Heel fijn om het enthousiasme van Turnstile te lezen - ook al had ik een beetje FOMO.
Nu ja, heb ze 10 dagen geleden nog aan het werk gezien in Dublin en had ook de privilege om er in de AB bij te zijn.
Ik heb mijn tickets gegund

aan iemand anders op het forum want had gisteren
Deafheaven in Cactus Muziekcentrum Brugge. De Turnstilekaartjes voor Dusseldorf heb ik nog niet willen/kunnen/durven verkopen.
2 bands in het voorprogramma:
Zeruel &
Portrayal Of Guilt
Zeruel is meer een shoegaze achtige band. Het klonk al bij al niet slecht - ook al was het een beetje sloppy gespeeld. Wel bizar dat die enkele liedjes hebben op Spotify met meer dan 20 miljoen streams. Weer iets Tik Tok achtig waar ik te oud voor ben om het te begrijpen?
Portrayal Of Guilt klonk ook niet onaardig en is al meer de muziek die ik hier thuis niet zomaar kan draaien zonder commentaar te krijgen. De drummer was wel gedurende het hele concert ontevreden over het geluid. Voor en na elk lied aanwijzingen blijven geven. Soms zelfs tijdens. De soundcheck was blijkbaar niet goed gelopen?
Dan
Deafheaven.
Hier had ik ook al super lang naar uitgekeken. Het was voor mij de derde keer dat ik ze zag - de laatste keer waren ze bijna beter in het voorprogramma van Knocked Loose in de Trix (Die ook fenomenaal waren!). De eerste kaar dat ik ze zag was al 7 jaar geleden, toen nog in de Trix met Ordinary Corrupt Human Love als laatste release.
Bij de release van de eerste singles van Lonely People With Power + enkele fragmenten zoals oa van Amethyst wist ik dat deze voor mij bij de kanshebbers van AOTY ging horen. Ik was dus heel blij dat ik ze in mijn thuisstad kon zien - want ik had er bijna een dag graspop voor gekocht omdat dit de enige optie leek te zijn dit jaar.
En ja hoor... Live blijft het ook kippenvel. George is echt mesmerizing goed. Zijn energie, pijnlijke en kwaaie grimassen - maar ook de energie van de rest van de band werkt aanstekelijk. Ze speelden vooral LPWP maar van het oudere werk kregen we ook nog Brought To The Water, Sunbather en natuurlijk Dream House (Waarbij het publiek Turnstilegewijs uitgenodigd was om het podium te betreden, waarna George dan gewoon in het publiek ging staan). Het was de eerste keer dat ik een echt moshpitje zag tijdens een concert van hen en ik kon me niet bedwingen om er niet ook in te springen. Body Behavior is ook één van mijn lievelingsnummers, George - maar dat melodietje van Amethyst blijf ik nog steeds horen. Wat een nummer.
Tijdens het concert had ik één momentje waar ik dacht, hoe zou het nu zijn in Amsterdam? Maar ik kan echt niet zeggen dat ik hier spijt van had.
Weer een topjaar voor concerten en het zal moeilijk zijn om er een definitief toplijstje van te maken.
I'm dying
Is it blissful?
It's like a dream - I want to dream