Graspop Metal Meeting 2026

Andere vorm van ervaring sowieso!
Voor mij is het feit dat ik er 4 dagen echt op m'n gemak zit en kan genieten een zeer belangrijke factor :D

• Leuk
Waarderingen: Skut10
Maar het zal ook pijn aan je portemonnee doen. 4 dagkaarten plus al die kosten voor het openbaar vervoer. Jij liever als ik.
Ja ik moet eens narekenen wat het voordeligst uitkomt. Mijn Graspop combi verkopen en 2 dag kaarten of het zo laten en twee dagkaarten Hellfest bijkopen. Maar die Graspop combi zat op mijn budget van november 2025 op zich en "voel" ik niet meer

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ik heb toch besloten waarschijnlijk dat ik op vrijdag en zaterdag Hellfest ga doen. Donderdag en zondag uiteraard Graspop.

Ik vond zoinzo die zaterdag van Graspop al uitzonderlijk zwak. Architects staat niet op de plek die ze verdienen, Bad Omens staat op een plek die ze niet verdienen. Die hadden gewisseld moeten zijn. Allee ja das mijn persoonlijke mening natuurlijk. Verder weinig op die dag dat ik echt wou zien. Sonata Arctica, Feuerschwanz en Primal Fear op de Jupiler stage gaat wel machtig worden maar ja. En Rivers Of Nihil vind ik jammer maar andere keer. En Sepultura zie ik wel op Graspop

Nu TS niet meer op vrijdag staat, en er in de plek een paar baby's staan, hoeft het voor mij ook niet meer. Ja jammer van Trivium, maar die kan ik de week erna op Jera On Air ofzo zien. Dat ik Bark niet kan supporten vind ik jammer, maar wanneer die spelen zit ik nog op de trein naar Clisson denk ik dus hopelijk op de live stream of via een kameraad via Skype ofzo meekijken. Cavalera de dag erna op Hellfest. Death To All en Left To Die hun verschillen die moet ik nog uitzoeken maar enkel de twee eerste Death albums interesseren me. Forbidden en Asomvel zijn jammer maja. Guilt Trip eens op een andere keer
Hey....zijn die dagkaarten zo gemakkelijk te scoren?

Ik heb besloten elke dag een genre van een bepaalde dag te luisteren en hierover een korte samenvatting te schrijven met mijn mening over de bands. Vandaag was het de beurt aan de openingsdag. Hier is mijn beknopte mening over:

DONDERDAG - METALCORE

A Day To Remember
: Openen deden we met ADTR, na hun show in 2022 (denk ik) was ik hier al grote fan van, ik kende hun nummers toen amper en sindsdien staan ze toch in mijn spotify top 100 lijst met meerdere nummers. De lyrics zijn leuk, kan meegebruld worden en met een goede stage presence is deze band gegarandeerd een sterke naam!

Dying Wish: Het blijft toch altijd spannend om een front vrouw te gaan beluisteren maar deze 'powergirl' doet toch denken aan de hardere versie van de nieuwe linkin park zangeres, stevige vocals die bij momenten echt waanzinnig klinken. Instrumentaal bekeken is het wel wat 'generiek' t.o.v. veel andere bands in dit genre. 't Klinkt allemaal wat teveel hetzelfde jammer genoeg.

Blackgold: Hip-hop meets Metal, Blackgold is over het algemeen zwak en de mix tussen de 2 genres is soms echt zeer rommelig, De songs zijn ook echt aan de zwakke kant, kwalitatief is het gewoon totaal niet te meten met andere bands. Ik laat ze links liggen vrees ik.

The Dillinger Escape Plan: Op dit punt dacht ik 'het gaat een lange dag worden met al die metalcore' en toch veranderde mijn mening na het 1ste nummer van deze band. Ze zijn zeker niet de hardste in de metalcore scene en hun teksten zijn euhm... Verstaanbaar? COOL! De harmonie tussen frontzanger & backing vocals is ook wel opmerkelijk goed!

Thrown: Leuk hoor, sterke vocals mist wel een onderscheidend element in hun muziek. Hun nummer 'Guilt' deed me op een gegeven moment hard denken aan een prodigy song. Heel stevige ritmes en enorm strak gespeeld (op album). Hopelijk krijgen we een evenwaardige show op Graspop als dat hun album is.

Ankor: Powervrouw #2 van de dag, alhoewel powervrouw... Het is een popzangeres die perongeluk auditie deed voor de verkeerde band geloof ik. Haar zang is in mijn ogen toch veel te soft voor de band waarin ze speelt. Hier zal ongetwijfeld wel een publiek voor zijn maar ik hoor er niet bij. SKIP!

Sleep Theory: Save the best for last zeggen ze wel eens en dat was vandaag wel het geval. Sleep Theory is in mijn ogen (ofja, oren toch) de sterkste Metalcore band op de line up wat ironisch is gezien hun plaats op de line up. De Metal Dome is zeker te min voor wat ze verdienen. Klinkt heerlijk, strakke vocals, heel sterke lyrics en een enorm plezier om te luisteren. Mocht je deze band niet kennen -> ga kijken!

Tot morgen!

Black Gold is ook geen metalcore. Dat is Nu metal. En Thrown is meer hardcore zoals Hatebreed. Zijn toch echt andere muzikale stijlen

• Leuk
Waarderingen: Slyder73x
Black Gold is ook geen metalcore. Dat is Nu metal. En Thrown is meer hardcore zoals Hatebreed. Zijn toch echt andere muzikale stijlen
Ik volg de benaming op de officiele website van Graspop. Dat maakt het makkelijker dan rekening te moeten houden met hoe iedereen zijn eigen zegje heeft over welke band in welk genre zit.

Ik volg de benaming op de officiele website van Graspop. Dat maakt het makkelijker dan rekening te moeten houden met hoe iedereen zijn eigen zegje heeft over welke band in welk genre zit.

Ja, als je daar op af gaat. Graspop heeft het niet altijd bij het rechte eind.
In deze song hebben ze het zelfs over het terugbrengen van de nu metal sound. Als je dan metalcore verwacht dan zal dit wel saai zijn🤭😉

• Leuk
Waarderingen: redbaron
Bij Sleep Theory staat metalcore als één van de genres op de wiki maar ik vind de metalcore wel echt ver te zoeken bij die band

Ben bang dat je de verkeerde nummers van the dillinger escape plan hebt geluisterd trouwens @Spicebomb ik vond het ook leuk klinken tot ik hoorde dat ze enkel nummers van het eerste album spelen en dat album is ver van verstaanbaar (en vind het zelf echt verschrikkelijk)

Zelf wel fan van het genre en kijk van jouw lijstje vooral uit naar ADTR, waren idd goed vorige keer op graspop maar toen de halve show moeten missen door een clash. Nu wacht ik sinds graspop 2022 al op een herkansing

Thrown was wel leuk op alcatraz afgelopen zomer, niet geweldig maar best een leuk bandje. Ben het wel met je eens dat ze iets onderscheidends missen.

Ja, als je daar op af gaat. Graspop heeft het niet altijd bij het rechte eind.
In deze song hebben ze het zelfs over het terugbrengen van de nu metal sound. Als je dan metalcore verwacht dan zal dit wel saai zijn🤭😉
Blackgold heeft inderdaad helemaal niets met metalcore te maken, soms vraag je je toch af waar ze die labels vandaan halen :)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Bij Sleep Theory staat metalcore als één van de genres op de wiki maar ik vind de metalcore wel echt ver te zoeken bij die band

Ben bang dat je de verkeerde nummers van the dillinger escape plan hebt geluisterd trouwens @Spicebomb ik vond het ook leuk klinken tot ik hoorde dat ze enkel nummers van het eerste album spelen en dat album is ver van verstaanbaar (en vind het zelf echt verschrikkelijk)

Zelf wel fan van het genre en kijk van jouw lijstje vooral uit naar ADTR, waren idd goed vorige keer op graspop maar toen de halve show moeten missen door een clash. Nu wacht ik sinds graspop 2022 al op een herkansing

Thrown was wel leuk op alcatraz afgelopen zomer, niet geweldig maar best een leuk bandje. Ben het wel met je eens dat ze iets onderscheidends missen.
Sleep Theory is naar mijn mening toch een sterke mix tussen ‘00 emo en hedendaagse metalcore. Ik vind het enorm verfrissend klinken. Ben alleen bang dat wanneer zij ooit zouden ontploffen een Rock Werchter ze wel eens zou afsnoepen.

Die info over The Dillinger Escape Plan heb ik gemist, hun 1ste album is schijt.

Ik zie je bij ADTR! :)

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread