Muse

De roep om het 'oude' geluid is in mijn ogen een nutteloze roep. Een band vernieuwt zich. Kijk bijvoorbeeld naar de relatie met je partner. De 1e dates ga je nooit meer herleven dat oude gevoel, maar je kan nog steeds leuke dates hebben. en dat speciale gevoel bij een band die opkomend is moet je op het moment zelf koesteren, wetende dat ze op den duur gaan experimenteren

Ik hou van muse van de oude albums, maar ook van de nieuwere;. Toen ze in 2012 dat dubsteb nr uitbrachten konden mensen het nog net niet uitkotsen. een jaar later (zeker na de live versies) was het weer een lieveling. Dat geexperimenteer vind ik juist leuk, je ziet een andere kant van een band en wat mij betreft hoeft niet elk album puur uit rifs en rock te bestaan.

Ga je niet vernieuwen (kuch kensington bijv) dan blijf je met dezelfde eenheidsworst zitten.

Dat zeggende, unravelling, die hiervoor uitkwam is juist een nummer wat meer terugslaat op de oudere albums, harder geluid, to the point, niet teveel electronica eromheen. En be with you slaat wat meer op de 2012 tijd van 2nd law album met juist meer elektronisch.

Het theatrale is altijd al geweest, kijk bijv een live optreden terug uit 2001 en je ziet dezelfde theatrale trekken. vind het juist minder geworden.
Daarvan ben ik zo oprecht blij dat bv een band als Rage Against The Machine maar 3 albums heeft. Op den duur devalueren bands zich zodanig dat je discussies krijgt zoals nu hier bij Muse.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Toch ook wel meer als voldoende artiesten en bands die veel werk uitbrengen die een hoge kwalitatieve standaard hebben.

Wat moeten ze dan bij Pinkpop straks denken als 3x Ziggo moeiteloos uitverkoopt, terwijl hun Muse-dag afgelopen editie matig verkocht. 😅

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Wat moeten ze dan bij Pinkpop straks denken als 3x Ziggo moeiteloos uitverkoopt, terwijl hun Muse-dag afgelopen editie matig verkocht. 😅
Concluderen dat Landraaf geografisch minder aantrekkelijk is als Amsterdam, iets dat ze al 50 jaar weten. Kunnen we even een keer ophouden met alle optredens maar weer te vergelijken met Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en BatMutsje
Is natuurlijk appels met peren vergelijken. Hoe kleiner de zaal hoe meer vraag er naar tickets zal zijn. Muse (en vele andere bands) hoef ik in een stadion of festivalweide niet te zien. Staan ze in een zaal omvang van Ziggo dan ga ik er wel naartoe.

En met The Cure hetzelfde verhaal. Die op Werchter wel moeiteloos uitverkopen.
Geldt voor zoveel namen inderdaad.

Guns n Roses zorgde voor een stormloop op (heel dure) tickets voor die Ziggo's maar was op dat Megaland terrein een flop van jewelste. Nick Cave hoest op z'n dooie gemak twee Sportpaleizen vol (45K man) maar Live Is Live zit bakken bier met 70 euro korting te fixen.

Daar op kantoor moeten ze gek worden met vlagen. Zo'n Teddy Swims verkoopt ook wel een Ziggo uit, Zara Larsson vast ook, Twenty One Pilots gemakkelijk twee keer. Samen verkopen die nog geen 10K dagtickets. Oef.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Bart1981
Zou dit, buiten geografie ook niet een beetje Pinkpop imago van de laatste jaren zijn? 2014 verkocht in een knip uit met een geweldig programma. Jaren erna heb ik toch het gevoel dat Pinkpop het imago "braderie met grote artiesten" meer en meer heeft aangenomen ...

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Davidd
Zou dit, buiten geografie ook niet een beetje Pinkpop imago van de laatste jaren zijn? 2014 verkocht in een knip uit met een geweldig programma. Jaren erna heb ik toch het gevoel dat Pinkpop het imago "braderie met grote artiesten" meer en meer heeft aangenomen ...
Toen speelden de Stones er. Wat alles scheef trok. Remember de beelden van de zogenaamde vaste bezoekers die naast tickets grepen.

Users who are viewing this thread