Denk ook wel dat die dagkaarten uitverkopen, ongeacht wanneer Foo Fighters aangekondigd wordt. Maar het gaat mij niet specifiek (alleen) om de dagkaarten, maar juist ook om de weekendkaarten. Tenzij Pinkpop een heel andere strategie heeft waar ik geen weet van heb, zijn de weekendgangers de grootste inkomstenbron voor festivals. Daarvan zijn er dan ook 3 á 4x zoveel te koop tov dagkaarten. Dus ik denk dat het voor een festival juist super belangrijk is om eventuele weekendbezoekers zsm over de streep te trekken. Voorbeeldje: RaR/RiP was er super vroeg bij met het aankondigen van Linkin Park. Ik ben er welhaast zeker van dat dat de grote oorzaak is van waarom hun ticketverkoop voor komende editie alle records heeft verbroken. Da's een effectief staaltje marketing.
Als Pinkpop daadwerkelijk een band als de Foo's heeft, dan kun je dat tegenwoordig het beste zo snel mogelijk bekendmaken. Niet alleen voor de fans van Foo Fighters, maar ook voor een grote groep mensen die elk jaar kiezen tussen een aantal festivals. RaR is zogezegd al uitverkocht. Graspop heeft al 100 namen bekendgemaakt. Werchter is zijn headliners aan het droppen. Best Kept Secret heeft z'n duit in het zakje gedaan. Dus om Pinkpop heen zitten ze allemaal niet stil, wat mensen er ongetwijfeld toe zal bewegen of al heeft bewogen om voor één van die festivals te gaan. Terwijl als Pinkpop vroeg en groots zou uitpakken met Foo Fighters dat voor mensen juist weer reden zou zijn om Pinkpop serieus te overwegen.