BKS & DTRH HURT/HEAL

Is Alcatraz dan niet een mooi compromis? Wel metal/hardrock (toch?), maar niet zo niche dat de gemiddelde stemmer bij god niet weet over wat voor bands het gaat.
Mja, dan zeg je dus eigenlijk een beetje dat anderen nooit zo'n niche spel mogen spelen?
Alsof ik tegen mijn vrouw zeg dat ze geen tv-series mag kijken die ik niet leuk vind? 😅

Zo erg is het toch allemaal niet om eens een spelletje 'uit te zitten'?
Dat heb ik ook net gedaan (maar wel met plezier gevolgd).

Alcatraz kan altijd nog natuurlijk.
Bovendien heb ik mijn Excelletje al vrijwel klaar liggen.. 😜

Een bracket-spel is een stuk overzichtelijker en makkelijker om te volgen of aan deel te nemen dan een H/H-spel, dat kan prima beide.
Het jammere van een bracket spel vind ik persoonlijk dan wel weer dat je heel erg gebonden bent aan de willekeur van de verdeling van matches. Zo zie ik in het voorgestelde overzicht Graspop Marquee namen in de eerste ronde al Meshuggah en Ministry tegenover elkaar staan, zouden voor mij beide top 10 zijn maar een daarvan gaat er dus gegarandeerd in de eerste ronde uit… ik snap dat die eerdere lijst maar een concept was, maar je krijgt dat soort scenario’s natuurlijk altijd. Ik wil het idee niet op voorhand afschieten, maar ik wil wel even benoemen dat het huidige hurt/heal concept mij eigenlijk prima bevalt.

Mja, dan zeg je dus eigenlijk een beetje dat anderen nooit zo'n niche spel mogen spelen?
Alsof ik tegen mijn vrouw zeg dat ze geen tv-series mag kijken die ik niet leuk vind? 😅

Zo erg is het toch allemaal niet om eens een spelletje 'uit te zitten'?
Dat heb ik ook net gedaan (maar wel met plezier gevolgd).

Alcatraz kan altijd nog natuurlijk.
Bovendien heb ik mijn Excelletje al vrijwel klaar liggen.. 😜
You do you natuurlijk. Ik ben niet tegen een niche spel op zichzelf, maar zocht naar een compromis in de breedte als de focus naar 1 spel zou gaan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik zou ook helemaal niks aanpassen aan het huidige concept. Ik denk inderdaad de volgorde Alcatraz en daarna Lowlands/Pukkelpop omdat we dan de genres zo veel mogelijk afwisselen. Metal zal ongetwijfeld meer afwijken van BKS/DTRH dan een LL/PKP hurt/heal.

Laatst bewerkt:
Het jammere van een bracket spel vind ik persoonlijk dan wel weer dat je heel erg gebonden bent aan de willekeur van de verdeling van matches. Zo zie ik in het voorgestelde overzicht Graspop Marquee namen in de eerste ronde al Meshuggah en Ministry tegenover elkaar staan, zouden voor mij beide top 10 zijn maar een daarvan gaat er dus gegarandeerd in de eerste ronde uit… ik snap dat die eerdere lijst maar een concept was, maar je krijgt dat soort scenario’s natuurlijk altijd. Ik wil het idee niet op voorhand afschieten, maar ik wil wel even benoemen dat het huidige hurt/heal concept mij eigenlijk prima bevalt.
Tja, dat is natuurlijk inherent aan het spelletje, en ook deel van de charme ervan.
Die vroege harde clashes horen er gewoon bij wat mij betreft, en maken het spel al in een vroeg stadium interessant.
Kijk ook maar naar een WK/EK voetbal waar altijd wel een 'poule des doods' te benoemen is.
Anders kunnen we natuurlijk ook net zo goed één grote poll plaatsen en weten we na een dag ofzo de uitslag al.

Ook de opzet van een H/H is natuurlijk niet geheel 'eerlijk', en levert ook niet per se een 'objectieve' uitslag op die overeenkomt met een normale poll (die aan het eind van het spel uiteraard alsnog gehouden kan worden ter vergelijk).

Ik zou ook helemaal niks aanpassen aan het huidige concept. Ik denk inderdaad de volgorde Alcatraz en daarna Lowlands/Pukkelpop omdat we dan de genres zo veel mogelijk afwisselen. Metal zal ongetwijfeld meer afwijken dan BKS/DTRH dan een LL/PKP hurt/heal.
Maar waarom zo'n haast om al die festivals erdoorheen te jagen?
Of waarom ze überhaupt samen bundelen (je ziet dan toch dat een van de festivals duidelijk domineert in de spelbeleving)?
En waarom weer een H/H (bij sommigen zie je nu al de vermoeidheid toeslaan)?

Mij lijkt het juist leuk om eens even iets heel anders te doen (zowel qua spelopzet als qua genres), om het allemaal zo lang mogelijk interessant te houden.
Overigens kan dit niche tussendoortje zo lang of kort gemaakt worden als we willen, door het aantal duels per dag groter dan wel kleiner te maken.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Maar goed, ik zal en kan natuurlijk niemand tegen houden om een Alcatraz of welke variant dan ook te organiseren.
De meerderheid/massa regeert. 💁‍♂️ ;)

Dan wacht ik wel geduldig af tot we ooit alle main stages van alle festivals gehad hebben.. 😅😜

Laatst bewerkt:
Tja, dat is natuurlijk inherent aan het spelletje, en ook deel van de charme ervan.
Die vroege harde clashes horen er gewoon bij wat mij betreft, en maken het spel al in een vroeg stadium interessant.
Kijk ook maar naar een WK/EK voetbal waar altijd wel een 'poule des doods' te benoemen is.
Anders kunnen we natuurlijk ook net zo goed één grote poll plaatsen en weten we na een dag ofzo de uitslag al.

Ook de opzet van een H/H is natuurlijk niet geheel 'eerlijk', en levert ook niet per se een 'objectieve' uitslag op die overeenkomt met een normale poll (die aan het eind van het spel uiteraard alsnog gehouden kan worden ter vergelijk).
Nee klopt, ik heb ook al vaak genoeg geroepen dat er niks objectiefs aan deze spelletjes is, dus in die zin geen verschil. Maar in een hurt/heal heb je wel meer invloed op de eindlijst dan in een bracket systeem. De enige die bepalen hoe hoog een band eindigt zijn de spelers, en niks anders. Niemand forceert je om in ronde 1 al te kiezen tussen twee potentiële winnaars.

Bij een WK/EK heb je natuurlijk eerst een poule fase, waar ze ook een gewogen verdeling in maken op basis van een ranking, en vervolgens bepalen de poules de uitgangsposities in de brackets. Daar zit al heel wat minder willekeur in dan alles direct bij de start ongewogen in een bracket systeem te gooien, al blijft willekeur een factor inderdaad.

Maar goed, als je het organiseert doe ik mee natuurlijk :)

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Nee klopt, ik heb ook al vaak genoeg geroepen dat er niks objectiefs aan deze spelletjes is, dus in die zin geen verschil. Maar in een hurt/heal heb je wel meer invloed op de eindlijst dan in een bracket systeem. De enige die bepalen hoe hoog een band eindigt zijn de spelers, en niks anders. Niemand forceert je om in ronde 1 al te kiezen tussen twee potentiële winnaars.

Bij een WK/EK heb je natuurlijk eerst een poule fase, waar ze ook een gewogen verdeling in maken op basis van een ranking, en vervolgens bepalen de poules de uitgangsposities in de brackets. Daar zit al heel wat minder willekeur in dan alles direct bij de start ongewogen in een bracket systeem te gooien, al blijft willekeur een factor inderdaad.

Maar goed, als je het organiseert doe ik mee natuurlijk :)
In het geval van voetbal vind ik juist al die rankings en potjes een deel van de charme weghalen.
Zo heeft bv. de invoering van de Champions League voor mij ook de voetbalwereld verpest (grote clubs worden alleen maar groter, kleine alleen maar kleiner).
Maar goed, we dwalen af.. 😂😝

• Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal
Niet op deze topics klikken dan, simpel zat toch?
Het heeft er misschien mee te maken met hoe je dit forum volgt. Als je gewend bent om dit via activity wall en laatste bijdragen te doen word je overspoeld met dezelfde berichten. Dat is behoorlijk irritant en niet te filteren, of die optie heb ik nog niet ontdekt althans.

Laatst bewerkt:
Het heeft er misschien mee te maken met hoe je dit forum volgt. Als je gewend bent om dit via activity wall te doen word je overspoeld met dezelfde berichten. Dat is behoorlijk irritant en niet te filteren, of die optie heb ik nog niet ontdekt althans.
Dan zou ik een suggestie bij de forumleiding indienen.

Het heeft er misschien mee te maken met hoe je dit forum volgt. Als je gewend bent om dit via activity wall te doen word je overspoeld met dezelfde berichten. Dat is behoorlijk irritant en niet te filteren, of die optie heb ik nog niet ontdekt althans.
Hmm ja ik gebruik ook constant het overzicht recent actieve topics, maar er zijn er een hoop die ik zelden of nooit aanklik. Eentje meer of minder maakt dan ook geen verschil, zou ik denken.
Dan zou ik een suggestie bij de forumleiding indienen.
Om bepaalde topics te kunnen muten/negeren oid? Zou wel handig kunnen zijn ja, geen idee of dat een optie is op dit platform.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Hmm ja ik gebruik ook constant het overzicht recent actieve topics, maar er zijn er een hoop die ik zelden of nooit aanklik. Eentje meer of minder maakt dan ook geen verschil, zou ik denken.
Ik gebruik het overzicht recent actieve topics nauwelijks, heb gewoon verschillende tabbladen openstaan van topics die ik actief volg.
Het zal vast heel handig zijn, maar het lijkt me geen reden om het aantal topics te willen beperken/controleren.

Zoveel topics zijn er doorgaans ook niet tegelijk actief.
Zo is het nu bv. in de reguliere GMM-/Alcatraz-topics al tijden heel rustig, omdat de meesten met allerlei spelletjes en lijstjes bezig zijn. ;)

Om bepaalde topics te kunnen muten/negeren oid? Zou wel handig kunnen zijn ja, geen idee of dat een optie is op dit platform.
Precies.
Of zoals gezegd het overzicht iets langer maken (zijn er nu slechts 8).

Maar goed, is een heel andere discussie natuurlijk die ergens anders gevoerd kan worden voor wie het echt een issue is.
De optie twee spellen tegelijk is inmiddels ook al een tijdje van tafel geveegd.

gewoon alle topics volgen die je wel wilt lezen is toch een stuk gemakkelijker, krijg je via dat meldingen systeem een mooi overzicht van wat je allemaal hebt gemist. ideaal.

Alcatraz als volgende en daarna Lowlands/Pukkelpop lijkt me een goed plan :)

• Leuk
Waarderingen: won666

Users who are viewing this thread