Rock Werchter 2026

Onderstaande is een live registratie van Yard Act, naar mijn idee dus juist een steengoede liveband met ook een heel erg eigen smoel.
Yard Act - Trench Coat Museum - Glastonbury 2024

Maar kunnen, anders of niet, niet ontkennen dat Kasabian ook wel weer échte festivalbangers heeft. Alleen al Club Foot wordt geweldig live.

Keuzes ... Keuzes ...
Kasabian al een keer of tien gezien, onder andere in Victoria Park in Leicester en Royal Albert Hall in Londen. Was er enorme fan van. Maar sinds Tom er niet meer bij is en het een one man show geworden is, vind ik er niets meer aan.

Yard act dus. Alleen jammer dat zij hun danseressen niet meer mee nemen op tournee...

Wat is er fris aan 21p, ondanks dat het de jongste headliner is, is het toch een van de minst interessante qua muziek
Vorige passage van die manne was toch niet echt om naar huis te schrijven he.

Allee hop, het past weer niet in hun kraam hoor. 😅

Los van het feit dat ze de jongste headliner zijn van het lot (Wat veel zegt over deze editie, want ze draaien ook al ruim 15 jaar mee.), hebben ze met Breach en Clancy recent twee straffe platen gemaakt die hen extra momentum hebben bezorgd. Het 21 Pilots van vandaag is gewoon een stuk groter en sterker dan de band die in 2022 op de main stond, en is gewoon een volwaardige arena act.

Allee hop, het past weer niet in hun kraam hoor. 😅

Los van het feit dat ze de jongste headliner zijn van het lot (Wat veel zegt over deze editie, want ze draaien ook al ruim 15 jaar mee.), hebben ze met Breach en Clancy recent twee straffe platen gemaakt die hen extra momentum hebben bezorgd. Het 21 Pilots van vandaag is gewoon een stuk groter en sterker dan de band die in 2022 op de main stond, en is gewoon een volwaardige arena act.
Mijn kraam... Is gewoon hoe ik dat optreden ervaren heb.

Zoveelste beter, ik zal het wel opnieuw zijn kans geven hoor. Hopelijk langer uit te houden dan vorige keer.

Zo tussendoor: iemand een gok wie die laatste KluB spot gaat innemen? James Blake met de StuBru showcase van vandaag indachtig?
James Blake dacht ik ook aan ja. Eerlijk: voor mij hoeft dit geen topnaam te zijn haha. Die spot zit gekneld tussen Matt Berninger en Pixies, en wil sowieso een goede plek voor Pixies. Samen met The Cure en David Byrne toch de act met de grootste invloed op decennia muziek.

• Leuk
Waarderingen: phil, swissepfan en rw83
Zo tussendoor: iemand een gok wie die laatste KluB spot gaat innemen? James Blake met de StuBru showcase van vandaag indachtig?
Oeh, was ik zelf niet op gekomen maar dat zou mijn avond echt een serieuze upgrade geven. Berninger - Blake - Gorillaz.

Zou wel droomnaam zijn. Maar durf er niet op hopen.
Zag al een paar mooie reviews van nieuwe plaat voorbij komen.

Laatste keer RW (2017) subde hij overigens onder Radiohead, halfleeg veld. Jaar ervoor afsluiter Klub C.
In de Klub natuurlijk 1000% beter op z'n plek, hij zou 'm in theorie ook nog kunnen afsluiten dit jaar. (Doe maar niet).

Laatste keer RW (2017) subde hij overigens onder Radiohead, halfleeg veld.
Dat was toen wel op uitdrukkelijke vraag van Radiohead zelf had ik begrepen.

Allé ik kan gewoon geen andere naam bedenken die ze daar nu nog kunnen zetten, want dat gaat ook niet gewoon een random opvulsel zijn lijkt me. Laten we bidden dat het vanavond beklonken is daar op de VRT. 🙏

Edit: StuBru zegt dat hij nog dit jaar terugkomt naar België. 👀

Laatst bewerkt:
  • 100
  • Wow
Waarderingen: jimmywe en JP5
Poah, Blood Incantation is toch wel heavy maar ik wil het wel een kans geven. Instrumentaal pakt het me enorm alleen qua vocals vind ik het net té.
Zeker doen dan, extreme vocals werken live toch vaak beter voor mij. Sterker nog, de live ervaring is voor mij essentieel geweest in het leren waarderen van grunts en screams, er zijn nog steeds bands waarvan ik de vocals op plaat wat te heftig vind die in live setting wel werken. Als ik het mij goed herinner liggen de vocals bij Blood Incantation live ook niet heel prominent in de mix.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit en Mjz

Users who are viewing this thread