Werchter Parklife 2026

Ik snap je redenering maar ik weet niet als ik er helemaal mee akkoord ga, ik ben het met je eens dat linkin park waarschijnlijk die weide op zijn eentje kan uitverkopen. Maar Graspop heeft 130+ bands en park life heeft er 6. Waarom zwangere Guy plaatsen als je 1 metalband in de plaats kan zetten? Dat gaat Graspop echt niet voelen. En dan dat voorprogramma kan je enigzins verantwoorden omdat die waarschijnlijk voordelig zullen geweest zijn. Maar wederom daar, livenation heeft de kracht om te zeggen, we plaatsen die niet. En dan nog kom je in een situatie waar je dan hoogstens 5 bands bookt die in het vaarwater van Graspop zitten. Misschien Cru maar ik denk dat Graspop met 5 bands minder ook wel nog zal draaien. Het vergrijp dat de meeste mensen hebben is niet dat er geen grote subs zijn, dat mochten heus een sons of dergelijke zijn. Het is het feit dat ze qua genre totaal niet passen.

Heb het al aangehaald maar was de affiche
Linkin park
Papa Roach
Pod
Against the current
Drowning pool
Sons

Geweest of iets in die lijn dan was het sentiment helemaal anders en was die line-up waarschijnlijk zelfs goedkoper dan die van nu. En Graspop ging er ook niet minder kaarten door verkocht hebben.
Duizend keer liever dan Clipse ipv POD en Zwangeez Guy ipv Drowning Pool. Enkel Sons had gemogen in vergelijking, maar we zitten met LP voorprogramma dus ja, te verwachten 👍

• Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje
Heb liever meerdere genres op 1 dag, vandaar dat ik blij ben met ook het hiphop gedeelte 👍
Oh ja dat kan ik wel begrijpen, maar als je 'duizend keer liever' zegt dan ga ik er van uit dat je die bands echt verschrikkelijk vind vandaar maar wellicht bedoelde je het dan niet zo

Oh ja dat kan ik wel begrijpen, maar als je 'duizend keer liever' zegt dan ga ik er van uit dat je die bands echt verschrikkelijk vind vandaar maar wellicht bedoelde je het dan niet zo
Oeps, miste wat nuance inderdaad; ik steek het op het vroege uur 😅

• Haha
Waarderingen: Loek123
Ik wacht al jaren tot Phantogram naar Europa komt... en dan dit. Een half uurtje spelen als opener op een ééndags festival met als enige andere act die de moeite waard is aan het einde van de dag.

Why you do this to me.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Blijf me verbazen in hoe veel rock/metalband ook alléén maar dat genre muziek lijken te smaken. Los van deze discussie ook.
Veel te kort door de bocht. Het gaat hem vooral over hoe het event in de markt gezet is en wat de uiteindelijke outcome is.
Hier zitten genoeg rockminded mensen hier op het forum die buiten die kaders gaan denk ik?
Ik schaar mezelf daar onder, maar benoem wel dat ik meer had verwacht van dit event onder de noemer waarin het terug in het leven geroepen werd.
ZG is en blijft een enorme doorn in het oog op dit.

Veel te kort door de bocht. Het gaat hem vooral over hoe het event in de markt gezet is en wat de uiteindelijke outcome is.
Hier zitten genoeg rockminded mensen hier op het forum die buiten die kaders gaan denk ik?
Ik schaar mezelf daar onder, maar benoem wel dat ik meer had verwacht van dit event onder de noemer waarin het terug in het leven geroepen werd.
ZG is en blijft een enorme doorn in het oog op dit.
Hier wel.

Mijn bedenking is: als Live Nation zijnde weet je toch dat je maar weinig mensen (de twijfelaars) zult aanspreken om nu toch nog een ticket te kopen voor deze dag?

Mijn bedenking is: als Live Nation zijnde weet je toch dat je maar weinig mensen (de twijfelaars) zult aanspreken om nu toch nog een ticket te kopen voor deze dag?
Met al 50.000 kaarten verkocht heeft Livenation toch echt wel goed in de gaten hoe ze dit kunnen uitverkopen. Vergeet niet dat LP net zo mainstream is als bijvoorbeeld Muse die dus een zeer brede doelgroep aanspreekt.

Met al 50.000 kaarten verkocht heeft Livenation toch echt wel goed in de gaten hoe ze dit kunnen uitverkopen. Vergeet niet dat LP net zo mainstream is als bijvoorbeeld Muse die dus een zeer brede doelgroep aanspreekt.
ik zou zelfs durven zeggen dat Linkin park meer mainstream is dan muse, Letterlijk iedereen kent In the End, en Numb

We zullen zien of ze het bordje uitverkocht kunnen ophangen met deze laatste push aan namen. Ik betwijfel het eerlijk gezegd.

We zullen zien of ze het bordje uitverkocht kunnen ophangen met deze laatste push aan namen. Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Denk dat ze sowieso meer dan tevreden zijn met de opkomst. Meer dan 50.000 is een zo goed als gevulde wei en je hebt altijd wel nog zieltjes die er last minute bijkomen. En het is niet dat de affiche naast LP budgettair zo risicovol is.

Ik heb eens even naar Clipse geluisterd maar ik had een totaal andere rapper in mijn hoofd. Deze 2 hebben voor elke "hit" hulp nodig gehad van een ander. Bijzonder slecht voorprogramma voor een topband als Linkin Park, als ik ze in Hamburg zie ga ik er zeker niet eerder voor naar het stadion.

Bedoel je hier gewoon featurings? Wat is dit nou weer voor opmerking :ROFLMAO: Die gasten hebben een van de beste (rap)albums van het jaar gedropt.
featurings ook goeds, enkele hiervan zoals die van Kendrick en Tyler the Creator waren een paar lichtpuntjes maar het was echt helemaal niets voor mij, zie ook totaal de connectie met Linkin Park niet.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
maar het was echt helemaal niets voor mij
Kijk dit kan gebeuren, maar Linkin Park neemt ze gewoon mee op tour, valt als Parklife ook weinig aan te veranderen volgensmij. Dat er rap wordt geprogrammeerd bij LP vind ik ook nieteens zo heel gek, omdat best een groot deel van het ouvre rap bevat. Maar ik heb toch het idee dat een hoop van de LP fans niet zo'n brede muzieksmaak hebben zoals je bij een crossover act zou kunnen verwachten.

Dat Parklife bij de initiele aankondiging niet heeft benoemd dat er rap zou zijn valt dan wel kwalijk te nemen.

Users who are viewing this thread