Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Ik was gisteren ook in de Trix, maar dan voor John Maus.

Voor degenen die bekend zijn met John Maus was het een vermakelijk concert.
Degenen die hem niet kennen hebben een man een uur lang aerobics zien doen onder begeleiding van oldskool synthpop deuntjes met een middeleeuws sausje.

Op het internet is er veel volk dat vraagt achter een liveband bij John Maus, maar volgens mij zou dit niet passen met de stage antics van John Maus. Het concept van een zwetende, neurotische ADHD'er werkt juist uitstekend in combinatie met zijn laptop die daar op de grond ligt te verloederen.

Voor mij persoonlijk wel 2 minpunten:
- De zang op de band mag zachter zodat John Maus zelf meer hoorbaar is.
- Het eerste nummer van de bisronde was een soep van geluid en ruis.

De hype rondom Kneecap is wel gaan liggen zo te zien? Niemand geweest?

Bijzonder hoge amusementswaarde en brengen ook een zaal als de Afas tot ontploffen. Muzikaal wel veel van hetzelfde en redelijk plat. Met visuals die grappig zijn, maar tegen het puberale aan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Was het ook! Zat eergisteren nog een beetje door het programma van de Doelen te bladeren en toen vond ik 'm ook. Album snel opgezet (prachtig, gaat vaker op) en toen min of meer op de bonnefooi nog snel een ticket gekocht voor die avond zelf. Ook daar erg genoten in ieder geval.
Leuk ook die Flipse zaal als het seated is. Anders vindt ik het ontbreken van een podium toch soms wat irritant door je zicht op de artiesten. Hopelijk gaan ze die shows eens beter promoten want nu alleen door de agenda gaan zie ik dat bijvoorbeeld Kelly Moran er speelt volgend jaar

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Leuk ook die Flipse zaal als het seated is. Anders vindt het ontbreken van een podium toch soms wat irritant door je zicht op de artiesten. Hopelijk gaan ze die shows eens beter promoten want nu alleen door de agenda gaan zie ik dat bijvoorbeeld Kelly Moran er speelt volgend jaar
Al tickets voor! :) Sowieso het probleem met theaters/schouwburgen, dat die promotie wat matig is, zelfs in de nieuwsbrieven.

• Leuk
Waarderingen: residentalien
Gisteren Groningen maar weer onveilig gemaakt. Eerst Marissa Nadler gezien. Ze speelde wel goed, haar stem klonk ook tof, maar ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Niet zo snel iets wat ik nog een keer op zou zoeken. Maarja, ze stonden in het voorprogramma van Amenra.. wat een indrukwekkende band blijf ik dat vinden, jammer dat het na 75 minuten al weer klaar was. A Solitairy Reign blijft elke keer toch weer hard aankomen.

Gisteren Groningen maar weer onveilig gemaakt. Eerst Marissa Nadler gezien. Ze speelde wel goed, haar stem klonk ook tof, maar ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Niet zo snel iets wat ik nog een keer op zou zoeken. Maarja, ze stonden in het voorprogramma van Amenra.. wat een indrukwekkende band blijf ik dat vinden, jammer dat het na 75 minuten al weer klaar was. A Solitairy Reign blijft elke keer toch weer hard aankomen.
Dank. Ik ga vanavond in Roosje en kanniewachten! Tweede keer Amenra; de vorige keer sneden ze diep door mn ziel!

• Leuk
Waarderingen: johanra en Skut10
Heb zelf de eerste show van deze tour in Roeselare al meegepakt en vrijdag ga ik nog kijken in Genk. De setlist lijkt wel vrij vast te liggen met enkel wat variatie in de eerste helft van de set.

Long Fling in Ekko vanavond, erg leuk en sympathiek concert van wat het afscheid bleek te zijn. Paar obligate covers, maar dat mocht de pret niet drukken. Klein eigen oeuvre natuurlijk, toch een aantal goed geschreven en sterke songs gehoord. Publiek opvallend aandachtig.

Voorprogramma Steve French viel in de smaak hier.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Vandaag Mono in Trix. Lang, heel lang geleden zag ik ze op Pukkelpop. Mijn zwager en toenmalige festivalmattie vond het helemaal niets en ik vond het grandioos. Net als nu in Trix. Wat was dat allejezus goed zeg! Ik krijg niet vaak kippenvel, maar nu wel. Tuurlijk lijkt het veel hetzelfde trucje: rustige opbouw, knallend, bombastisch uiteinde. Maar toch, heel erg goed met heerlijke nummers als 'Run On', 'We All Shine On' en 'Sorrow'.

Mono was inderdaad echt heel erg goed, wat een mooie nummers en een fijn uitgebalanceerde setlist. Ik had ze nog nooit gezien aangezien ik ze nog niet heel lang ken, maar hoop ze nog vaker te kunnen zien. 'Recoil, Ignite' was een heerlijke afsluiter.

Jammer dat er nogal veel gsm's de lucht ingingen, met als dieptepunt een nummer dat bijna volledig gefilmd werd met de flits aan...

Long Fling in Ekko vanavond, erg leuk en sympathiek concert van wat het afscheid bleek te zijn. Paar obligate covers, maar dat mocht de pret niet drukken. Klein eigen oeuvre natuurlijk, toch een aantal goed geschreven en sterke songs gehoord. Publiek opvallend aandachtig.

Voorprogramma Steve French viel in de smaak hier.
Was er nu niet, maar moet zeggen dat ik die Arthur Russell cover wel kan waarderen altijd. Zo'n artiest met een prachtig repertoire dat wel wat extra aandacht verdient.

Steve French altijd leuk om erbij te hebben ja!

Dank. Ik ga vanavond in Roosje en kanniewachten! Tweede keer Amenra; de vorige keer sneden ze diep door mn ziel!
Prachtig was t!

Ik had vooraf totaal geen zin in voorprogramma Marissa Nadler, maar de sferische weemoedige dromerige liedjes hielpen om naar binnen te keren, wat een goede stemming opriep om de Amenra-dienst bij te wonen.

Amenra was steengoed. Knalhard en fluisterzacht. IJzerscherp en fluweel. Berouwvol en genadeloos.
Zoals altijd mooie beelden en andere visuele effecten en geen interactie met het publiek. Enkel de performance. Amenra is kunst.

Turnstile inderdaad geweldig. Vanaf de eerste drop van Never Enough verandert gewoon die hele zaal in een deinende zee van mensen. Wat een band.

High Vis ook goed. The Garden is in alle jaren dat ik concerten bezoek het állerslechtste wat ik heb gezien...
Ook ik heb heel erg genoten van Turnstile afgelopen maandag! Denk dat dit voor mij het beste concert is van dit jaar. Wel een uitdaging om met knieklachten proberen te blijven staan aan de zijkanten van de moshpits en dan maar headbangen. Mooi souvenirtje aan overgehouden namelijk een blauw oog doordat iemand zijn vuist er tegenaan kwam :ROFLMAO:.

High Vis heb ik ook wel van genoten en moet zeggen dat ik The Garden met vlagen wel leuk vond maar ook af en toe zeer irritant. Sowieso vind ik 2 voorprogramma's vaak te veel.

Ook ik heb heel erg genoten van Turnstile afgelopen maandag! Denk dat dit voor mij het beste concert is van dit jaar. Wel een uitdaging om met knieklachten proberen te blijven staan aan de zijkanten van de moshpits en dan maar headbangen. Mooi souvenirtje aan overgehouden namelijk een blauw oog doordat iemand zijn vuist er tegenaan kwam :ROFLMAO:.

High Vis heb ik ook wel van genoten en moet zeggen dat ik The Garden met vlagen wel leuk vond maar ook af en toe zeer irritant. Sowieso vind ik 2 voorprogramma's vaak te veel.
Sorry voor de vuist, Royke

• Haha
Waarderingen: Royke
Één van de meest indrukwekkende dingen vond ik de stilte van het publiek tijdens de rustige stukken. Heerlijke show, had inderdaad langer gemogen.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Skut10

Users who are viewing this thread