Graspop Metal Meeting 2026

Speaking of which, zoals beloofd nog een overzichtje van potentiële namen die al bevestigd zijn voor andere festivals in dezelfde periode (+/- 3 weken).
(Hoezo 'niet teveel van verwachten'...? 😝)

Disclaimer:
  • Dit overzicht is vanzelfsprekend verre van compleet. Ik heb een selectie gemaakt (ca. 200 uit ruim 1000) van min of meer interessante namen die ik zelf op z'n minst van naam ken, of die anderen reeds genoemd hebben (incl. enkele easter eggjes 😉). Excuses dus als je favoriete band er niet tussen staat, maar laat het gerust weten! 😉
  • Er staan wat namen tussen die wellicht beter/eerder op Werchter zouden passen, maar in mijn ogen niet per se zouden misstaan op GMM. Niet mee eens? Jammer dan.. 💁‍♂️
  • Ik heb een onderscheid gemaakt tussen bands die zowel voor als na GMM zijn aangekondigd en bands die alleen voor óf na GMM aangekondigd zijn. Eerstgenoemde categorie maakt logischerwijs een grotere kans om op GMM te staan dan laatstgenoemde (i.v.m. begin/einde tour). Ik heb geen onderscheid gemaakt tussen Europese en niet-Europese namen, wat uiteraard ook een rol daarbij kan spelen.
  • Ik heb geen rekening gehouden met de precieze beschikbaarheid van bands tijdens het weekend van GMM, of de afstand van festivals. Mochten er logistieke of andere redenen zijn die het onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk maken dat een bepaalde band op GMM zou kunnen staan, dan hoor ik dat graag!
  • Er staan geen namen bij die vorig jaar op GMM stonden, of die al aangekondigd zijn voor Alcatraz of Werchter of op andere manieren al uitgesloten zijn.

Bekijk bijlage 17278
Persoonlijke wish list (vet het meest, * nooit gezien):
Avantasia
Baest
Behemoth
Blood Incantation
Brothers Of Metal
BRUIT ≤
Cypress Hill*

Dark Funeral
Dog Eat Dog
Dynazty
Eclipse
Ensiferum
Evergrey
Foo Fighters*
Gojira
Hällas

Helloween
Iotunn*
Lowen
Messa
Moonsorrow
My Dying Bride*

Nanowar Of Steel
Orphaned Land*
Pain
Pendulum
Rhapsody Of Fire
Rotting Christ
Seth
SKÁLD
Sojourner*
Sonata Arctica
Stratovarius
The Night Flight Orchestra
The Offspring
Visions Of Atlantis
Wyatt E.*

Mochten van @MetalLimbo zijn lijst nog volgende bands overkomen, zou ik daar heel gelukkig van worden:

Agnostic Front
Billy Talent
Black Veil Brides
Cavalera Conspiracy (@MetalLimbo echt zo gelijk die band van Sactuary en Blunt Force Trauma? Zoja, stuur mij dan in PB eens een link naar dat concert aub)
Crypta
Deep Purple (nuja, al spelen ze slecht de laatste tijd, misschien eigenlijk liever niet ...)
Foo Figh...next please
Helloween
My Dging Bride
Napalm Death
Rise Against
The Halo Effect
The Offspring
The Rasmus
Yung Bl...Next please
Dying Wish
Haywire
Dominum
Pain
Bush
Halestorm
Nasty
Pendulum
Ensiferum
Nanowar Of Steel
Suicidal Tendencies (maar dan wel een energiekere set aub dan op Jera On Air)
The Exploited
Trapped Under Ice
Aborted
Avantasia (Ik denk wel dat die fout staan, hebben een show op 16 juni dus moeten denk ik bij -1 week @MetalLimbo)
Overkill
Blues Pills
Marilyn Manson (met voorwaarden die ik hier al eens eerder heb vermeld)
Rhapsody Of Fire
Stratovarius
Sonata Arctica
Tankard

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Cavalera Conspiracy (@MetalLimbo echt zo gelijk die band van Sactuary en Blunt Force Trauma? Zoja, stuur mij dan in PB eens een link naar dat concert aub)
Sorry, ik begrijp niet echt wat je vraagt?
Avantasia (Ik denk wel dat die fout staan, hebben een show op 16 juni dus moeten denk ik bij -1 week @MetalLimbo)
Ah, ik zie dat ze nu inderdaad ook aangekondigd zijn voor Heavy Weekend Nancy (-1 week), daarvoor (toen ik met de lijst bezig was 😉) alleen voor Metalfest Open Air (-2 weken).
Idem voor Dominum (package deal?).

Edit: Wacht, Heavy Weekend Nancy is 5-7 juni, dus ook -1 week..
Jij bedoelt blijkbaar het concert in Fulda op 16 juni.
Fair enough, maar ik had alleen festivals meegenomen in mijn overzicht, geen losse concerten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: won666
Gezien het nu toch afwachten is tot de volgende namen, doe ik ook maar mee met de lijst van MetalLimbo!

Wat ik graag nog toegevoegd wil hebben volgens die lijst: (* = first time + = zie ik al dit seizoen, maar wil ik graag vaker zien)
Avantasia
All For Metal
Brothers of Metal
Einherjer
The Halo Effect
Rise Against +
Pendulum +
No Fun At All
Rhapsody of Fire
Kamelot
Bush *
Nanowar of Steel
Ensiferum
Dogma +
Doro
Dark Funeral
Eclipse *
Helloween +
The Pretty Reckless
Gojira
The Night Flight Orchestra
Stratovarius

Nu we naar pagina 400 gaan lijkt dat toch aardig mee te vallen...

Bij elke enkele ''misschien komt Scorpions'' opmerking vinden 20 man het nodig 3 pagina's lang te zagen. Spijt me zeer maar er is hier een beetje een uitbraak van aanstelleritus.

Wil je perse op het forum alles lezen maar ben je een aantal mensen beu omdat ze steeds hetzelfde zeggen? Pijltje over die persoon, klik op negeer, en ga door met je dag in hemels naam.

ik wist niet dat dat kon,....

hmmm wel saai zo met alleen comments van @Piebe71 en @Koekdoos

hahahahaha (sarcasme,...was grapje,....ze weten dat ik eigenlijk een hele gezellige lieve jongen ben)

• Haha
Waarderingen: Piebe71 en Koekdoos
Sorry, ik begrijp niet echt wat je vraagt?

Ah, ik zie dat ze nu inderdaad ook aangekondigd zijn voor Heavy Weekend Nancy (-1 week), daarvoor (toen ik met de lijst bezig was 😉) alleen voor Metalfest Open Air (-2 weken).
Idem voor Dominum (package deal?).

Edit: Wacht, Heavy Weekend Nancy is 5-7 juni, dus ook -1 week..
Jij bedoelt blijkbaar het concert in Fulda op 16 juni.
Fair enough, maar ik had alleen festivals meegenomen in mijn overzicht, geen losse concerten.

Hmm Billy Talent zou ik graag zien, miste ze in 23 maar hadden toen een closing set op de jupiler
Zouden misschein voor Alter Bridge op de Main kunnen ( voor Volbeat misschien te hoog ? ) en BVB ook leuk
die kunnen wel de plek pakken voor Volbeat denk ik, of zijn die al klaar voor de closer op donderdag ?

Bush,..zou wel kunnen op de donderdag plek

Speaking of which, zoals beloofd nog een overzichtje van potentiële namen die al bevestigd zijn voor andere festivals in dezelfde periode (+/- 3 weken).
(Hoezo 'niet teveel van verwachten'...? 😝)

Disclaimer:
  • Dit overzicht is vanzelfsprekend verre van compleet. Ik heb een selectie gemaakt (ca. 200 uit ruim 1000) van min of meer interessante namen die ik zelf op z'n minst van naam ken, of die anderen reeds genoemd hebben (incl. enkele easter eggjes 😉). Excuses dus als je favoriete band er niet tussen staat, maar laat het gerust weten! 😉
  • Er staan wat namen tussen die wellicht beter/eerder op Werchter zouden passen, maar in mijn ogen niet per se zouden misstaan op GMM. Niet mee eens? Jammer dan.. 💁‍♂️
  • Ik heb een onderscheid gemaakt tussen bands die zowel voor als na GMM zijn aangekondigd en bands die alleen voor óf na GMM aangekondigd zijn. Eerstgenoemde categorie maakt logischerwijs een grotere kans om op GMM te staan dan laatstgenoemde (i.v.m. begin/einde tour). Ik heb geen onderscheid gemaakt tussen Europese en niet-Europese namen, wat uiteraard ook een rol daarbij kan spelen.
  • Ik heb geen rekening gehouden met de precieze beschikbaarheid van bands tijdens het weekend van GMM, of de afstand van festivals. Mochten er logistieke of andere redenen zijn die het onmogelijk of zeer onwaarschijnlijk maken dat een bepaalde band op GMM zou kunnen staan, dan hoor ik dat graag!
  • Er staan geen namen bij die vorig jaar op GMM stonden, of die al aangekondigd zijn voor Alcatraz of Werchter of op andere manieren al uitgesloten zijn.

Bekijk bijlage 17278

Zelf hoop ik hard op (in 't vet heb ik nog nooit gezien):

Billy Talent
Black Veil Brides
Brothers of Metal
Helloween
Rise Against
The Pretty Reckless
The Rasmus

Dominum
Gotthard
As It Is
Halestorm
Dartagnan
Avantasia
Stratovarius (hoe hebben die zelf nog nooit op Graspop gestaan de voorbije 18 jaar)
Sonata Arctica
Visions of Atlantis
Nanowar of Steel

Nog genoeg andere bands op de lijst die ik graag zie komen, maar deze toch het liefst

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en won666
Mogen voor mij nog doorkomen van MetalLimbo's lijstje:
- 1914
- BRUIT
- Gnome
- Marduk
- The Halo Effect
- Emperor
- Doodseskader
- Gojira

Misschien niet de langste lijst, maar dit zijn de namen waar ik écht gelukkig van zou worden. Over het algemeen zijn er veel meer bands die ik normaal gezien wel graag luister, maar de laatste jaren al vrij vaak gezien heb.

Hmm Billy Talent zou ik graag zien, miste ze in 23 maar hadden toen een closing set op de jupiler
Zouden misschein voor Alter Bridge op de Main kunnen ( voor Volbeat misschien te hoog ? ) en BVB ook leuk
die kunnen wel de plek pakken voor Volbeat denk ik, of zijn die al klaar voor de closer op donderdag ?

Bush,..zou wel kunnen op de donderdag plek

Maak ik een normale post met serieuze vragen....

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Heb het lijstje van @MetalLimbo ook maar even doorgenomen. Ik kom op de volgende toevoegingen.
Cavalera - Must see
Cypress Hill - Must see
Down - als ik er toch ben
Napalm Death - als ik er toch ben
The Offspring - mooi feestje
Pain - Fucking must see!!!!
Bush - nieuwsgierig
D-A-D - Fucking must see!!!!
Dog eat Dog - nostalgie na Donington
Soilwork - nooit gezien.
Suicidal Tendencies - gewoon lekker
Gojira - Laat het aub de donderdag headliner zijn

• Leuk
Waarderingen: won666 en MetalLimbo
uit het lijstje van @MetalLimbo
donderdag
mainstage headliner:- Marilyn Manson
- Down
- Dominum
Marquee: - Marduk
- Aborted
jupilerstage: - High vis
- Ignite
metaldome: - Vreid

vrijdag
mainstage - Halestorm
- Ensiferum
- In extremo
- Majestica
- The pretty reckless
marquee: - Bloodbath
- 1914
- Napalm death
metaldome: - Acid bath
- Cancer bats
- Ultra vomit
- Rectal smegma

Zaterdag
mainstage: - Black veil brides
- Caliban
- Billy talent
marquee: - rotting christ
jupiler stage: - Helloween
- Stratovarius
- Trollfest

Zondag:
mainstage : - Heat
marquee: - Winterfylleth
- The halo effect

Ik zit nu op ongeveer 40 bands over het hele weekend die ik wil zien. Gaat niet lukken , dat weet ik nu al. Hoeveel bands willen en denken jullie te gaan zien. En dat zonder de clashes die zeker gaan komen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ook maar een wishlist:

Please ik zou heel blij zijn: Gojira

Must see: Rise against, The Halo Effect

Leuk voor erbij: Borknagar, All time low, Black veil bride, Winterfylleth, The Offspring, Rotting Christ, Bruit, Black veil brides, Sex pistols, The browning, In extremo, Doodeskader, Pendulum, Any given day, saltatio mortis, ensiferum, Nephylim, Harikiri for the sky, Blood incantation, Avantasia, Baest, Finntroll

Users who are viewing this thread