Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De vijf nummers die de meeste plaatsen zijn gestegen in de Top 2000 zijn allemaal van Marco Borsato. De 58-jarige zanger werd begin deze maand vrijgesproken van ontucht met een minderjarige wegens gebrek aan bewijs.
www.nu.nl
De waarheid op 37, dat nummer verdient het niet eens om in deze lijst te staan
De vijf nummers die de meeste plaatsen zijn gestegen in de Top 2000 zijn allemaal van Marco Borsato. De 58-jarige zanger werd begin deze maand vrijgesproken van ontucht met een minderjarige wegens gebrek aan bewijs.
www.nu.nl
www.nu.nl
Voor mij is het een reden om maar gewoon iets anders te gaan luisteren. Uiteindelijk is het misschien maar een nummer dat hoog in de top 2000 staat, maar oh wat is dit veelzeggend over hoe het met fatsoen en morele waarden gesteld is in dit land af en toe.
Voor mij is het een reden om maar gewoon iets anders te gaan luisteren. Uiteindelijk is het misschien maar een nummer dat hoog in de top 2000 staat, maar oh wat is dit veelzeggend over hoe het met fatsoen en morele waarden gesteld is in dit land af en toe.
Als mensen ook maar een beetje de rechtszaak hadden gevolgd dan hadden ze gezien dat het niet zo zwart wit (nummer 895) is. Hij is vrijgesproken (vanwege gebrek aan bewijs), maar tijdens de rechtszaak hadden ze dan gehoord dat er genoeg is gebeurd dat moreel gezien niet had gekund.
#16. Guns ‘N Roses – November Rain (+1)
#19. Dire Straits – Telegraph Road (+4)
#74. Johnny Cash – Hurt (-14)
#92. Rolling Stones – Gimme Shelter (+31)
#106. CCR – Have You Ever Seen The Rain (-5)
#139. Foo Fighters – The Pretender (+2)
#323. Volbeat – Sad Man’s Tongue (+19)
#326. Green Day – Boulevard of Broken Dreams (-55)
#478. Guns ‘N Roses – Estranged (-60)
#517. Muse – Plug In Baby (+20)
#584. My Chemical Romance – Welcome To The Black Parade (+79)
#652. INXS – Never Tear Us Apart (-78)
#739. Dire Strats – Tunnel of Love (+66)
#778. Linkin Park – One Step Closer (+121)
#798. Pixies – Where Is My Mind (+19)
#851. Porcupine Tree – Arriving Somewhere But Not Here (-52)
#865. Arctic Monkeys – I Bet You Look Good On The Dancefloor (-143)
#1000. Elton John – Tiny Dancer (-4)
#1755. The War On Drugs – I Don’t Live Here Anymore (-252)
#1937. Black Keys – Gold On The Ceiling (-187)
Geen héle gekke verschuivingen.
Grootste stijger: One Step Closer (+121)
Grootste daler: I Don't Live Here Anymore (-252)
Dit jaar veel eigen keuzes ingevuld en dat is gelijk terug te zien. Niet in de lijst:
Led Zeppelin - Rock and Roll (hoe dan...)
White Lies - To Lose My Life
TOOL - Stinkfist (helemaal niks van TOOL is eigenlijk ook wel schandelijk)
Fontaines DC - Starburster
Turnstile - Blackout
Nirvana - Breed
SOAD - Toxicity
SOAD - Aerials
Porcupine Tree - Lazarus
My Chemical Romance - I Don't Love You
RATM - Bullet In The Head (wel nice dat Bombtrack het gehaald heeft)
Linkin Park - Faint
Audioslave - Show Me How To Live
The Cure - Pictures of You
BMTH - Follow You
Ondanks dat er genoeg aan te merken is op de lijst, vind ik het toch mooi dat er relatief best veel alternatieve muziek in staat. Helemaal als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Radio 10 Top 4000, die we nu toevallig aan hebben op het werk, mogen we niet klagen. Daar hebben écht alleen huismoeders en bejaarden op gestemd volgens mij (sorry voor het generaliseren).
Ik had mijn zwager beloofd mee te gaan naar het top2000 cafe. Nog een kaartje kunnen scoren voor 26 december tussen 4 en 5. Moet ik al vroeg mn bed uit, is het nog een vreselijk uur ook. Met Blof, Susan en Freek, The Script, Ed Sheeran en Ilse Delange wordt het aardig doorbijten
Wij zijn er de 29ste bij tussen 13:00 en 14:00 met oa Pink Floyd, De Poema's, Guns & Roses, en het mooie conquest of paradise.
Het uur erna had ik wel een stuk leuker gevonden, met Radiohead en Joy division.
Voor de rest leuk dat alle nummers van Radiohead gestegen zijn. Aan de andere kant zijn wel alle nummers van the National en Nick Cave gedaald. Toch jammer.
Christ, ik vond het aantal Marco nummers heftig, maar dit is toch wel echt next level schaamteloos. Stel je vult je stemlijst in en denkt; heyyy, deze móet er echt even in.
Het ernstige is dat je ook dusdanig veel stemmen moet hebben voordat je überhaupt in de lijst komt laat staan zo hoog. Dit zijn niet een klein groepje trollen die erop stemmen. Borsatofans ( sekte, fans hoe je het ook wil noemen) vond ik al bijzonder maar dit slaat alles.