Pukkelpop 2026

Doe mij ook maar Bloc Party en Interpol dan. Die hun co-head show in november verkoopt best goed ook precies.

Teken ik ook voor, Snow patrol staat ook nog nergens in België, of is crammerock daar mee gaan lopen (vorig jaar suikerrock dus crammerock zou niet onlogsich zijn en denk dat kings of leon ook wel naar Crammerock zou kunnen gaan)

Doe mij ook maar Bloc Party en Interpol dan. Die hun co-head show in november verkoopt best goed ook precies.
Ik wou heel graag nog eens Interpol in een zaal zien, maar Bloc Party vind ik wel twee keer niets. Maar Interpol altijd welkom op PkP voor mij.

Hoe is Bloc Party live? Heb ze nog nooit gezien maar ben op plaat wel fan.
Vroeger echt zeer sterke liveband. Laatste jaren wel wat minder, al moet ik zeggen dat ze met de silent alarm tour in Vorst wel in de buurt kwamen bij vroeger. Hielp wel dat ze integraal Silent Alarm speelden plus enkele hits van awitc.

• Leuk
Waarderingen: Golski, Mjz en jonveras
Kans was natuurlijk al klein op Lorde, maar als er hier al twee zijn die het bevestigen.. Dan vrees ik ervoor. Best wel jammer dat ze dan op geen enkel Belgisch festival te zien zal zijn deze zomer..

En ondanks dat er hier enkelen beweren dat Tyler een shoe-in is, denk ik dat z'n gage het gewoon niet toelaat - alee, dat de organisatoren zich er niet meer aan wagen om grote sommen neer te leggen voor headliners. Maar ja.. hoeveel heeft Chappell hen gekost?

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en Mr. Y
Kans was natuurlijk al klein op Lorde, maar als er hier al twee zijn die het bevestigen.. Dan vrees ik ervoor. Best wel jammer dat ze dan op geen enkel Belgisch festival te zien zal zijn deze zomer..

En ondanks dat er hier enkelen beweren dat Tyler een shoe-in is, denk ik dat z'n gage het gewoon niet toelaat - alee, dat de organisatoren zich er niet meer aan wagen om grote sommen neer te leggen voor headliners. Maar ja.. hoeveel heeft Chappell hen gekost?
Zal wel komen door die UK-shows de 22ste en 25ste. Had ze gekund, dan had PKP ze niet laten liggen. Past zeer goed bij het festival, vraagt blijkbaar niet de zotste of hoogste plekken en heeft onlangs een erg gesmaakte passage in ons land achter de rug. Hoe dan ook zeer jammer!

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en Mr. Y
Zal wel komen door die UK-shows de 22ste en 25ste. Had ze gekund, dan had PKP ze niet laten liggen. Past zeer goed bij het festival, vraagt blijkbaar niet de zotste of hoogste plekken en heeft onlangs een erg gesmaakte passage in ons land achter de rug. Hoe dan ook zeer jammer!
Maar ze komt wel van Oostenrijk 2 dagen ervoor, en ze doet regelmatig 3 shows op 3 dagen, dus had gekund.
Denk dat het RW-verhaal dat eerder al eens gedeeld werd (origineel daar geboekt, maar gewijzigde plannen) plausibeler is, en dat daarom PKP (initieel) niet geboekt heeft. Wat het ook is, denk dat we het er met z'n allen over eens zijn dat het jammer is.

• Leuk
Waarderingen: jonveras en Mr. Y
Hadden vroeger wel hun momenten, al was het soms wat wisselvallig. In hun gloriedagen hadden ze vooral een beest van een drummer. Lang niet meer live gezien wel.
Matt Tong, een fantastische drummer, speelt nu in een toffe band genaamd Algiers. Ik zag ze op Pukkelpop 2015 en een paar jaar geleden hier in Italië.

• Leuk
Waarderingen: Golski en mattman
Matt Tong, een fantastische drummer, speelt nu in een toffe band genaamd Algiers. Ik zag ze op Pukkelpop 2015 en een paar jaar geleden hier in Italië.
Er was vroeger zoveel aandacht voor die drummer, dat het zelfs telkens werd vermeld door RW in de bio's toen ze daar speelden

🚨 Er is sinds eind november door 16 forumleden weer een fanatieke Draft gespeeld! Een draft waarin alle spelers vooruitkeken naar het komende festivalseizoen door in verschillende kiesrondes een eigen festival, volgens zijn/haar ideaalbeeld, samen te stellen. Enige beperkende regel: een artiest was pas te boeken wanneer die ook daadwerkelijk een optreden voor ’26 had aangekondigd.

Het zou geweldig zijn als jij de festivalpresentaties wilt bekijken & jouw favoriete line-ups kiest. Je kunt 3 combitickets & 2 dagtickets “aanschaffen”. Dit doe je door @Martijn een pm te sturen. De stembussen sluiten zondagmiddag om 12.00u.

In de kiesrondes heeft elke speler 30 exclusieve acts gekozen, om vervolgens zijn line-up compleet te maken met een vrije keus aan artiesten. Hieronder vind je de 16 presentaties (er is flink uitgepakt met posters, plattegronden, playlists, merchandise, etc) & en de bijbehorende clashfinders.

Dank & succes met knopen doorhakken!! 💪
Overzicht festivals
BlackwaterPark - Sunset Riot: Voorstelling / Clashfinder
Brian - Woman of 2026: Voorstelling / Clashfinder
JK79 - Pentafest: Voorstelling / Clashfinder
JP5 - Rock Werchter: Voorstelling / Clashfinder
Koekdoos - BAS: Voorstelling / Clashfinder
MadMandra27 - Mandra’s MultiGen Madness: Voorstelling / Clashfinder
Martijn - This Must Be a Zoo: Voorstelling / Clashfinder
mikemans - Koerrock: Voorstelling / Clashfinder
nitotheno - Freudenfreude Festival: Voorstelling / Clashfinder
Oasiss - Live Forever Festival: Voorstelling / Clashfinder
Paddy - Paddypower Festival: Voorstelling / Clashfinder
Timmetje - TimPop: Voorstelling / Clashfinder
Wanorix/EdsjeFCB - Contrafest: Voorstelling / Clashfinder
warriorandweirdo - Cabin in the Woods: Voorstelling / Clashfinder
WesleyNoH - Spectrum Sound: Voorstelling / Clashfinder
Yannick - Meadows: Voorstelling / Clashfinder

Is er soms overlap tussen Paradise City en Pukkelpop? Zo niet, dan mogen we een pak elektronische namen schrappen. Onder meer Modeselektor, ¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U, Palms Trax, Job Jobse, Malugi, Helena Lauwaert, Floating Points, Interplanetary Criminal, DJ Heartstring en Benwal staan allemaal al op de affiche van Paradise.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Er was vroeger zoveel aandacht voor die drummer, dat het zelfs telkens werd vermeld door RW in de bio's toen ze daar speelden
Big shoes to fill, maar Louise Bartle is ook een uitstekende drummer als je het mij vraagt!

Is er soms overlap tussen Paradise City en Pukkelpop? Zo niet, dan mogen we een pak elektronische namen schrappen. Onder meer Modeselektor, ¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U, Palms Trax, Job Jobse, Malugi, Helena Lauwaert, Floating Points, Interplanetary Criminal, DJ Heartstring en Benwal staan allemaal al op de affiche van Paradise.
Benwal, Malugi, Helena, Interplanetary Criminal en DJ Heartstring stonden vorig jaar al op pukkelpop dus waren sowieso al geschrapt.

Deze aankondiging is eerder een indicatie dat we waarschijnlijk Odymel, Pegassi en Marlon Hoffstadt op pukkelpop zullen zien.

• Leuk
Waarderingen: jonveras
Denk dat de grote namen wel uniek zullen zijn voor Paradise, dus een Richie Hawtin, Modeselektor, Yousuke Yukimatsu, Floating Points etc.

• Leuk
Waarderingen: jonveras
Benwal, Malugi, Helena, Interplanetary Criminal en DJ Heartstring stonden vorig jaar al op pukkelpop dus waren sowieso al geschrapt.

Deze aankondiging is eerder een indicatie dat we waarschijnlijk Odymel, Pegassi en Marlon Hoffstadt op pukkelpop zullen zien.
KI/KI zie ik er ook wel staan.

• Leuk
Waarderingen: Jaulez
Dat Sombr er gaat staan, is zo goed als zeker. Maar op welke positie verwachten jullie hem? Draait ondertussen al maanden mee aan de absolute top van de hitlijsten, waardoor hij ook al een tijdje in de top 50 van meest gestreamde artiesten van dit moment staat op Spotify.

Als ik kijk naar de andere festivals waar hij geprogrammeerd staat, zie ik het volgende:

• Sziget: headliner samen met TOP, Florence en Lewis Capaldi (al ontbreken daar waarschijnlijk nog enkele grote namen)
  • Oya Festival: headliner op 14 augustus (tenzij ook daar nog iets zou bijkomen)
  • Reading/Leeds: derde grootste naam op zijn festivaldag (na Dave en RAYE)
  • Sommo Festival in Canada (september): headliner samen met TOP
Zouden ze hem nog als Marquee-head kunnen zetten? Mijn gok is derde laatste op de main.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie

Users who are viewing this thread