Muse

Ik ben verliefd.
Dit heeft Neal Morse vibes. En dat is super positief.

Edit: En dan naar aanleiding van dit filmpje even Neal Morse opzoeken om er vervolgens achter te komen dat de Neal Morse Band een nieuw album uitheeft. Genieten!

Ik ben toch wel raaaaazend benieuwd hoe ze de plaat nu weer gaan vormgeven. Ze zetten elke keer weer een andere soort MUSE weg, maar het moge duidelijk zijn dat het ruige randje nog wel eens gemist werd bij de recentere werken.

Ik ben toch wel raaaaazend benieuwd hoe ze de plaat nu weer gaan vormgeven. Ze zetten elke keer weer een andere soort MUSE weg, maar het moge duidelijk zijn dat het ruige randje nog wel eens gemist werd bij de recentere werken.
Unravelling komt ook mee op de plaat normaal gezien. Dus er staat er al minstens 1 op. Fantastisch live ook trouwens op Pinkpop afgelopen zomer.

• On fire
Waarderingen: ChrisV
Laatste album staat toch vrij veel harder/ ruiger werk op? (of het goed was is een 2e vraag). Ik ben zelf een enorme Muse fan, maar ik hoop vooral dat de kwaliteit weer goed is. Vond Will of the People en Simulation theory niet heel geweldig.

Laatste album staat toch vrij veel harder/ ruiger werk op? (of het goed was is een 2e vraag). Ik ben zelf een enorme Muse fan, maar ik hoop vooral dat de kwaliteit weer goed is. Vond Will of the People en Simulation theory niet heel geweldig.
Klopt helemaal! Ik vond die 2 laatstgenoemden van je ook minder.
Als het nieuwe album voortborduurt op Unravelling @musicislife met genoeg invloeden van de albums rond het jaar 2000 , Drones en Resistance komt het heeeeelemaal goed!

Ik las op het forum wel eens de opmerking ; "Muse the Musical" :sick: omdat het wat te theatraal werd. Dat "imago" moeten ze snel van zich afpoetsen..... Voor mij zijn ze nog steeds 1 van mijn meest geliefde (stadion)acts. Als er een zaaltour komt ga ik alvast klaarzitten voor tickets. MUSE is gewoonweg een van de sterkste acts van de afgelopen 25jaar en bouwt gewoon aan een legacy-status als ze nog wat deftige platen op de plank leggen.
Over 20-30 jaar zijn de jongeren jaloers op ons dat wij ze in de gloriejaren hebben gezien

Hup MUSE!

Ik hoop nog steeds op weer een rondje langs de Ziggo, dat was de vorige keer echt geweldig (met de Drones tour).

Dju... Nu ben ik wel heel beniewd wanneer ze gaan touren.
Volgens de berichten komen ze eind juni met een nieuw album. Daar zullen dus wel wat concerten aan vast hangen. Ik vermoed wat Euopese data na de zomer....

mmh ik had, na de tour van vorig jaar, toch gehoopt dat ze weer meer de stevigere rock richting in gingen.
Leuk nummer, maar hoop dat de rest van het album toch een andere kant op gaat, maar dan zou ik het vreemd vinden om dit als single uit te brengen nu....

mmh ik had, na de tour van vorig jaar, toch gehoopt dat ze weer meer de stevigere rock richting in gingen.
Leuk nummer, maar hoop dat de rest van het album toch een andere kant op gaat, maar dan zou ik het vreemd vinden om dit als single uit te brengen nu....
dan zal je waarschijnlijk teleurgesteld worden afgaande op enkele online citaten:
Muse are a culturally-attuned, genre-defying band who channel the anxieties of each era—technology, power, rebellion, and identity—into maximalist, stadium-ready rock that evolves with the times while staying unmistakably Muse.

Kicking off with new single “Be With You,” this next era of Muse is rooted in electronic experimentation and an insatiable curiosity. ‘The WOW! Signal’ represents a world of cosmic mystery, existential hope, and the exhilarating possibility of contact with something far greater than ourselves.
Unlike their last album Will of the People or their 2025 single “Unravelling” — which won’t appear on The WOW! Signal — “Be With You” takes more cues from electronic music and the outsized future bass stylings of producers like Illenium.

Conclusie: het is Muse én toch weer niet Muse, dus typisch Muse :LOL:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Users who are viewing this thread