

Star Wars Disney Plus GIF by Disney+

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123

Ik ben een kleine eter en drink niet zo veel, en ik heb het tot nu toe ieder jaar gered met 40 voor het hele weekend. Dat is dan wel uitgebreid ontbijten op de camping met zelf meegebracht eten, een snack naar binnen smokkelen en verder vooral water drinken. Komt meestal neer op 2x iets eten van gem. 4 muntjes en 2 drankjes per dag. Voor grote eters of drinkers zal dat wel compleet niet haalbaar zijn. Mijn vriend (die ik zou omschrijven als grote eter, maar drinkt ook nauwelijks) heeft meestal geloof ik 60 muntjes. Al vraag ik me af of ie dan wel genoeg eet eigenlijk. Ik denk dat de truc vooral is om te druk te zijn met bands bekijken om te veel bezig te zijn met eten of drinken😂 alleen net genoeg om niet om te vallen haha

Ik herinner me vooral nog 2023, toen was ik op de donderdag al door 18 muntjes heen (de halve liters smaakten me toen wel)... En ik heb het de andere 3 dagen nog steeds gered met 22?? Ik weet ook niet meer hoe ik dat heb gedaan

Users who are viewing this thread