Graspop Metal Meeting 2026

ik zie eerlijk gezegd niet echt in wat ze hadden kunnen boeken op de plaats van BMTH dat minstens net zo veel tickets verschuift (zonder bands op herhaling te boeken)

tenzij je Linkin park van parklife haalt, die hadden de line up echt naar een hoger niveau gebracht maar helaas wil Livenation toch overal het maximale uit halen qua geld.

De grote klappers die ontbreken zijn eigenlijk alleen Iron Maiden (herhaling) en Linkin Park (parklife)

Een hoop bands als Gojira, Ghost, Parkway Drive, Sleep Token hadden blijkbaar allemaal geen zin in festivals
En klein detail, was Linkin Park in het weekend van Graspop niet beschikbaar (of koos er in ieder geval om dat weekend in Spanje/Portugal op te treden).

Ik zie voorlopig heel weinig liefde voor Death To All. Als je iets goed in de Marquee wil zien, kan ik dat toch alleen maar aanraden.

Is trouwens ook iets heel anders dan zuivere death metal,... Death zit echt wel op de progressive/technical kant van het spectrum.

Was paar jaar geleden alleszins steengoed, een blik op de bandleden zegt eigenlijk al genoeg:
Zanger/gitaar - Max Phelps (Exist, Cynic)
Drummer - Gene Hoglan (Dark Angel, Testament, Dethklok)
Bass Beast - Steve DiGiorgio (Testament, Iced Earth, Sadus)
Gitaar - Bobby Koelble (Death)
Ik heb ze op Spotify proberen te luisteren maar ik wist niet zo goed waar ik naar aan het luisteren was.
Kan je er ook meer uitleg over geven waarom ik er bij moet zijn?

Normaal ben ik meer fan van Prog, Post, Doom, Sludge en Stoner met af en toe een uitstapje naar Death metal, maar ik vind het wel leuk om daar wat in te ontdekken.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik heb ze op Spotify proberen te luisteren maar ik wist niet zo goed waar ik naar aan het luisteren was.
Kan je er ook meer uitleg over geven waarom ik er bij moet zijn?

Normaal ben ik meer fan van Prog, Post, Doom, Sludge en Stoner met af en toe een uitstapje naar Death metal, maar ik vind het wel leuk om daar wat in te ontdekken.
Het is een “tribute” van Death, of zoals ze zelf beter zeggen: a celebration of Chuck Chuldiner (veel te vroeg overleden oprichter/zanger/gitarist/meesterbrein achter Death). Allemaal topmuzikanten en live perfect op elkaar ingespeeld.

De albums die Death gemaakt heeft, verschillen wel wat qua stijl.
Eerste 2 zijn eerder rauwe death metal, dikwijls ook trashy vibes. Vanaf dan wordt het gaandeweg meer progressive, melodisch, experimenteel ook.

Death To All tourt momenteel met de Spiritual Healing & Symbolic albums (wegens resp 35 en 30 jaar oud), maar daar zal op festivalsets wel wat in gesnoeid worden + aangevuld met een paar crowdpleasers.

Een paar luistertips per album, even checken waar je stijl meest bij aanleunt:
(vet zijn wat persoonlijke favorieten)

Zombie Ritual, Evil Dead (Scream Bloody Gore)
Leprosy, Pull The Plug (Leprosy)
Living Monstrosity, Spiritual Healing (Spiritual Healing)
Suicide Machine, Together As One (Human)
Overactive Imagination, The Philosopher (Indiviual Thought Patterns)
Symbolic, Crystal Mountain, Perennial Quest (Symbolic)
Scavenger Of Human Sorrow, Flesh And The Power It Holds, Spirit Crusher (The Sound Of Perseverance)
+ uitsmijters Voice Of The Soul & de Painkiller cover

Dit is misschien ook wel eens leuk om te checken:

En klein detail, was Linkin Park in het weekend van Graspop niet beschikbaar (of koos er in ieder geval om dat weekend in Spanje/Portugal op te treden).
Ik ben wel eens benieuwd rond hoeveel volk naar Parklife en Life is Life gaat gaan met dat programma (tot nu toe), herhaling van de headliners van een ander festival vorig jaar en twee dagen na elkaar en dit tussen graspop en werchter. Mij lijkt het overaanbod

Ik ben wel eens benieuwd rond hoeveel volk naar Parklife en Life is Life gaat gaan met dat programma (tot nu toe), herhaling van de headliners van een ander festival vorig jaar en twee dagen na elkaar en dit tussen graspop en werchter. Mij lijkt het overaanbod
Plus dan nog die belachelijke (en al uitverkochte) Pit voorin.
Mijn vrouw zou Linkin Park wel graag zien, maar we gaan geen 130 euro betalen voor tweederangs tickets (of 180+ voor Pit-tickets via Ticketswap).
Het voorprogramma helpt ook al niet bepaald met Papa Roach (meh 🥱) en Zwangere Guy (WTF?? 😵‍💫)...
Fuck Live Nation!

Er was daarstraks op de radio (een dik uur geleden) half nieuws over de btw verhogingen van 6 % naar 12 %. Maar voor evenementen was er een uitzondering. Daarna was er storing op het nieuws. Het nieuws van 13:00 heb ik gemist.
Weet iemand meer of heeft iemand een abonement voor het even door te kopiëren wat er in een krant werd gezegd?

Er was daarstraks op de radio (een dik uur geleden) half nieuws over de btw verhogingen van 6 % naar 12 %. Maar voor evenementen was er een uitzondering. Daarna was er storing op het nieuws. Het nieuws van 13:00 heb ik gemist.
Weet iemand meer of heeft iemand een abonement voor het even door te kopiëren wat er in een krant werd gezegd?
om het kort te houden, de BTW verhoging op vrije tijd en dus ook op festivaltickets gaat in vanaf 1 maart 2026

• Wow
Waarderingen: Pauly Robin
om het kort te houden, de BTW verhoging op vrije tijd en dus ook op festivaltickets gaat in vanaf 1 maart 2026
Zoals pretparken heb ik gehoord. Maar wat was de uitzondering dan? Dat ze toch op 6 % willen houden? Of hebben ze het eerder over politieke concerten of eveneomenten boehaha
+ bron?

Het is een “tribute” van Death, of zoals ze zelf beter zeggen: a celebration of Chuck Chuldiner (veel te vroeg overleden oprichter/zanger/gitarist/meesterbrein achter Death). Allemaal topmuzikanten en live perfect op elkaar ingespeeld.

De albums die Death gemaakt heeft, verschillen wel wat qua stijl.
Eerste 2 zijn eerder rauwe death metal, dikwijls ook trashy vibes. Vanaf dan wordt het gaandeweg meer progressive, melodisch, experimenteel ook.

Death To All tourt momenteel met de Spiritual Healing & Symbolic albums (wegens resp 35 en 30 jaar oud), maar daar zal op festivalsets wel wat in gesnoeid worden + aangevuld met een paar crowdpleasers.

Een paar luistertips per album, even checken waar je stijl meest bij aanleunt:
(vet zijn wat persoonlijke favorieten)

Zombie Ritual, Evil Dead (Scream Bloody Gore)
Leprosy, Pull The Plug (Leprosy)
Living Monstrosity, Spiritual Healing (Spiritual Healing)
Suicide Machine, Together As One (Human)
Overactive Imagination, The Philosopher (Indiviual Thought Patterns)
Symbolic, Crystal Mountain, Perennial Quest (Symbolic)
Scavenger Of Human Sorrow, Flesh And The Power It Holds, Spirit Crusher (The Sound Of Perseverance)
+ uitsmijters Voice Of The Soul & de Painkiller cover

Dit is misschien ook wel eens leuk om te checken:

Dank! ik ga er mij eens in verdiepen.
Ik vermoed dat ik bij het experimentele deel ben begonnen, beetje vage shit :D

• Leuk
Waarderingen: madeira
Voor de mensen die toch elk jaar gaan, zoals ik, zou t niet verkeerd zijn. Ik zou het kopen, want maakt niet uit wat er staat, ik ga toch!
Scheelt me weer wat. En hoef ik daar komend jaar niet meer naar om te kijken :ROFLMAO:
Fair! ik snap het idee wel, maar zie het eerlijk gezegd totaal niet werken, dan zou ik het meer appreciëren als ze zoals pinkpop? (denk ik) de vaste bezoekers de kans geven om hun ticket voor 20 euro goedkoper te kopen dan de rest.

Voor de mensen die toch elk jaar gaan, zoals ik, zou t niet verkeerd zijn. Ik zou het kopen, want maakt niet uit wat er staat, ik ga toch!
Scheelt me weer wat. En hoef ik daar komend jaar niet meer naar om te kijken :ROFLMAO:
We maken er ineens een jaarlijkse abbonement van!

Users who are viewing this thread