Graspop Metal Meeting 2026

1. Volbeat
2. Black Label Society
3. Sabaton
4. Avatar
5. Life of Agony

Een mix van persoonlijke favorieten (Volbeat - Sabaton) en nieuwe ontdekkingen (Life Of Agony).
BLS is rechttoe rechtaan metal en ben benieuwd naar hun nieuw album binnenkort.
Recentste album van Avatar kan me zeker bekoren en ben eens benieuwd om ze in het donker te zien op de JS.

LOA is echt top, maar van me is in utrecht gegweest

En dat wat je zegt over Avatar,....idd in the dark niet eens aan gedacht, was na hun vorige passage al een must see voor me voor dit jaar

Oja ADTR moet er eigenlijk ook wel bij. Zo veel keuze🤩 En ik ben ook wel heel benieuwd naar P.O.D., dat is toch ultiem jeugdsentiment en ook het nieuwe werk klinkt niet verkeerd.

Van alle oude bands heb ik het meeste met Foreigner, hoe zijn die live?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ga voor 5 van bands die ik nog nooit live gezien heb, maar hard naar uitkijk.
In willekeurige volgorde dus:

Old Man’s Child
Oranssi Pazuzu
Guilt Trip
Rivers Of Nihil
Uncle Acid & The Deadbeats

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
1. Breaking Benjamin
2. Alter Bridge
3. Within Temtation
4. Ice Nine Kills
5. Bad Omens

Van het bovenstaande heb ik alleen INK eerder gezien. De postef heeft voor ons zoveel must see's dat clashes onvermijdelijk zullen zijn... Clashfest metal meeting🤘🏻

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Pommer
Hello people,
I've been reading this forum, but never made an account until now. Coming from Barcelona, this will be my 6th GMM.

I wanted to tell you that a journalist from Spain has leaked that the whole Twisted Sister tour will be cancelled as Dee had some health issues.
Also hope Chevelle joins North Stage on friday with Breaking Benjamin as they will do in Barcelona Rock Fest.

Pfoeee mijn top 5? Ik wil al 40+ bands zien deze editie dus dit is een zoekplaatje...
1. Sabaton (dat is een zekerheidje als nummer 1)
2. Ice Nine Kills
3. Bring Me The Horizon
4. Battle Beast
5. Moonspell (als BMTH dit toelaat)

Honarable Mentions:
The Gathering (ik wil Sabaton frontrow dus ga deze sws skippen helaas)
Carpenter Brut (zelfde als bovenstaande
Breaking Benjamin
Cult of Luna (Als Within Temptation/Limp Bizkit dit toelaat)
Sonata Arctica

🚨 Er is sinds eind november door 16 forumleden weer een fanatieke Draft gespeeld! Een draft waarin alle spelers vooruitkeken naar het komende festivalseizoen door in verschillende kiesrondes een eigen festival, volgens zijn/haar ideaalbeeld, samen te stellen. Enige beperkende regel: een artiest was pas te boeken wanneer die ook daadwerkelijk een optreden voor ’26 had aangekondigd.

Het zou geweldig zijn als jij de festivalpresentaties wilt bekijken & jouw favoriete line-ups kiest. Je kunt 3 combitickets & 2 dagtickets “aanschaffen”. Dit doe je door @Martijn een pm te sturen. De stembussen sluiten zondagmiddag om 12.00u.

In de kiesrondes heeft elke speler 30 exclusieve acts gekozen, om vervolgens zijn line-up compleet te maken met een vrije keus aan artiesten. Hieronder vind je de 16 presentaties (er is flink uitgepakt met posters, plattegronden, playlists, merchandise, etc) & en de bijbehorende clashfinders.

Dank & succes met knopen doorhakken!! 💪
Overzicht festivals
BlackwaterPark - Sunset Riot: Voorstelling / Clashfinder
Brian - Woman of 2026: Voorstelling / Clashfinder
JK79 - Pentafest: Voorstelling / Clashfinder
JP5 - Rock Werchter: Voorstelling / Clashfinder
Koekdoos - BAS: Voorstelling / Clashfinder
MadMandra27 - Mandra’s MultiGen Madness: Voorstelling / Clashfinder
Martijn - This Must Be a Zoo: Voorstelling / Clashfinder
mikemans - Koerrock: Voorstelling / Clashfinder
nitotheno - Freudenfreude Festival: Voorstelling / Clashfinder
Oasiss - Live Forever Festival: Voorstelling / Clashfinder
Paddy - Paddypower Festival: Voorstelling / Clashfinder
Timmetje - TimPop: Voorstelling / Clashfinder
Wanorix/EdsjeFCB - Contrafest: Voorstelling / Clashfinder
warriorandweirdo - Cabin in the Woods: Voorstelling / Clashfinder
WesleyNoH - Spectrum Sound: Voorstelling / Clashfinder
Yannick - Meadows: Voorstelling / Clashfinder

Altijd moeilijk om een keuze te maken daarin. Zal vermoedelijk ook wel veranderen eenmaal ik mij begin in te luisteren

1. Drowning Pool (laatste keer dat ik ze zag was in 2007)
2. Breaking Benjamin (vanwege de hype hier op het forum)
3. Feuerschwanz (nog niet gezien)
4. Wind Rose (nog niet gezien)
5. Sonata Arctica (toch wel een van de bands uit mijn jeugd)

(niet in een specifieke volgorde)

Hello people,
I've been reading this forum, but never made an account until now. Coming from Barcelona, this will be my 6th GMM.

I wanted to tell you that a journalist from Spain has leaked that the whole Twisted Sister tour will be cancelled as Dee had some health issues.
Also hope Chevelle joins North Stage on friday with Breaking Benjamin as they will do in Barcelona Rock Fest.
First of all, welcome to the forum with a proper account!

Any chance you could find the article from that Spanish journalist? Couldn’t find it myself, if it’s a good source we’d surely want to make an article out of it as well!

First of all, welcome to the forum with a proper account!

Any chance you could find the article from that Spanish journalist? Couldn’t find it myself, if it’s a good source we’d surely want to make an article out of it as well!
1000140691.jpg
Heb wel dit gevonden. De link bestaat nog wel, maar het artikel is leeg gehaald. Er was ook nog een andere Spaanse link met een soortgelijke tekst, maar ook daar was het artikel zelf offline gehaald.

• Leuk
Waarderingen: RubenJS
Bekijk bijlage 18149
Heb wel dit gevonden. De link bestaat nog wel, maar het artikel is leeg gehaald. Er was ook nog een andere Spaanse link met een soortgelijke tekst, maar ook daar was het artikel zelf offline gehaald.
That's exactly what I was talking about. Seems like he got the news but later he found out they cannot post it yet.

Users who are viewing this thread