Pinkpop 2026

Maar weer even een voorspelling, hopelijk de laatste en allang wetende dat het te mooi om waar te zijn is!

Vrijdag: The Cure (voorlaatse maar geadverteerd als headliner)-BMTH (sluit af)- Foreigner
Zaterdag: 21 Pilots- Kings of Leon- Teddy Swims
Zondag: Foo Fighters-Volbeat-Within Temptation

Wat ik verwacht qua Nederlandse artiesten:
Op BMTH na best realistisch. :)

• Leuk
Waarderingen: luluasas
Dat denk ik eigenlijk wel als iedere FF fan vrijdag en maandag al kaartjes heeft kunnen kopen voor alternatieve shows.
Ook los daarvan, er is geen enkele urgentie om gelijk te gaan rennen als Pinkpop de verkoop start. De laatste jaren kon je op de ochtend zelf nog besluiten. Daarbij zijn de namen die rondgaan prima, maar ook niet dusdanig dat degenen die graag willen naast kaarten grijpen.

Wat een line up voor de woensdag van Mad Cool! 😯
Zal er echt mee te maken hebben dat er op zo'n doordeweekse dag amper concurrentie is van andere festivals.
De kaartverkoop start daar maandag (17-11), dus in hun geval niet vrijdag zoals FF vermeldt. Als PP dan pas namen bekend gaat maken, vrees ik dat aardig wat mensen het zekere voor het onzekere nemen en Mad Cool combineren met een vakantie.
The Last Dinner Parrty en The Warning staan er ook. Door beide heel aangenaam verrast vorig jaar op PP.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal en BvdS
Maar weer even een voorspelling, hopelijk de laatste en allang wetende dat het te mooi om waar te zijn is!

Vrijdag: The Cure (voorlaatse maar geadverteerd als headliner)-BMTH (sluit af)- Foreigner
Zaterdag: 21 Pilots- Kings of Leon- Teddy Swims
Zondag: Foo Fighters-Volbeat-Within Temptation

Wat ik verwacht qua Nederlandse artiesten: Suzan en Freek, De Staat, Son Mieux, De Jeugd Van Tegenwoordig
Andere artiesten waar ik op hoop: Wolf Alice, A Perfect Circle, Europe, Electric Callboy, Alter Bridge en Dogstar
Zie dit niet gebeuren maar mag ik ergens tekenen want dit zou bijna alles wat ik wil zien zijn voor aankomt jaar. Hoop dat ze een matt berninger durven boeken voor de tent bijvoorbeeld maar dat verwacht ik niet denk eerder zulke namen naar DTRH

Ook los daarvan, er is geen enkele urgentie om gelijk te gaan rennen als Pinkpop de verkoop start. De laatste jaren kon je op de ochtend zelf nog besluiten. Daarbij zijn de namen die rondgaan prima, maar ook niet dusdanig dat degenen die graag willen naast kaarten grijpen.
Wel benieuwd hoe goed het zal gaan verkopen. Want dit is dan een puur rockminded bovenkant. Dan zal je zeggen dat het, met hoeveel daarom geschreeuwd werd, heel goed zou moeten lopen.

Wel benieuwd hoe goed het zal gaan verkopen. Want dit is dan een puur rockminded bovenkant. Dan zal je zeggen dat het, met hoeveel daarom geschreeuwd werd, heel goed zou moeten lopen.
ik voorzie het verdwijnen van de tenten midden op het veld
al heb ik mijn twijfels bij de vrijdag of die wel goed gaat verkopen

maar boven de 40k/45k moeten ze per dag wel gaan komen, voorzie wel een betere weekend-ticket sale

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
ik voorzie het verdwijnen van de tenten midden op het veld
al heb ik mijn twijfels bij de vrijdag of die wel goed gaat verkopen

maar boven de 40k/45k moeten ze per dag wel gaan komen, voorzie wel een betere weekend-ticket sale
Als dat rijtje gaat kloppen gaat het zondag > vrijdag > zaterdag zijn en voorzie ik op zaterdag juist het minste publiek.

• Leuk
Waarderingen: mart1234
vanavond en morgen Benson Boone in Ziggo, benieuwd of we moeten wachten op 2027 voor de festival zomer

het is overigens de 55e editie, zouden ze daar nog op zinspelen bij de aankondiging

Gaatje voor Pinkpop, maar wel heel frappant dat die dan vandaag niet meegaan in de aankondiging. De andere festivals staan er wel al tussen.

Twitter heeft het ook over See all upcoming shows op hun Twitter. Ik zou er toch niet te hard op rekenen.

Ongetwijfeld al genoeg besproken, want ik lig 5 pagina’s achter. Maar het gebeurt wel vaker dat zoiets gezegd wordt en er dan toch nog een festival volgt. Volgens mij vorig jaar ook Iron Maiden op Graspop.

Users who are viewing this thread