Boekenwurmen united

Ik ben nu "er stromen rivieren door de lucht" van Elif Shafak aan het lezen. Iets over de helft maar durf nu al te zeggen dat dit een van de mooiste boeken is die ik dit jaar lees.
Deze ga ik ook binnenkort lezen!

Inmiddels ook van haar "de veertig regels van liefde" gelezen. Net zo goed een aanrader. Ik ga binnenkort de bastaard van Istanbul oppakken.

Meest recent nog de nieuwe Dan Brown gelezen. Even vermakelijk als de andere. Ik had wel al vrij snel de clou door. Ik weet even niet hoe ik iets in spoilers zet, dus laat het maar even.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ik zit nu halverwege De Beesten van Gijs Wilbrink. Daar zit ik toch ook wel heel erg lekker in. Hopelijk deze maand nog uit.

Voor daarna liggen Joep Stapel (De onzichtbare), Aldurazak Gurnah (Hiernamaals) en Vasili Grossman (Stalingrad en Leven & Lot) klaar op mijn nachtkastje. Nog veel te doen dus...

En voor mijn verjaardag heb ik mijn kids deel 2 van Scuratti getipt ;-)

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Novis95
Ik zit nu halverwege De Beesten van Gijs Wilbrink. Daar zit ik toch ook wel heel erg lekker in. Hopelijk deze maand nog uit.

Voor daarna liggen Joep Stapel (De onzichtbare), Aldurazak Gurnah (Hiernamaals) en Vasili Grossman (Stalingrad en Leven & Lot) klaar op mijn nachtkastje. Nog veel te doen dus...

En voor mijn verjaardag heb ik mijn kids deel 2 van Scuratti getipt ;-)
Aan je naam en je leestlijst te zien, zullen wij wel wat overlap in smaak hebben. Wil je me laten weten hoe de boeken van Grossman bevallen? Die hangen ook al een tijdje rond op mijn to-read plank.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Nog een absolute aanrader:
As long as the lemon trees grow van Zoulfa Katouh.

Gaat over een vrouw/meisje dat werkt als verpleegkundige in Syrië. Fictie, maar zo voelt het niet.

• Geweldig
Inmiddels ook van haar "de veertig regels van liefde" gelezen. Net zo goed een aanrader. Ik ga binnenkort de bastaard van Istanbul oppakken.

Meest recent nog de nieuwe Dan Brown gelezen. Even vermakelijk als de andere. Ik had wel al vrij snel de clou door. Ik weet even niet hoe ik iets in spoilers zet, dus laat het maar even.
Elif Shafak is geweldig! Heb je 10 minuten, 48 seconden op deze vreemde wereld en het eiland van de verdwenen bomen gelezen? Mijn persoonlijke favs.

• Geweldig
Waarderingen: Oasiss
Ik ben echt in no time enorm fan geworden. Nu bezig in het huis van de vier winden, ook weer fantastisch.

• Geweldig
Het boek Welcome to the Hyunnam Dong Bookshop gelezen. Gaat over een boekenwinkel in Zuid-Korea. Een knus comfortboek waarin eigenlijk vrij weinig gebeurt, maar waarin wel mooie thema’s aan bod komen (hoe pak je je leven weer op na tegenslagen?). Leest wel lekker weg en leuk boek voor tussendoor.

• Leuk
Waarderingen: Christiaan
Oh, en De Stille Patient gelezen! Erg spannende psychologische thriller, heel snel uitgelezen. Zeker een aanrader voor liefhebbers van thrillers :)

Oh, en De Stille Patient gelezen! Erg spannende psychologische thriller, heel snel uitgelezen. Zeker een aanrader voor liefhebbers van thrillers :)
Is dat van die Duitse schrijver? Daar heb ik ook wel een aardige thriller over gelezen. Speelde zich af in een inrichting of gevangenis ofzo. Volgens mij was dat wel een andere titel.

Edit: never mind. De stille patiënt is van een andere schrijver.

• Leuk
Hoe veel boeken gaan jullie lezen dit jaar? Ik hoop tussen de 45 en 50 uit te komen (veel dunne boeken wel dit jaar)

Hoe veel boeken gaan jullie lezen dit jaar? Ik hoop tussen de 45 en 50 uit te komen (veel dunne boeken wel dit jaar)
Ik denk rond de 15 a 20, maar daar zitten ook 2 wheel of time boeken bij waar ik behoorlijk lang over heb gedaan, en de laatste 2 delen van Harry Potter.

Nu bezig met the Hitchhikers Guide to the Galaxy serie, ook wel weer is fijn om wat dunne boeken te lezen.

• Leuk
3 boeken : A Song of Ice and Fire (Game of Thrones) delen 1, 2 en 3. Deel 1 in het Spaans (had ik nog liggen) uitgelezen maar gaat n stukje langzamer. Deel 2 en 3 in het Engels. Deel 2 inmiddels voltooid en begonnen aan deel 3. Hoop die af te ronden voor het einde van t jaar.

Daarna uiteraard door met delen 4 en 5. En dan weer iets heeeeel anders.

• Leuk

Users who are viewing this thread