Graspop Metal Meeting 2026

Mijn vriendin en ik zouden graag de hele vier dagen gaan. De line-up is echt goed. Maar mijn vrouw en zoon zijn precies in die periode jarig.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Maar als je bij 108 aangekondigde bands nog niet overtuigd bent en je weet dat er geen mega stadion act gaat komen. Dan gaat die laatste band het toch niet meer doen?

Ik kan me nog wel voorstellen dat die laatste bands het verschil kunnen maken. Het zijn nog 23 bands en daar zitten altijd nog wel wat interessante namen bij. Als ik naar mijn eigen smaak kijk, dan verwacht ik zeker nog wel wat knallers op die south stage op vrijdag, aangezien er daar nog 4 bij moeten komen en ik dat wel redelijk in lijn van Alter Bridge en Volbeat verwacht. En hetzelfde voor de Jupiler stage op de zaterdag.

En zeker met het aantal ontbrekende namen op vrijdag, kan het echt nog wel verschil maken, ook nog eens 4 namen in de metaldome en 3 in de marquee. Eens met wat al later gezegd is, dat zal vooral voor dagtickets uitmaken en ook voor mij was de vrijdag al wel goed genoeg met alleen Volbeat en Twisted Sister. Maar de donderdag en zaterdag hadden die paar acts echt nog wel het verschil kunnen maken tussen 2x dagtickets voor vrijdag en zondag of een combi.

Edit: sowieso kijk ik in eerste instantie als eerste naar de headliners als het gaat om wel of geen tickets.

Maar als je bij 108 aangekondigde bands nog niet overtuigd bent en je weet dat er geen mega stadion act gaat komen. Dan gaat die laatste band het toch niet meer doen?

Eens wat mij betreft kan je daar net zo goed gewoon Frans Bauer neerzetten of Helmut Lotti met zijn Rock medley
Ik ben ook content met namen die er bekend zijn en heb dus ook al mijn kaartje en hutje.

Ben al blij met Venom

En heb al veel leuks ontdekt buiten wat ik al wilde zien dus
Als er een geweldige grote naam komt Hey helemaal leuk als er geen ene fuk komt interesseert het me ook niet

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
South of Heaven is ook gewoon lekker een buiten festival waar je het terrein (dit jaar wel tenminste) gewoon af mag om even in de stad een rondje te lopen ofzo. Dynamo vind ik altijd een beetje claustrofobisch en voel me daar vaak weggestopt. Op beide staan leuke namen, maar SoH heeft dan toch mijn voorkeur. Wat dan wel weer vervelend is is de extra dag die dus niet included zit bij je early bird kaartje. Dat was lang de enige optie om te kopen. Nu hoef ik niet zo nodig die vrijdag, maar is wel vervelend als die 3 bands wel je ding zijn.

Zaalshows uitverkopen is geen graadmeter voor headliner waardig zijn.
Dat mag u vinden, maar kaartverkoop is de meest effectieve referentie om een festival succesvol te programeren.
Denkt u dat de bookers van bijv. Mojo alleen festivals of zalen doen?
Ze doen beide.
Men moet zicht hebben hoeveel mensen er op een naam of combinatie van namen afkomen.
Bij Forces of Metal zijn fanatiekelingen al eens in de fout gegaan door persoonlijke smaak te booken ipv onderzoek te doen.
Manowar en Twisted Sister moesten vele kaarten verkopen, terwijl die nog geen 1500 kaarten verkochten.

Dat mag u vinden, maar kaartverkoop is de meest effectieve referentie om een festival succesvol te programeren.
Denkt u dat de bookers van bijv. Mojo alleen festivals of zalen doen?
Ze doen beide.
Men moet zicht hebben hoeveel mensen er op een naam of combinatie van namen afkomen.
Bij Forces of Metal zijn fanatiekelingen al eens in de fout gegaan door persoonlijke smaak te booken ipv onderzoek te doen.
Manowar en Twisted Sister moesten vele kaarten verkopen, terwijl die nog geen 1500 kaarten verkochten.
Maar Forces of Metal vergelijken met Graspop, Hellfest of verwante festivals is toch de bekende appels en peren met elkaar vergelijken. Alles wat daar fout kon ging ook fout. Een nieuw festival oprichten midden tussen de grote festivals in Europa, en dit ook niet echt op een bescheiden wijze in de media brengen. Wat dat betreft bouwt South of Heaven het iets bescheidener uit. Net als een Into the Grave en Pitfest.

Mijn vriendin en ik zouden graag de hele vier dagen gaan. De line-up is echt goed. Maar mijn vrouw en zoon zijn precies in die periode jarig.
Vriendin en vrouw zijn toch dezelfde persoon hoop ik? Of bedoelt u gewoon een vriendin? (Zoals ik het ook altijd aangeleerd heb, maar tegenwoordig is uw "mijn vriendin" uw lief in feite). Allee ja als dat niet zo is not my business eh maar euh ... Ik wou zeggen neem ze mee maar als dat niet dezelfde persoon is ... 😅. Maar uw zoon zou ik zeggen , neem hem mee. Geen schoner cadeau hadden mijn ouders mij kunnen geven

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
For the two "Logos" groups on the South Stage on Friday, it seems logical that it will be Rise Against and Black Veil Brides... But watch out, a surprise can always happen!
As to the sub headliner on Friday, I really think it will probably be Rise against or Halestorm. It seems to me Black veil brides is not big enough for being a such a spot.
Also, I believe Halestorm or Rise Against would fit very well with Alter Bridge, Breaking Benjamin and Volbeat.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
By the way, I don't expect another act to follow this calendar year. Things will probably get lively again in Dessel in February/March...
But... Isn't it stressful not to have booked a headliner that late ? I mean, they do not have a thousand choices to fill such shoes and the more they wait, the less possibilities they will have. Plus, if sales are not extraordinary, it's better for them to announce something (good). ... Like Ghost 👻

But... Isn't it stressful not to have booked a headliner that late ? I mean, they do not have a thousand choices to fill such shoes and the more they wait, the less possibilities they will have. Plus, if sales are not extraordinary, it's better for them to announce something (good). ... Like Ghost 👻
Vergeet niet dat de meeste boekingen al 1,5 tot 2 jaar vantevoren bekend zijn. En met het uitgebreide netwerk van Live Nation en Graspop zullen ze echt niet wakker liggen van 1 gemiste headliner. En vergeet niet; dit kan ook gewoon het plan zijn in overleg met de bewuste band

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Slyder73x en MetalLimbo
Maar Forces of Metal vergelijken met Graspop, Hellfest of verwante festivals is toch de bekende appels en peren met elkaar vergelijken. Alles wat daar fout kon ging ook fout. Een nieuw festival oprichten midden tussen de grote festivals in Europa, en dit ook niet echt op een bescheiden wijze in de media brengen. Wat dat betreft bouwt South of Heaven het iets bescheidener uit. Net als een Into the Grave en Pitfest.
Mja, misschien niet het allerbeste voorbeeld, want ik heb bij South Of Heaven toch wel heel sterk het idee dat persoonlijke smaak van de organisatoren daar een grote rol speelt..
Verder natuurlijk prima en hun goed recht, gewoon een constatering. 💁‍♂️

Sorry, google translate f-ed that up. Of course I only have a wife and no girlfriend. Unless metal is my secret second love.

And piebe is right. By now every contract for 2026 will be done unless someone cancelled.

When the Rock am Ring management said in winter 2024 Linkin Park would not be part of the 2025 anniversary festival even though everyone wanted them they had already signed them for 2026. But they only revealed that at the end of RaR 2025.

Haha, de AI die Google gebruikt, schept duidelijkheid voor ons.

Bekijk bijlage 16957
Ik wil graag een officiële klacht indienen tegen AI-tools die mensen blij maken met een dooie mus.
..

Dat gezegd zijnde.
..

Als pakweg Ghost of Gojira exclusief te boeken zouden zijn zoals Machine head, wat is dan net weer het probleem met Rammstein? Ze gingen niet touren, maar dat lijkt me net het exclusief gegeven. En geen idee of die meer zouden kosten dan pakweg tool?

Mij lijkt "Rammstein is een stadionband" een raar argument. "Voor geld danst den beer" dus zie niet waarom het Till zou moeten boeien voor hoeveel volk ze spelen zolang de centen er maar liggen..

Maar uiteraard gaan ze niet komen 🙃

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread