Sport algemeen

Feyenoord..... manmanman ik ben blij dat ik gisteren niet kon kijken.
complete afgang heel die Europese 'tour' Hup de focus op de eredivisie, en zie eerst maar eens een fit elftal op te stellen. Heel raar waar in de tijd van Slot elke speler wel 3 wedstrijden per week kon hebben, lijkt nu elke wedstrijd na 60 minuten wel klaar te zijn voor ze. drama.

Ik heb ook wel de idee dat Van Persie de EL gewoon niet zo serieus nam. Beetje wat Ajax vorig jaar ook deed, al kwamen we nog eventjes verder. Maar in Frankfurt speelden we ook in een fantasie opstelling. Uiteindelijk is 2e worden ook veel interessanter dan nog tot de laatste 16 van de EL te komen en er dan uit te vliegen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Ik heb ook wel de idee dat Van Persie de EL gewoon niet zo serieus nam. Beetje wat Ajax vorig jaar ook deed, al kwamen we nog eventjes verder. Maar in Frankfurt speelden we ook in een fantasie opstelling. Uiteindelijk is 2e worden ook veel interessanter dan nog tot de laatste 16 van de EL te komen en er dan uit te vliegen.
Het vervelende is dat op deze manier tweede in de competitie worden op termijn Europa League gaat betekenen.

• Verdrietig
Waarderingen: ChrisV
Uiteindelijk is 2e worden ook veel interessanter dan nog tot de laatste 16 van de EL te komen en er dan uit te vliegen.
En toch heb ik hier echt heel veel moeite mee. Heel het seizoen wordt er maar over één ding gepraat en dat is Europees voetbal halen (of kampioen worden). En dan mag je aantreden in Europa en dan doe je net alsof het niet meer belangrijk is. Ook enorm disrespectvol naar de supporters die elke keer de club volgen.

Baal als Feyenoorder toch wel echt gigantisch van de wedstrijd van gisteren, maar ook die tegen Celtic en tegen Braga, waar RvP gewoon fouten heeft gemaakt.

Daarnaast waren de 3 punten niet alleen belangrijk gisteren, maar is het ook nog is zo dat als je wint je de positieve energie kunt gebruiken voor de belangrijke wedstrijd van zondag. Nu gaat het toch weer allemaal een beetje morren in de koppen van de spelers (en supporters).

• Leuk
Waarderingen: BatMutsje
En toch heb ik hier echt heel veel moeite mee. Heel het seizoen wordt er maar over één ding gepraat en dat is Europees voetbal halen (of kampioen worden). En dan mag je aantreden in Europa en dan doe je net alsof het niet meer belangrijk is. Ook enorm disrespectvol naar de supporters die elke keer de club volgen.

Baal als Feyenoorder toch wel echt gigantisch van de wedstrijd van gisteren, maar ook die tegen Celtic en tegen Braga, waar RvP gewoon fouten heeft gemaakt.

Daarnaast waren de 3 punten niet alleen belangrijk gisteren, maar is het ook nog is zo dat als je wint je de positieve energie kunt gebruiken voor de belangrijke wedstrijd van zondag. Nu gaat het toch weer allemaal een beetje morren in de koppen van de spelers (en supporters).
Ja, ik vind het ook wel een lastige hoor. Er waren vast een hoop Rotterdammers naar Roemenië afgereisd voor deze poppenkast (ik zag in ieder geval dat Café Amsterdam in Boekarest in de fik was gezet ;)). Tegelijkertijd worden de agenda's absurd volgeplempt en hebben Nederlandse clubs ook niet (altijd) de mogelijkheden om de paar dagen een volwaardige ploeg op te stellen.

Tegelijkertijd is ook niets zo opportunistisch als voetbal. Als Feyenoord zondag wint in de Arena is Van Persie alles vergeven. Verliest ie, dan gaat zijn stoel toch wat wiebelen.

100% waar Davidd.
De start van het seizoen was echt niet slecht met zoveel nieuwe spelers en onderbezetting. De 1e Europese wedstrijd heeft meteen voor 3 stuks punten gekost. Als RvP geen Feyenoord-icoon was had er al meer druk op hem gestaan.
Wissels kunnen we hem kwalijk nemen af en toe. Maar welke wisselspeler maakt het elftal beter? Ik zie er geen. De vleugelspelers zijn echt zwaaaaaaar onverschillig elke pot. De ene keer een heiligverklaring van Anis of Sauer, de volgende wedstrijd bakken ze niks klaar. Valente moet letterlijk het elftal dragen als nieuwkomer.
Erg jaloers op PSV hier, die worden niet zwakker bij 1,2 en ook niet bij 3 wissels.

Ja, ook als die er is, is er bij Ajax al helemaal geen stabiliteit en bij Feyenoord eigenlijk ook niet.

Ik vind Fred Grim verder wel een prima persoon om dit seizoen te doen. Jeugd inpassen waar zich een talent voordoet en dan ook maar accepteren dat je de ene week met een paar 17-jarigen heel leuk voetbalt en de andere week eraf gaat. Verder moet hierna gewoon echt weer met de bezem erdoor. We hebben geen keeper, Sutalo laat al jaren in het beste geval een krappe voldoende zien, we hebben geen backs en geen 6.

Ik wil niet eens zeggen dat alles wat Kroes deed, kut is, maar hoe kun je Henderson en Hato laten gaan zonder daar ook maar iets voor terug te halen. Als vorig jaar íets is gebleken, is het dat je met een stabiele organisatie meters kan maken.
Toch denk ik dat je met twee gerichte versterkingen al veel meer uit het potentieel van de huidige selectie haalt. Twee spelers met goede leeftijd en leiderschapskwaliteiten en ik durf te wedden dat veel spelers die nu nog niet voldoende renderen het stukken beter gaan doen.

Doorselecteren en afscheid gaan nemen van veel spelers ook. Wijndal, Gaaei, Boomen, Berghuis moeten weg. Voegen niets toe en kosten een fortuin aan salaris. Klaassen alleen nog maar als 12e man. Kies maar voor echte voetballers uit de eigen jeugd, ook al zal dat met vallen en opstaan gaan.

Toch denk ik dat je met twee gerichte versterkingen al veel meer uit het potentieel van de huidige selectie haalt. Twee spelers met goede leeftijd en leiderschapskwaliteiten en ik durf te wedden dat veel spelers die nu nog niet voldoende renderen het stukken beter gaan doen.

Doorselecteren en afscheid gaan nemen van veel spelers ook. Wijndal, Gaaei, Boomen, Berghuis moeten weg. Voegen niets toe en kosten een fortuin aan salaris. Klaassen alleen nog maar als 12e man. Kies maar voor echte voetballers uit de eigen jeugd, ook al zal dat met vallen en opstaan gaan.
Berghuis zou ik, als ie weer eens fit raakt, er best nog bij willen hebben. Verder Denk ik inderdaad dat je met een ervaren 6, en twee sterke backs echt een heel eind zou komen, zeker in de eredivisie. Ik vind Stije Resink overigens best een sterke speler (die nu veel genoemd wordt), maar ik weet ook niet of je van zo'n jonge gozer moet gaan verwachten dat hij direct Ajax overeind houdt op het midden.

Ajax mag wel winnen van Feyenoord! Gat van 9 punten is toch wat comfortabeler, ervan uitgaande dat wij wel winnen natuurlijk.

Berghuis zou ik, als ie weer eens fit raakt, er best nog bij willen hebben. Verder Denk ik inderdaad dat je met een ervaren 6, en twee sterke backs echt een heel eind zou komen, zeker in de eredivisie. Ik vind Stije Resink overigens best een sterke speler (die nu veel genoemd wordt), maar ik weet ook niet of je van zo'n jonge gozer moet gaan verwachten dat hij direct Ajax overeind houdt op het midden.
Hij lijkt me wel een leiderstype, die Resink. Maar pas 22. Gebeurt niet vaak dat een jonge speler bij een topclub binnenkomt en de boel bij de hand neemt meteen.

Ik leid af dat je de titel naar Eindhoven wil? Daar is toch geen twijfel over mogelijk dit seizoen.
Eindhoven is prima. Ik gun hem Ajax en PSV eigenlijk altijd beiden wel.

Ik hoop eigenlijk altijd vooral dat als een club drie keer op rij de schaal pakt, dat het jaar erna dan een ander kampioen wordt.

Hij lijkt me wel een leiderstype, die Resink. Maar pas 22. Gebeurt niet vaak dat een jonge speler bij een topclub binnenkomt en de boel bij de hand neemt meteen.
Nee precies! Catastrofale mispeer dat Ajax Farioli en Henderson niet heeft omarmd en vastgehouden.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Nee precies! Catastrofale mispeer dat Ajax Farioli en Henderson niet heeft omarmd en vastgehouden.
Ja ongelofelijk. Als je ziet wat Farioli eruit wist te persen. En met Henderson ervoor op 6 deden Baas en Sutalo het voortreffelijk. Die twee maakten anderen beter.

Al lijkt Valente dat nog wel aardig te lukken bij Feyenoord. Wie weet wat die Groningers daar paraat krijgen ;).

Ik vond het een talent bij Groningen, maar ik had niet verwacht dat hij nu al zo goed is. Prachtspeler.
Ik wist het ook niet zo goed. Dacht wel een beetje dat Ajax misschien een poging moest wagen, maar twijfelde toch. Benieuwd waar zijn plafond ligt.

Ik wist het ook niet zo goed. Dacht wel een beetje dat Ajax misschien een poging moest wagen, maar twijfelde toch. Benieuwd waar zijn plafond ligt.
Tja Ajax had/heeft al veel middenvelders voor die positie (Taylor, Fits, Regeer, Mokio en Steur). Ik snap dat ze niet hebben toegehapt (ook al is Valente wel veel beter op dit moment, maar ja dat kon je ook niet met zekerheid voorspellen). Dus dat snap ik wel. Overigens dicht ik Mokio en Steur ook grote toekomst toe, al verwacht ik dat die voor Mokio eerder centraal in de verdediging ligt.

Mijnans en Smit waren gisteren wel weer genieten hoor. Mijnans vooral zou best een Feyenoord of Ajax het middenveld kunnen dragen. Als Taylor weg gaat althans.

Mijnans en Smit waren gisteren wel weer genieten hoor. Mijnans vooral zou best een Feyenoord of Ajax het middenveld kunnen dragen. Als Taylor weg gaat althans.
Gisteren niet gezien, maar Kees Smit vind ik wel de leukste parel van de Eredivisie!

Users who are viewing this thread