Rock Werchter 2026

Die donderdag is wel een heel sterke dag geworden met ook nog costello er eens bij. Vrijdag blijft voor mij de mindere dag, maar die moet er ook zijn.

Inderdaad. Even de afweging maken, de kans dat je de Prodigy in die setting nog zal zien is eerder klein terwijl TWOD voor hetzelfde geld volgend jaar of het jaar erna weer op die spot staat.
Ja ik neig ook naar dit (nu)
Maar TWOD heeft zich in een paar jaar toch gecatapulteerd tot een van mijn favorieten....

Hoogstwaarschijnlijk een last minute call.
Zo heb ik London Grammar van zowat tegen het podium mee kunnen maken afgelopen editie, en daarmee kwam ik never nooit meer in de sfeer van Deftones die nog wat bezig waren daarna.
Keuzes.....

Zo heb ik London Grammar van zowat tegen het podium mee kunnen maken afgelopen editie, en daarmee kwam ik never nooit meer in de sfeer van Deftones die nog wat bezig waren daarna.
Idem voor die befaamde Raye/Elbow clash. Na die overrompelende show van Raye was effe in de Elbow mood geraken ook niet te doen, en ben nochtans grote fan van ze.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Mogwai op die hoge positie ook zeker toch? Is toch voornamelijk een nicheband voor een festival als RW.

Echt, de vorige keer was er echt geen kat in de Barn, toen ze er als tweede van de dag speelden. Vraag me af wat er daar gebeurd is.
Is ook wel typisch Werchter dat er bands lager staan dan je vooraf zou inschatten en andere hoger, vaak door omstandigheden.
Ik denk dat een Barn op vrijdag het niveau is dat ze altijd willen. En zondag met een top bovenkant, door omstandigheden anders is uitgedraaid. Maar over een heel weekend is dit altijd wel in balans.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Deze leak is zo’n beetje op dezelfde manier gevonden als de artiesten van Pinkpop, gisteren.

Hoe werkt dat eigenlijk? Moet je daarvoor skills hebben?
Wel vreemd dat het forumlid al weer weg is en zijn post ook verdwenen is.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik snap Charlotte De Witte op Rock Werchter eigenlijk niet zo goed. Grote naam en Belgisch, dat wel. Maar verder? Weinig overeenkomst met wat er voor de rest op de affiche staat, weinig mensen die enkel voor haar een ticket zullen kopen, maar de Barn zal sowieso weer veel te klein zijn. Die speelt haar 'thuismatch' op Tomorrowland dus hoef je als major festival niet te boeken uit vaderlandsliefde vind ik, zeker nu Pukkelpop ook volledig in de Live Nation portefeuille zit, waar ze wél een aanvulling is op de affiche. Er zijn toch nog veel andere Belgische DJ's die nooit op Rock Werchter staan? Waarom CDW dan wel?

Niets tegen de vrouw, het genre, het gegeven 'DJ's op een festival',... gewoon een bedenking. Zoals ik zei, de Barn zal sowieso weer te klein zijn, dus ik probeer hier mijn gelijk niet te halen. Gewoon benieuwd naar de mening van de mede-forumleden.

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik snap Charlotte De Witte op Rock Werchter eigenlijk niet zo goed. Grote naam en Belgisch, dat wel. Maar verder? Weinig overeenkomst met wat er voor de rest op de affiche staat, weinig mensen die enkel voor haar een ticket zullen kopen, maar de Barn zal sowieso weer veel te klein zijn. Die speelt haar 'thuismatch' op Tomorrowland dus hoef je als major festival niet te boeken uit vaderlandsliefde vind ik, zeker nu Pukkelpop ook volledig in de Live Nation portefeuille zit, waar ze wél een aanvulling is op de affiche. Er zijn toch nog veel andere Belgische DJ's die nooit op Rock Werchter staan? Waarom CDW dan wel?

Niets tegen de vrouw, het genre, het gegeven 'DJ's op een festival',... gewoon een bedenking. Zoals ik zei, de Barn zal sowieso weer te klein zijn, dus ik probeer hier mijn gelijk niet te halen. Gewoon benieuwd naar de mening van de mede-forumleden.
Sterke elektronische acts. Waar Charlotte echt wel een uithangbord is, terwijl ze ook headliner is op o.a. Northside en Bilbao, hebben altijd hun plek op RW.
Ik was danig onder de indruk van haar laatste passage. Met een team van 35 man was ze daar. Enorm toelevend en hyperfocus naar die belangrijke show.

Enorm veel respect voor en geweldige spot. Ze gaat nog die Main stage afsluiten hoor, en hopelijk op de 2 many dj’s manier.

Ik schat kans wel hoog in dat ze voorzien waren voor zondag, maar op hun vraag zijn verschoven naar zaterdag, en dan nog de vroegst mogelijke spot. Zal al een boel verklaren.
Best wel grote naam die ook geen AB meer zal doen.
In welke zaal zie je hen dan wel staan bij een volgende passage? Als je bedenkt dat ze nu gaan subben voor Poppy terwijl Poppy binnen een maandje ook gewoon in de AB staat lijkt me dit toch een ideale zaal?

In welke zaal zie je hen dan wel staan bij een volgende passage? Als je bedenkt dat ze nu gaan subben voor Poppy terwijl Poppy binnen een maandje ook gewoon in de AB staat lijkt me dit toch een ideale zaal?
zie ze wel in de lotto arena staan bij hun volgende doorkomst (mogelijks met het balkon afgesloten ofzo)

Op graspop kwam er toch wel veel volk op af!

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en RuneBrico
Waar zien jullie die namen?
Op Facebook en Instagram zie ik nog steeds Smurfin als eerste foto en op de website ook niets?

Users who are viewing this thread