Pukkelpop 2026

Dat Sombr er gaat staan, is zo goed als zeker. Maar op welke positie verwachten jullie hem? Draait ondertussen al maanden mee aan de absolute top van de hitlijsten, waardoor hij ook al een tijdje in de top 50 van meest gestreamde artiesten van dit moment staat op Spotify.

Als ik kijk naar de andere festivals waar hij geprogrammeerd staat, zie ik het volgende:

• Sziget: headliner samen met TOP, Florence en Lewis Capaldi (al ontbreken daar waarschijnlijk nog enkele grote namen)
  • Oya Festival: headliner op 14 augustus (tenzij ook daar nog iets zou bijkomen)
  • Reading/Leeds: derde grootste naam op zijn festivaldag (na Dave en RAYE)
  • Sommo Festival in Canada (september): headliner samen met TOP
Zouden ze hem nog als Marquee-head kunnen zetten? Mijn gok is derde laatste op de main.
Zoals Reading Leeds wss

Sombr samen met een iets grotere / gevestigde naam. Bijvoorbeeld op de MainStage als laatsten Sombr / Florence and the Machine met misschien nog een dj als Amelie Lens.

Begrijp niet goed waarom Amelie Lens zo vaak vernoemd wordt op dit topic terwijl ze er vorig jaar ook al stond.
Inderdaad. Waarschijnlijk omdat er niet echt andere elektronische namen zijn die de main zouden kunnen afsluiten. Maar kan ook gewoon eens een jaartje zonder dansafsluiter op de main worden hé?

Ik zie Sombr headlinen met Oscar en zijne wolf & Romeo Elvis, zou een typisch PP move zijn! Maximaal rendement met minimale inverstering.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Begrijp niet goed waarom Amelie Lens zo vaak vernoemd wordt op dit topic terwijl ze er vorig jaar ook al stond.
Omdat ik, als ik eerlijk ben, niet thuis ben in de dance/elektronica/dj-wereld en ik niet verder kom dan Amelie Lens en Charlotte de Witte qua passend op Pukkelpop. Natuurlijk ken ik de commerciële djs en djs van Tomorrowland, maar weet niet wat daarvan passend is op Pukkelpop. Dus noem ik altijd maar Charlotte de Witte en Amelie Lens.

• Haha
Waarderingen: jonveras en koolket
Maar is dat Romeo & Oscar project niet nog iets anders? Lijkt me wel een heel ander ding te zijn.
't Goh is maar wat je anders noemt. Ja, ze zingen samen hun nummers van op die EP. Daarnaast zingen ze ook gewoon hun eigen nummers. Beetje 50/50 dus. Ik ben zelf fan van Oscar maar de laatste jaren heeft hij echt al genoeg op PKP gestaan. Het mag wel eens wat anders zijn.

Inderdaad. Waarschijnlijk omdat er niet echt andere elektronische namen zijn die de main zouden kunnen afsluiten. Maar kan ook gewoon eens een jaartje zonder dansafsluiter op de main worden hé?
Amber Broos?
Lijkt me ook iets meer toegankelijker daar ze in haar technoset veel keiharde oude trancenummers durft mixen.
Voor mij mag ze zeker komen afsluiten op de main. Maar ik ze het eerder zoals Amelie gebeuren dat ze de Wave afsluit. Alhoewel een mini openlucht raveje altijd leuker is dan in een tent. Zeker zoals 2 jaar geleden met CDW toen het nog regende ook. Had iets magisch

Amber Broos?
Lijkt me ook iets meer toegankelijker daar ze in haar technoset veel keiharde oude trancenummers durft mixen.
Voor mij mag ze zeker komen afsluiten op de main. Maar ik ze het eerder zoals Amelie gebeuren dat ze de Wave afsluit. Alhoewel een mini openlucht raveje altijd leuker is dan in een tent. Zeker zoals 2 jaar geleden met CDW toen het nog regende ook. Had iets magisch
Niet groot genoeg, niet om de wave af te sluiten en al zeker niet de main.

Niet groot genoeg, niet om de wave af te sluiten en al zeker niet de main.
En zo’n pegassi b2b odymel? Zouden die samen zoiets kunnen? Ik ben niet heel bekend in België, maar ik heb het gevoel dat zo’n pegassi daar net zo groot is als een benwal of Kiki in Nederland

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Ik vrees ervoor dat er volgende week nog niks gaat komen van namen want we hebben nog geen teasser gekregen. hopelijk de week daarna dan anders is het zoals anders in februari of maart.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y

Users who are viewing this thread