Top 2000

Die discussie is al vaker gevoerd. Het is in zekere zin een gestuurde lijst.
Gewoon die hele keuzelijst afschaffen.
Mensen zelf 10 nummers laten insturen en eens kijken welke top 2000 er dan uitrolt.....
Van mij mag er ook een max worden gezet op hoe vaak een artiest of band in de lijst mag staan (bij alle nummers die dan 'teveel' in de lijst staan, schuift het nummer erachter een plek op). Ik hoef niet 20x of vaker Queen, U2, Bløf of Suzan en Freek te horen. Ook niet 20x mijn eigen favoriete artiesten overigens. Maar dit is vast een impopulaire mening.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Dit nummer is voor mij echt het nieuwe dance monkey. Onbegrijpelijk hoe mensen hier in godsnaam naar kunnen luisteren.
Als je mensen maar vaak genoeg iets door de strot blijft rammen, gaan ze het blijkbaar vanzelf leuk vinden.

Er staan echt zo veel meer nummers in de keuzelijst ten opzichte van vroeger, maar vind het ook wel prima dat ze een lijst met suggesties hebben. Het houdt ook veel rommel uit de lijst. Persoonlijk heb ik ook niet heel veel moeite met de overgrote meerderheid van de nummers, het is een weekje per jaar en voor mij ook gewoon een dikke traditie. Als je echt de alternatieve pareltjes wil, dan zal je uiteindelijk toch gewoon niet naar een Radio 2 moeten luisteren.
Ja mee eens, qua persoonlijk muzieksmaak ligt bijvoorbeeld de snob2000 iets meer in mijn straatje. Maar wat de top2000 juist zo mooi maakt is dat je dus van een Radiohead, naar KISS, naar Suzan & Freek, naar een nummer wat er puur in staat door het jaar, naar een Moby kan gaan. Waardoor je het echt met iedereen kan luisteren. Hier thuis kunnen we eindelijk met zijn allen naar hetzelfde radiostation luisteren en kijken, op mijn werk staat die aan, in de auto, bij vrienden als je daar een biertje gaat drinken met kerst.

Daarnaast werkt de lijst ook nog is heel verslavend, omdat je er naar kan blijven luisteren/kijken en ik elk uur weer benieuwd ben welke nummers er gaan komen.

13 december ook weer klaar zitten voor een kaartje om het café te bezoeken.

Ja mee eens, qua persoonlijk muzieksmaak ligt bijvoorbeeld de snob2000 iets meer in mijn straatje. Maar wat de top2000 juist zo mooi maakt is dat je dus van een Radiohead, naar KISS, naar Suzan & Freek, naar een nummer wat er puur in staat door het jaar, naar een Moby kan gaan. Waardoor je het echt met iedereen kan luisteren. Hier thuis kunnen we eindelijk met zijn allen naar hetzelfde radiostation luisteren en kijken, op mijn werk staat die aan, in de auto, bij vrienden als je daar een biertje gaat drinken met kerst.

Daarnaast werkt de lijst ook nog is heel verslavend, omdat je er naar kan blijven luisteren/kijken en ik elk uur weer benieuwd ben welke nummers er gaan komen.

13 december ook weer klaar zitten voor een kaartje om het café te bezoeken.
Toch al vaak gehad dat er 'toch wel veel kutnummers worden gedraaid' en er iets anders opgezet wordt.

Zag zelf deze lijst voorbijkomen met nieuwe nummers. Staan wel wat meer fijne nummers in. Ook hiphop - Frank Ocean is wel heerlijk. Marco Borsato met Vrij zijn is wel gewoon gênant en deze mate van Suzan & Freek had ik persoonlijk wel verwacht.

2 Brothers On The 4th Floor - Dreams
2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone
Acda en De Munnik - De stad Amsterdam
Alex Warren - Before You Leave Me
Alex Warren - Burning Down
Alex Warren - Carry You Home
Alex Warren - Ordinary
Andre Hazes - Uit mn bol
B.B. King - The Thrill Is Gone
Bente - Kan je me zien
Beyoncé - Texas Hold 'Em
Billie Eilish - Lunch
Black Sabbath - Iron Man
Bloem - Even aan mijn moeder vragen
Blof - Later als ik groter ben
Bob Dylan - Don't Think Twice
Bob Marley & the Wailers - One Love/People Get Ready
Chappell Roan - Pink Pony Club
Chappell Roan - The Subway
Chic - Le Freak
Chris Stapleton & Dua Lipa - Think I'm In Love with You (Live from the 59th ACM Awards)
Coldplay - All My Love
Coldplay - Feelslikeimfallinginlove
Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna, TINI - We Pray
Daft Punk - Around the World
Damiano David - Born with a Broken Heart
De Sjonnies - Dans je de hele nacht met mij
Di-Rect - All In Vain
Di-Rect - My Blood
Dr. Dre & Snoop Dogg - Still D.R.E.
Eagles - Take It to the Limit
Eminem - Houdini
Fontaines D.C. - In the Modern World
Frank Ocean - Pink + White
Froukje - Kwijt
George Michael - Kissing a fool
Gerard Cox - 't Is weer voorbij die mooie zomer
Golden Earring - Johnny Make Believe
Golden Earring - The Devil Made Me Do It
Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
Golden Earrings - Sound of the Screaming Day
Gorillaz - Dare
Gracie Abrams - That's So True
Hiigo - Tankstation
Huntr/X - Golden
Jan Smit - Als de morgen is gekomen
Iron Maiden - The Number of the Beast
K3 - Heyah mama
K3 - Oya lélé
Kensingron - Bridges
Lee Towers - Mijn Feyenoord
Lionel Richie - All Night Long
Lola Young - Messy
Marco Borsato - Vrij zijn
Meau - Stukje van mij
Mumford & Sons - Lover of the Light
Olivia Dean - Dive
Olivia Dean - Man I Need
Ozzy Osbourne - Crazy Train
Ozzy Osbourne - Dreamer
Pommelien Thijs - Atlas
Pommelien Thijs & Meau - Het midden
Post Malone ft. Morgan Wallen - I Had Some Help
Queen - One Vision
Radiohead - Let Down
RAYE - Where Is My Husband!
René Karst - Atje voor de sfeer
Rob de Nijs - Jan Klaassen de trompetter
Robbie Williams - Come Undone
Rose ft. Bruno Mars - APT.
Roxy Dekker - Satisfyer
Sabrina Carpenter - Taste
Sef - De leven
Sia - Snowman
Son Mieux - Have a Little Faith
Sophie Straat - Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Stef Ekkel & René Karst - Liever te dik in de kist dan weer een feestje gemist
Sting - Moon Over Bourbon Street
Supertramp - It's Raining Again
Suzan & Freek - Honderd keer
Suzan & Freek - Kwijt
Suzan & Freek - Lichtje branden
Suzan & Freek - Niemand
Suzan & Freek - Nooit meer regen
Suzan & Freek - Onderweg naar later
Suzan & Freek - Verleden tijd
Suzan & Freek - Weg van jou
Taylor Swift - August
Taylor Swift - The Fate of Ophelia
Taylor Swift ft. Post Malone - Fortnight
Teddy Swims - Bad Dreams
The Beach Boys - Surfin USA
The Beach Boys - Tears in the Morning
The Beach Boys - Wouldn't It Be Nice
The Clash - Should I Stay Or Should I Go
The Police - Don't Stand So Close to Me
Tina Turner - What's Love Got To Do With It
Van Dik Hout - Meer Dan een Ander
Toch wel leuke liedjes die er (weer) in zijn gekomen. Meer Coldplay hoeft van mij niet. Suzan en Freek was te verwachten. Dat ebt wel weer weg de komende jaren. Is wel vaker gebeurd met een artiest.
Fijn dat Ozzy wat nieuwe nummers heb.
En een nieuwe Eminem, alleen ken ik wel leukere en betere dan deze.

Meer Coldplay hoeft van mij niet.
En dan ook nog eens met het grootste doorsnee zeiknummer wat ooit gemaakt is (Feelslikeimfallinginlove). Nou vooruit die andere 2 ken ik niet, maar dat durf ik toch wel te stellen.

Waar komt trouwens de revival van Gorillaz - Dare vandaan? TikTok? Gebruikt in een film/serie?

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Joslittel
Toen ik die top 100 van 2024 bekeek, was ik overigens wel benieuwd welke top 10 de forumleden zouden samenstellen uit de top 100 van 2024. Misschien een leuk idee?

Mijn top10 uit de top100:

1. Linkin Park - In The End
2. Danny Vera - Roller Coaster
3. Boudewijn de Groot - Avond
4. Metallica - Nothing Else Matters
5. Guus Meeuwis - Brabant
6. Queen - The Show Must Go On
7. Stef Bos - Papa
8. Klein Orkest - Over De Muur
9. Supertramp - School
10. Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Waar komt trouwens de revival van Gorillaz - Dare vandaan? TikTok? Gebruikt in een film/serie?
Dat is toch een inspiratiebron voor de jeugd. Fleetwood Mac's Silver Springs staat met dank aan Tik Tok ook sinds vorig jaar in de lijst. Mag ook gezegd worden.....

Dat is toch een inspiratiebron voor de jeugd. Fleetwood Mac's Silver Springs staat met dank aan Tik Tok ook sinds vorig jaar in de lijst. Mag ook gezegd worden.....
Ja het is ook geen oordeel hoor, maakt mij niet uit hoe iemand zijn favoriete muziek ontdekt, vooral als er daardoor pareltjes worden (her)ontdekt is dat natuurlijk mooi :) Was gewoon nieuwsgierig in dit geval.

Ja het is ook geen oordeel hoor, maakt mij niet uit hoe iemand zijn favoriete muziek ontdekt, vooral als er daardoor pareltjes worden (her)ontdekt is dat natuurlijk mooi :) Was gewoon nieuwsgierig in dit geval.
Nou moet ik wel zeggen dat er soms nieuwe nummers in de lijst komen, dat ik denk, waar komen ze plotseling vandaan. Vaak nummers die volgens mij niet als single zijn uitgebracht maar wel gewoon heerlijke zoals je zegt pareltjes zijn.
Ik noem bv een R.E.M Find The River, Pearl Jam Better Man, De Dijk Onderuit.
Bestaan al jaren en komen plotseling de lijst ingedoken om er vooralsnog niet meer uit te gaan..

• Leuk
Waarderingen: HaaEll en Joslittel
Dat had ik gemist! Tof zeg. Silver Springs is echt een pareltje uit het Fleetwood Mac oeuvre (het Stevie/Lindsey drama heeft wat mij betreft hun beste nummers opgeleverd)

• Leuk
Waarderingen: PJ
3de jaar op rij geen tijdslot kunnen krijgen wat mogelijk is met werk, helaas, mocht iemand verhinderd zijn en 2 kaarten willen verkopen voor ergens in de avond vanaf 19:00, ik houd mij aanbevolen.

3de jaar op rij geen tijdslot kunnen krijgen wat mogelijk is met werk, helaas, mocht iemand verhinderd zijn en 2 kaarten willen verkopen voor ergens in de avond vanaf 19:00, ik houd mij aanbevolen.
Het was ook wel weer heel lastig, ook de middag tijdsloten waren zo weg. Gelukkig was er bij ons nog wel één iemand doorheen.

Nu nog hopen op goede nummers in het uur.

Eerste reactie; mijn god, 2 nummers van René Karst, een zaadnummer van Jan Smit, de Sjonnies, K3; hou op met me. Maar ik probeer dat heel bewust te laten overstemmen door; hey, óók Raye, Olivia Dean, Chappell Roan, Radiohead, Sade, Beach Boys en dat is gewoon prima.
De Sjonnies! Heerlijk.

• Haha
Waarderingen: Piebe71
Frank Ocean is wel echt een welkome toevoeging!

Kan me alleen niet voorstellen waarom mensen op die zoetsappige, nietszeggende muziek van Alex Warren stemmen.... 🤢

Users who are viewing this thread