Graspop Metal Meeting 2026

Graspop lijkt gewoon niet heel veel interesse te hebben in Channel Zero, lijkt me duidelijk aan het feit dat ze er al 15 jaar niet hebben gestaan
Ze komen hier op het forum ieder jaar voorbij maar de organisatie ze graag had willen hebben dan stonden ze er wel
GMM heeft sowieso niet veel interesse in Belgische bands, dat weten we allemaal al jaren.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
En heeft Channel Zero (of toch zeker Franky) niet ook gewoon een heel erg uitgesproken voorkeur en sympathie voor Alcatraz? Dan is de optelsom snel gemaakt.

Ik heb net dat nieuwe album van Alter Bridge zitten luisteren en ik kan niet anders zeggen dan TOP. Ik was al nieusgierig geworden nadat ik het artikel over dit album in Rock Tribune had gelezen en gisteren kwam het uit. Niet vernieuwend maar gewoon herkenbaar het AB geluid en tsja... Miles heeft gewoon een van de mooiste stemmen in 't wereldje. Vooral het laatste nummer, Slave to Master vind ik persoonlijk erg mooi. Ik ben heel benieuwd wat ze op de setlist gaan zetten, ik kan in ieder geval niet wachten tot juni...

Ik heb net dat nieuwe album van Alter Bridge zitten luisteren en ik kan niet anders zeggen dan TOP. Ik was al nieusgierig geworden nadat ik het artikel over dit album in Rock Tribune had gelezen en gisteren kwam het uit. Niet vernieuwend maar gewoon herkenbaar het AB geluid en tsja... Miles heeft gewoon een van de mooiste stemmen in 't wereldje. Vooral het laatste nummer, Slave to Master vind ik persoonlijk erg mooi. Ik ben heel benieuwd wat ze op de setlist gaan zetten, ik kan in ieder geval niet wachten tot juni...
+1

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Geef mij maar Equal Idiots op donderdag mainstage erbij. Past goed bij The Offspring en StuBru is ondertussen toch wel zeer goed geconnecteerd met Graspop. Zou zeker niet misstaan

• Haha
  • Thinking
Waarderingen: Simoni en Jimmeh07
Geef mij maar Equal Idiots op donderdag mainstage erbij. Past goed bij The Offspring en StuBru is ondertussen toch wel zeer goed geconnecteerd met Graspop. Zou zeker niet misstaan
Dit soort bands hoeven van mij echt niet op een metalfestival. Die staan op zowat elke festival in België wel waaronder Werchter. Geef zo'n spot liever aan een opkomende metalband.

Wat mij betreft staat er één Belgische act met stipt bovenaan als het gaat om het verdienen van een plek op Graspop. En dat is Doodseskader. Tuurlijk niet voor de Mainstage, maar in één van de tenten. Tim en Sigfried timmeren (ha!) enorm aan de weg en stonden al op meerdere internationale festivals.

Graspop lijkt gewoon niet heel veel interesse te hebben in Channel Zero, lijkt me duidelijk aan het feit dat ze er al 15 jaar niet hebben gestaan
Ze komen hier op het forum ieder jaar voorbij maar als de organisatie ze graag had willen hebben dan stonden ze er wel
Klopt helaas wel, had ze er graag gezien.
Toch nog beetje hoop aangezien snot er wel staat, met de helft van de band.

We zijn inmiddels bijna twee weken onderweg in 2026 en dus ook al bijna twee weken met de eerste lijstjes van het jaar. Lever daarom in onderstaande topic voor 31 januari 2026 jouw top50 in voor de Festileaks CropTop100, de beste muziek gemaakt door vrouwen. 31 mensen gingen jullie al voor.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en RubenJS
Only The Lonely - 90 (-10)

Happy Season 5 GIF by The Office

Komkommertijd he? Zullen we er maar een top-5 tegenaan gooien van de artiesten waar we het meest naar uitkijken dan?

Ik trap hem af:
1. Bring Me The Horizon
2. Breaking Benjamin
3, Thornhill
4. Architects
5. The Plot In You

Bad Omens en Three Days Grace pas gezien, anders stonden die er wel tussen waarschijnlijk. Neemt niet weg dat ik ze graag nog eens zie, waren beide fantastische shows!

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Komkommertijd he? Zullen we er maar een top-5 tegenaan gooien van de artiesten waar we het meest naar uitkijken dan?

Ik trap hem af:
1. Bring Me The Horizon
2. Breaking Benjamin
3, Thornhill
4. Architects
5. The Plot In You

Bad Omens en Three Days Grace pas gezien, anders stonden die er wel tussen waarschijnlijk. Neemt niet weg dat ik ze graag nog eens zie, waren beide fantastische shows!
Ik ben nog aan het inluisteren, alleen de zondag nog ;)
Maar waarschijnlijk zoiets:
1. Cult of Luna
2. Elder
3. Harakiri For The Sky
4. Tesseract
5. The Offspring (Blijft toch jeugdsentiment)

• Leuk
Waarderingen: RubenJS
Ik ben nog aan het inluisteren, alleen de zondag nog ;)
Maar waarschijnlijk zoiets:
1. Cult of Luna
2. Elder
3. Harakiri For The Sky
4. Tesseract
5. The Offspring (Blijft toch jeugdsentiment)

en dan pak ik de buitenbeetjes even en niet de usual suspects

Asomvel
Venom
Europe (jeugdsentiment en nog nooit live gezien)
Drowning Pool
Pennywise

de andere zitten er ook bij relax, maar deze hebben voor mij wel een extra +

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
1. Volbeat
2. Black Label Society
3. Sabaton
4. Avatar
5. Life of Agony

Een mix van persoonlijke favorieten (Volbeat - Sabaton) en nieuwe ontdekkingen (Life Of Agony).
BLS is rechttoe rechtaan metal en ben benieuwd naar hun nieuw album binnenkort.
Recentste album van Avatar kan me zeker bekoren en ben eens benieuwd om ze in het donker te zien op de JS.

Users who are viewing this thread