De roep om het 'oude' geluid is in mijn ogen een nutteloze roep. Een band vernieuwt zich. Kijk bijvoorbeeld naar de relatie met je partner. De 1e dates ga je nooit meer herleven dat oude gevoel, maar je kan nog steeds leuke dates hebben. en dat speciale gevoel bij een band die opkomend is moet je op het moment zelf koesteren, wetende dat ze op den duur gaan experimenteren
Ik hou van muse van de oude albums, maar ook van de nieuwere;. Toen ze in 2012 dat dubsteb nr uitbrachten konden mensen het nog net niet uitkotsen. een jaar later (zeker na de live versies) was het weer een lieveling. Dat geexperimenteer vind ik juist leuk, je ziet een andere kant van een band en wat mij betreft hoeft niet elk album puur uit rifs en rock te bestaan.
Ga je niet vernieuwen (kuch kensington bijv) dan blijf je met dezelfde eenheidsworst zitten.
Dat zeggende, unravelling, die hiervoor uitkwam is juist een nummer wat meer terugslaat op de oudere albums, harder geluid, to the point, niet teveel electronica eromheen. En be with you slaat wat meer op de 2012 tijd van 2nd law album met juist meer elektronisch.
Het theatrale is altijd al geweest, kijk bijv een live optreden terug uit 2001 en je ziet dezelfde theatrale trekken. vind het juist minder geworden.