Ik zocht vorig jaar een ticket voor zondag, RW. De teenager dag dus, die, ondanks verguisd door sommige forumleden, al heel lang uitverkocht was en waarvoor heel veel tickets gezocht werden op ticketswap. Uiteindelijk een chanceke gehad met de loterij een week op voorhand, maar het was wel echt amper te doen een ticket te vinden toen. Er zochten >10000 mensen een ticket op ticketswap, en heb aan tientallen ticketswap-loterijen (wellicht honderden) meegedaan vooraleer ik een ticket heb kunnen bemachtigen. Zelfs de dag zelf waren er nog loterijen op ticketswap als ik me goed herinner, wat aangeeft dat het aantal gezochte tickets nog steeds hoog was.
Hangt er dus heel erg vanaf of de dag (al lang) uitverkocht is en hoeveel mensen een ticket zoeken. Als dat meevalt, is ticketswap een goeie optie, nog nooit problemen mee gehad. Ik heb wel nog nooit meegemaakt dat de RW-dagtickets (veel) goedkoper werden op ticketswap, zelfs amper de dag zelf. De vraag was meestal toch nog wel voldoende hoog (of het aanbod te beperkt) (mijn steekproef bestaat ook wel maar uit 3 RW-dagen uit de recente geschiedenis waarvoor ik tickets zocht, dus again, voor minder populaire dagen kan dit misschien wel, als ik toevallig tickets zocht voor gewilde dagen).