Graspop Metal Meeting 2026

Ik vind The Offspring ook nog wel iets meer pit hebben (in elk geval op plaat) en wat lomper/harder dan een Green Day of Yungblud, waarmee ik niet wil zeggen dat ik het een terechte headliner vind, maar kan het nog enigszins plaatsen.

Maar waarom hebben we deze discussie eigenlijk😂
Yungblud kan je nog verkopen mocht hij ooit een Aerosmith of Black Sabbath tour doen, al wens ik het niemand toe. Ik kan me niet inbeelden dat die in een van de bovenste schuiven ligt, noch bij de GMM organisatie, noch bij het publiek. 😅

Yungblud kan je nog verkopen mocht hij ooit een Aerosmith of Black Sabbath tour doen, al wens ik het niemand toe. Ik kan me niet inbeelden dat die in een van de bovenste schuiven ligt, noch bij de GMM organisatie, noch bij het publiek. 😅
Hij is toch een schuifje naar boven bij mij door enkel en alleen z'n optreden bij Back To The Beginning.

Geef 'm nog een hard album en ik zou 't toejuichen op Graspop. Voor nu is het nog nét niet.

• Leuk
Waarderingen: Mjz en BlackwaterPark
Als Green Day geboekt wordt lijkt me dat er totaal ander publiek rond gaat lopen. Mensen die ik nu heb gehoord over een donderdagticket doen het voor offspring, limp bizkit EN within temptation, terwijl heel veel mensen enkel voor Green Day al een ticket zouden kopen.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en MetalLimbo
Iedereen op Boneyard of Inferno

Meanwhile ik op Metal Town
(uiteraard samen met de vriendengroep. Voor mij wel de eerste keer op MT)

lonely day waiting GIF by NewQuest
En ik op The Crypt

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en jonasvh
Heb je bij deze spoorboekjes dan ook rekening gehouden met welk deel van de set je het meest interessant zou vinden @Moniek? Bijvoorbeeld dat Bad Omens begint met Spectre en Avatar met Captain Goat, dat je dan liever het begin van Bad Omens ziet en het einde van Avatar?
Soms wel, van Megadeth wil ik bijvoorbeeld graag de hits horen dus vandaar dat ik naar het laatste deel ga. Maar vaak is het ook gebaseerd op welke band als eerste start met spelen zodat ik van beide bands zo lang mogelijk hun shows kan zien.

@Jamel Ik las een paar pagina’s terug dat je deze zomer net als ik lekker veel festivals gaat bezoeken. Ben nu wel benieuwd waar ik je allemaal tegen zou kunnen gaan komen?

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en Jamel
Tussen The Offspring en Green Day (oudere albums) zit muzikaal niet een groot verschil het zit m voor mijn gevoel meer in de manier van optreden waardoor The offspring beter past op Graspop van Green Day.

The Offspring focust zich op de muziek waar Green Day zich vaak focust op publieksinteractie. Ik ben echt niet vies van een beetje show maar die oneindige hey-ho's bepalen wel de sfeer van het optreden.

Soms wel, van Megadeth wil ik bijvoorbeeld graag de hits horen dus vandaar dat ik naar het laatste deel ga. Maar vaak is het ook gebaseerd op welke band als eerste start met spelen zodat ik van beide bands zo lang mogelijk hun shows kan zien.

@Jamel Ik las een paar pagina’s terug dat je deze zomer net als ik lekker veel festivals gaat bezoeken. Ben nu wel benieuwd waar ik je allemaal tegen zou kunnen gaan komen?
Haha ja klopt, het is een klein beetje uit de hand aan het lopen, dit jaar. Weet alleen niet of het festivals zijn die jij ook op de planning hebt... Maar dit is mijn voorlopige lijstje. Cursief is nog niet helemaal zeker, want nog geen ticket.

30 & 31-05: Fortress Festival, Scarborough (UK)
21-06: Graspop Metal Meeting, Dessel (BE)
06 t/m 10-8: Alcatraz Festival, Kortrijk (BE)
19 t/m 22-08: ArcTanGent Festival, Bristol (UK)
28 & 29-08: Pelagic Fest, Maastricht (NL)
09 & 10-10: Soulcrusher Festival, Nijmegen (NL)
24 & 25-10: Samhain Fest, Maastricht (NL)
11 & 12-12: Eindhoven Metal Meeting, Eindhoven (NL)

Haha ja klopt, het is een klein beetje uit de hand aan het lopen, dit jaar. Weet alleen niet of het festivals zijn die jij ook op de planning hebt... Maar dit is mijn voorlopige lijstje. Cursief is nog niet helemaal zeker, want nog geen ticket.

30 & 31-05: Fortress Festival, Scarborough (UK)
21-06: Graspop Metal Meeting, Dessel (BE)
06 t/m 10-8: Alcatraz Festival, Kortrijk (BE)
19 t/m 22-08: ArcTanGent Festival, Bristol (UK)
28 & 29-08: Pelagic Fest, Maastricht (NL)
09 & 10-10: Soulcrusher Festival, Nijmegen (NL)
24 & 25-10: Samhain Fest, Maastricht (NL)
11 & 12-12: Eindhoven Metal Meeting, Eindhoven (NL)
en ik dacht met 4 festivals al veel had opstaan 😅

• Cool
Waarderingen: Jamel
Hoe zelfs? Heb al twee jaar op rij dat ik op het moment dat de vvk begint klaarzit, is altijd al uitverkocht als ik binnen geraak... Vorig jaar dan maar met 5 in een 8p tent geslapen.
We gaan meestal met zoveel mogelijk man klaarzitten, in de hoop dat iemand er doorheen komt voor het uitverkocht is. Ik zweer dat 1 van mn vrienden gewoon heel snel internet moet hebben, want het is 2 jaar op rij dezelfde persoon geweest die het is gelukt om een tent te boeken

• Wow
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en CedricH
Yungblud op Graspop. Mijn eerste Graspop is nog geen eens zo lang geleden maar volgens mij werd je toen gestenigd bij die gedachte alleen al.
Ben pas naar een Yungblud concert geweest in Newcastle. Weliswaar op initiatief van mijn vrouw, maar ik moet toegeven dat ik er van genoten heb, met name door de man zijn enthousiasme en de interactie met het publiek. Maar is het Graspop materiaal? NEE! Ook anno 2026 mag je mensen bij wijze van spreken beslist nog stenigen voor dat soort subversieve gedachten 😉

Laatst bewerkt:
Ik moet je eerlijk zeggen, bij jou krijg ik intussen echt het gevoel dat je geboren bent in een bak met azijn. Mijn hemel zeg, vrijwel alles wat jij hier op het forum zet is doordrenkt met negativiteit.
Ik zeg dat er 2 bands beter zouden kunnen wisselen qua tijdvak omdat er 1tje voor mij al meerdere keren bewezen heeft later op de dag te passen of zelfs afsluiter te zijn, en dat ik toch een aantal clashes heb... En dat is dan doordrenkt met negativiteit? Gevalletje begrijpend lezen.

Om daar nog even op aan te vullen dat met de tribute/cover bands toevoeging ik vrijwel elke dag de gehele dag wel wat te doen heb.
Dus nogmaals, doordrenkt met negativiteit...?

Ook is persoonlijk aanvallen op een mening weer nergens voor nodig. :rolleyes:

• Leuk
Waarderingen: @3*# en Dwarf
ik heb er 100 voor het volledige weekend (woensdag op de preparty meegeteld)
Ik heb er nu - rekening houdend dat ik pas donderdagvoormiddag vertrek - ook 100.
Dus 25 ongeveer per dag. Met dan nog eerst een stevig ontbijtje op de camping (Metal Town), lijkt me dat wel goed te komen.

Yungblud op Graspop. Mijn eerste Graspop is nog geen eens zo lang geleden maar volgens mij werd je toen gestenigd bij die gedachte alleen al.
Onlangs een interview gezien met de 2 organisatoren van wacken open air en die hadden hem graag als headliner gehad dit jaar en ze vonden het jammer dat het niet is gelukt.

• Wow
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Zopas m'n combiticket aangeschaft en een eerste lading skullies.

Met hoeveel Skullies houden jullie ong. rekening p.p/p.d?
2 jaar geleden had ik er ongeveer 120 opgedaan, vorig jaar net geen 100 (was 1 dag echt zo slecht dat ik amper iets geconsumeerd heb toen).
wij zitten wel in Metal Park, dus geen preparty (toch niet met de skullies te betalen)

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Zopas m'n combiticket aangeschaft en een eerste lading skullies.

Met hoeveel Skullies houden jullie ong. rekening p.p/p.d?
Ik heb er 100 in de vvk gekocht. Daar red ik over het algemeen het hele weekend mee (inclusief preparty). Ik haal vooral fris, (speciaal)bier en eten bij de foodtrucks.

Ontbijt en snacks neem ik zelf mee plus best een voorraad bier voor op de camping.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh

Users who are viewing this thread