Rock Werchter 2026

Wat is dat toch met RW en archieffoto's van gigantisch onaantrekkelijke mensenzeeën. 😅 Deze foto schreeuwt toch niet echt 'helemaal opgaan in wat er op het podium gebeurt'.
Schermafbeelding 2026-02-25 om 16.06.23.png

• Haha
Waarderingen: Pieterjan
Ik schat kans wel hoog in dat ze voorzien waren voor zondag, maar op hun vraag zijn verschoven naar zaterdag, en dan nog de vroegst mogelijke spot. Zal al een boel verklaren.
Best wel grote naam die ook geen AB meer zal doen.
lijkt me wel logisch, sons en landmvrks waren initieel omgewisseld

Ai, vind het wel jammer dat ik ze niet in een "kleinere zaal" gezien heb, kans gemist
twee jaar geleden gezien in de kleine zaal van de 013, was een toffe show.
denk dat ik ze inmiddels 5 keer heb gezien in de afgelopen 3 jaar en leveren altijd. hele sterke live act.
één van mijn favoriete metalbands van dit moment, en heel blij dat ze zijn toegevoegd aan de zaterdag (ik ga alleen zaterdag)
voelt echt als een cadeautje!

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Yes uiteraard, ik moest "verder" formuleren. Echt veel dansen/feesten is er verder dit jaar - buiten the Prodigy en Kalkbrenner - niet bij.
Gaven organisatoren Lowlands ook aan in die podcast. Weinig dat tourt op dat vlak of er echt doorkomt.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Op het eerste zicht dacht ik, we gaan kunnen uitslapen na het openingsfeest (en de WK match?) op woensdag tot ik Stijn Meuris en de zijne zag staan.

Aantal leuke namen bij deze aankondiging,
Zondag => donderdag => Zaterdag=> vrijdag voor mij.

Ik had gehoopt op nog een leuke naam in de Barn op vrijdag savonds maar we houden ons dan maar elders schuil tijdens Capaldi.

Ik zocht vorig jaar een ticket voor zondag, RW. De teenager dag dus, die, ondanks verguisd door sommige forumleden, al heel lang uitverkocht was en waarvoor heel veel tickets gezocht werden op ticketswap. Uiteindelijk een chanceke gehad met de loterij een week op voorhand, maar het was wel echt amper te doen een ticket te vinden toen. Er zochten >10000 mensen een ticket op ticketswap, en heb aan tientallen ticketswap-loterijen (wellicht honderden) meegedaan vooraleer ik een ticket heb kunnen bemachtigen. Zelfs de dag zelf waren er nog loterijen op ticketswap als ik me goed herinner, wat aangeeft dat het aantal gezochte tickets nog steeds hoog was.
Hangt er dus heel erg vanaf of de dag (al lang) uitverkocht is en hoeveel mensen een ticket zoeken. Als dat meevalt, is ticketswap een goeie optie, nog nooit problemen mee gehad. Ik heb wel nog nooit meegemaakt dat de RW-dagtickets (veel) goedkoper werden op ticketswap, zelfs amper de dag zelf. De vraag was meestal toch nog wel voldoende hoog (of het aanbod te beperkt) (mijn steekproef bestaat ook wel maar uit 3 RW-dagen uit de recente geschiedenis waarvoor ik tickets zocht, dus again, voor minder populaire dagen kan dit misschien wel, als ik toevallig tickets zocht voor gewilde dagen).
Als je echt een ticketswap-deal wilt doen op Werchter, moet je gewoon hopen dat de headliner van de dag cancelt, dan kan er veel😅

Je kan blijven dromen hé. Zolang ze niet op de affiche staat, kan ze nog altijd invallen. Positief is dat ze al op DTRH speelt dus ze is in de buurt.
Het is te hopen dat Simz naar Pkp gaat (kleine kans), maar zal wel Dour worden (grotere en jammere kans).

Deze kende ik nog niet, maar de bandnaam intrigeert wel: Adrian Quesada's Trio Asesino.

Het nummer op de artiestenpagina van rock Werchter klinkt in ieder geval wel lekker. Even chillen met een biertje in het zonnetje.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en mattman

Users who are viewing this thread