Rock Werchter 2026

Nu de line-up - zo goed als - rond is, is het tijd om nog eens een lijstje te delen. :)

Donderdag

Must: /
Graag: Loyle Carner, TWOD, Monza, Tom Smith, Jade, Elvis Costello, Basht.
Misschien: Yong Yello, The Vaccines, Balu Brigada, PUP, All Them Witches, Blood Incantation, Yard Act

Vrijdag

Must: The xx, FKA Twigs, Agnes Obel, Keo
Graag: The Last Dinner Party, Wolf Alice, Kingfishr, Franz Ferdinand, Social Distortion, Kae Tempest, Radio Free Alice, Cardinals
Misschien: Paris Paloma, Overpass, Royel Otis, CDW, Lauren Spencer Smith

Zaterdag

Must: Kneecap, Matt Berninger, Florence Road, Man/Woman/Chainsaw, The New Eves
Graag: The Reytons, Gorillaz, Renée Rapp, Harry Mack, CMAT, Adrian Quesada
Misschien: Halsey, Landmvrks, Beirut, Kokoroko, Linka Moja, The Haunted Youth, Don West

Zondag

Must: Moby, David Byrne, Ethel Cain, Dressed Like Boys, Westside Cowboy
Graag: A Perfect Circle, Mogwai, Sierra Ferrell, Psychonaut, Newdad
Misschien: The Cure, Jessie Murph, Rise Against, Paul Kalkbrenner, Darren Kiely

• Leuk
Waarderingen: JP5 en mattman
En welke foto gebruikt StuBru om de namen aan te kondigen?
Jawel, Kaat Van Stralen…

So It Begins Christmas Season GIF
Ach ze hadden ook ISE kunnen gebruiken 🙃

• Leuk
Waarderingen: elo
Die gaat mij nog lang achtervolgen.

Kijk het was gewoon een goede show op We Are Open. Mijn lief zei K3 op steroïden, ik zeg Primus van België. De waarheid ligt ergens tussenin. Maar alle haat op haar is echt nergens voor nodig, gaat leuk zij voor dat halfuurtje.
Helemaal geen haat tov Kaat hoor! Eerder tov stubru😁

In elk geval. Overall is line up RW dik in orde. Ze hebben weinig tot geen niet te missen namen gemist. Cave en Simz. Maar goed je mist er elk jaar een aantal. Hoort er nu eenmaal bij.

Enige wat ik mis zijn paar nieuwe jonge goden. Relatief natuurlijk. Die kan je nu vooral vinden op Pkp en zullen in de toekomst wel richting Rotselaar gaan. Ook kon imo de KluB C ietsje beter geprogrammeerd worden. Vorig jaar was dit toch meer spot on. Of jaar ervoor met rijtje Loyle Carner - Zara Larsson - Parcels op 1 avond.

Ben ik nu mis als ik zeg dat er vrij weinig dance staat...genre bicep moderat etc?
Ergens eerder al aangehaald. Er tourt heel weinig vanuit dat genre, of er klimt te weinig omhoog. Hebben organisatoren Lowlands ook al aangegeven. Daarom keuze om Prodigy, Kalkbrenner en Charlotte te doen.

In elk geval. Overall is line up RW dik in orde. Ze hebben weinig tot geen niet te missen namen gemist. Cave en Simz. Maar goed je mist er elk jaar een aantal. Hoort er nu eenmaal bij.

Enige wat ik mis zijn paar nieuwe jonge goden. Relatief natuurlijk. Die kan je nu vooral vinden op Pkp en zullen in de toekomst wel richting Rotselaar gaan. Ook kon imo de KluB C ietsje beter geprogrammeerd worden. Vorig jaar was dit toch meer spot on. Of jaar ervoor met rijtje Loyle Carner - Zara Larsson - Parcels op 1 avond.
De criticaster in mij is dat ze voor mij persoonlijk wat relevante namen missen die het voorbije jaar wel goede albums hebben gemaakt (Oklou, Geese, Von Hausswolff, Adisson Rae, Dove Ellis). Uiteraard moeten die beschikbaar zijn.

Die jonge goden mis ik als kiespijn. 😜

Users who are viewing this thread