Best Kept Secret 2026

Wat is het nut van je capaciteit opschalen als je de oude al niet haalde?
Vergunningen moeten op basis van verwachtingen aangevraagd worden. Verkoop zal goed gestart zijn ook?

Feit is dat sinds oorlog Iran bij velen verkoop volledig is stilgevallen.

Vergunningen moeten op basis van verwachtingen aangevraagd worden. Verkoop zal goed gestart zijn ook?

Feit is dat sinds oorlog Iran bij velen verkoop volledig is stilgevallen.
Eigenlijk bizar dat dat het koopgedrag van mensen zo stuurt. Of zou dat puur door de gestegen bezineprijzen zijn?

Eigenlijk bizar dat dat het koopgedrag van mensen zo stuurt. Of zou dat puur door de gestegen bezineprijzen zijn?
Staat op zich los van de benzineprijzen. In onzekere tijden - je weet niet wat er nog komt - gaan mensen eerst besparen op wat je kan missen. En daar horen festivals en concerten bij. Staat los van de bubbel muzieknerds en festivalhoertjes op dit forum, die allicht wel op andere zaken gaan besparen.

Aldous Harding heeft een nieuw mooi nummer uit van haar bijna uit te komen plaat; Venus in the Zinnia!

• On fire
Waarderingen: AngieH
Aldous Harding heeft een nieuw mooi nummer uit van haar bijna uit te komen plaat; Venus in the Zinnia!
Wordt een van de hoogtepunten dit jaar. Vorige keren op BKS, LGW? en haar eigen show in TivoliVredenburg waren geweldig, en dat gaat het op BKS'26 gewoon weer worden.

De onzekerheid denk ik. En het is allemaal al zeer duur…
Het is voor de festivals eind zomer misschien anders, maar is dit voor de verkoop van de voorjaar/zomerfestivals niet sowieso een rustige periode? En trekt het dan niet aan in de laatste paar weken voor het festival zelf?

Het is voor de festivals eind zomer misschien anders, maar is dit voor de verkoop van de voorjaar/zomerfestivals niet sowieso een rustige periode? En trekt het dan niet aan in de laatste paar weken voor het festival zelf?
Neen, normaal zijn mooie lentedagen net een trigger voor verkoop.

Hoe het ook zij, ik kan me toch niet voorstellen dat ze zo maar gaan roepen dat ze op 30.000 uitkomen als ze niet al in die richting zitten. Ze zullen zich toch niet zo voor schut willen zetten als het heel anders blijkt te zijn?
Ik denk dat ze zich niet echt bezig houden met 'voor schut staan'. Als ze met dit enthousiaste verhaal ervoor kunnen zorgen dat er extra tickets worden verkocht -ook al komen er geen 30K bezoekers-, is dat toch prima? Misschien dat de komst van MBV nog een boost geeft aan de ticketverkoop. Ik heb nu minstens 150 keer hun website bezocht mbt tourdates, dat mag toch minstens gewaardeerd worden met een optreden op de TWO? Minimaal! En als toetje een extra ingelaste DJ set op The Floor.

Ik hoop toch terug op The Haunted Youth, al is het dan de derde keer. Hun nieuwe album komt uit in mei, ik heb een try-out net voor hun tour gezien, en hoewel die onsamenhangend was (try-out hé), vind ik ze iedere keer weer enorm gegroeid t.o.v. de vorige keer ik ze zag.

• Leuk
Waarderingen: Patje en Sjakie de Wit
Ik hoop toch terug op The Haunted Youth, al is het dan de derde keer. Hun nieuwe album komt uit in mei, ik heb een try-out net voor hun tour gezien, en hoewel die onsamenhangend was (try-out hé), vind ik ze iedere keer weer enorm gegroeid t.o.v. de vorige keer ik ze zag.
Staan al op Pinkpop, dus verwacht ze dan niet op BKS eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: koekebakker
Ik denk dat ze zich niet echt bezig houden met 'voor schut staan'. Als ze met dit enthousiaste verhaal ervoor kunnen zorgen dat er extra tickets worden verkocht -ook al komen er geen 30K bezoekers-, is dat toch prima?
Op de korte termijn (dit jaar) misschien wel, maar op de langere termijn?

Het hangt er ook wel vanaf hoe ver ze uiteindelijk verwijderd zijn van die 30.000. Ze hadden het over 'richting de 30.000'. 28.000 is dat wat mij betreft nog wel, 26.000 is best dubieus, maar als er uiteindelijk niet meer mensen blijken te zijn dan afgelopen jaar, dan kan ik me voorstellen dat dit wel een deuk in het vertrouwen oplevert (die misschien nog wel meer uitmaakt in relatie tot partners dan publiek).

Users who are viewing this thread