Graspop Metal Meeting 2026

Cradle of filth: ik heb hier nog nooit deftig naartoe geluisterd om eerlijk te zijn. Ik denk dat de oudere albums die nog meer naar black metal neigen te gaan meer mijn ding zijn dan de meer symfonische latere albums, maar ik denk dat er niet zoveel of geen oude nummers gespeeld worden zeker?

Death to all: toch wel een van de meest geanticipeerde bands voor mij. Ik ben enorm fan van Death dus hier sta ik sowieso.

Possessed: ik heb enkel het eerste album beluisterd lang geleden en dat vond ik wel goed. Zal hier ook vrij zeker staan.

Old man's child: vrij deftige black metal. Niet het allerbeste dat ik heb gehoord ofzo, maar zeker niet slecht en dus ook niet te missen.

Suicidal angels: nog maar kort beluisterd, maar klinkt heel goed. Is alleszins een heel mooie vervanger.

Asomvel: als fan van Motörhead is dit wel echt een must.

Bark: lang geleden eens naar geluisterd en klonk volgens mij wel goed.

Hulder: echt heel goede black metal naar mijn mening. Zeker een must see voor mij en zal een leuke opener worden de vrijdag. Fun fact: ondanks dat deze groep in de VS is opgericht, is de frontvrouw oorspronkelijk van België, dus meerdere songteksten gaan dan ook over Belgische folklore en oude verhalen.

Als het een dag slechter weer moet zijn, hoop ik dat het de vrijdag is, want volgens mij zal ik heel deze dag in de marquee staan.

Dag 3: de poll!

En we nemen dus ook gelijk de 3 gemiste nieuwe namen en de 3 nog niet behandelde afvallers mee (doen gewoon net alsof ze er wel nog staan 🙃).

1777772422539.png

Laatst bewerkt:
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Dwarf en MandyRose
Hmm als ik denk aan nieuwe aankleding voor het terrein, dan denk ik ook aan de geruchten die al rondgingen dat er nieuwe tenten zouden komen voor de marquee en metal dome. Als ik dan wensen mag hebben, dan wens ik voor meer ventilatie in de metal dome, een bar in de marquee, en schermen bij de Jupiler. Aankleding is op zich cool en kan voor meer sfeer zorgen. Ik denk dan aan de rock circus, waarbij alles een circus thema had. Ik vond de doeken bij de stage waardoor je het gevoel had in een circustent te staan heel gaaf, maar de acrobaten vond ik dan weer niet veel toevoegen. Dus ben benieuwd waar Graspop dan mee komt

ik zal waarschijnlijk niet veel in de marquee komen op vrijdag. op donderdag en zondag heb ik toch wel minstens 3 bands per dag die ik graag wil zien in de marquee maar op de vrijdag staat er weinig voor me bij. Wat goed uit komt want ik heb het erg druk met de andere podia.

Ik probeer altijd voor dit spel alles even te luisteren voordat ik ze invul in de tierlist, maar voor de bands die gecanceld hebben heb ik dat niet gedaan. Heb het al druk genoeg met inluisteren voor bands die wel komen :)

Mantah ben ik het meest enthousiast over, maar staan ook op Alcatraz dus mogelijk laat ik ze op Graspop gaan voor een clash om ze op Alcatraz te gaan zien. Infected Rain vind ik ook een toffe mainstage opener, ben wel benieuwd hoe dat live is

Old man's child klonk ook vet bij een eerste luisterbeurt maar gaat het waarschijnlijk niet winnen van de andere podia helaas.

1777794651954.png

Is dat avoid vanwege dat je ze niet kent of omdat je werkelijk alles verschrikkelijk vind in die lijst? Kan begrijpen dat je niet veel inluisteren doet als je niet gaat maar iets als Asomvel lijkt me wel iets voor jou bijvoorbeeld? (Beetje motorhead/airbourne achtig)

Ik kan me niet alles meer herinneren van het inluisteren, maar er kwam geen enkele naam naar boven waarin ik me wilde verdiepen, die ik niet al kende. Maar het kan zijn dat sommige bands misschien eerder bij "Won't See" horen te staan inderdaad, Asomvel was er zo een die ik wel over twijfelde waar ik hem zou zetten, maar Motörhead is voor mij ook meer vanwege de cultstatus dan dat ik het echt leuk vind bijvoorbeeld.

Ik kan me niet alles meer herinneren van het inluisteren, maar er kwam geen enkele naam naar boven waarin ik me wilde verdiepen, die ik niet al kende. Maar het kan zijn dat sommige bands misschien eerder bij "Won't See" horen te staan inderdaad, Asomvel was er zo een die ik wel over twijfelde waar ik hem zou zetten, maar Motörhead is voor mij ook meer vanwege de cultstatus dan dat ik het echt leuk vind bijvoorbeeld.
Ah oke ja met die uitleg had ik alles gewoon neergegooid bij 'wont see' maar maakt verder niet heel veel uit natuurlijk

Ah oke ja met die uitleg had ik alles gewoon neergegooid bij 'wont see' maar maakt verder niet heel veel uit natuurlijk

Een deel van de bands is overigens uiteraard wel gewoon avoid if possible. Combinatie van voornamelijk de zang van bands en de warmte/drukte in een festivaltent. Ik sta met 30 graden zon liever aan de jupiler of mainstage dan in een tent.

• Haha
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread