Pinkpop 2026

Foo's gaat Pinkpop wil inkoppen
pop culture want GIF

joh, weinig fout aan...
we hebben inmiddels nog een show in Frankrijk (dus Hellfest) uitgesloten en dat gat voor Pinkpop schreeuwt om een schreeuw van Dave Grohl
denk dat we inmiddels met 99% zekerheid The Cure en Foo FIghters wel met stift kunnen noteren op deze wijze

Pinkpop is gewoon eigenwijs en komt pas volgende week neem ik aan

• 100
Waarderingen: jeff250381
Mocht Foo Fighters inderdaad binnenkort voor Pinkpop worden aangekondigd, vind ik de aankondigingsstrategie van Pinkpop wel bijzonder te noemen. Denk dat ik er zelf voor had gekozen om vorige week dan flink te teasen, vandaag die naam groots aan te kondigen en dus ook mee te liften op de promotie van Foo Fighters zelf.

En zelfs al zou het nog weken duren voor de volgende aankondiging vanwege embargo's van (een) andere headliner(s), dan is Foo Fighters een prima naam om zelfstandig pontificaal op je socials en je website te laten pronken. En als je dan over een tijdje weer wat dingen gaat aankondigen, kun je er weer handig gebruik van maken door dingen te plaatsen als 'naast het al eerder aangekondigde Foo Fighters...'.

Maar goed, ik ben geen communicatie expert. Dus misschien heeft Pinkpop zelf een veel beter plan.

Of Foo's staan er helemaal niet, dat lijkt me ook geen onwaarschijnlijk scenario.

het opduiken van Kings of Leon voor INmusic en Mad Cool is wel intressant...
INmusic gewoon enkele dagen na Pinkpop, dat past eigenlijk als een handschoen

het opduiken van Kings of Leon voor INmusic en Mad Cool is wel intressant...
INmusic gewoon enkele dagen na Pinkpop, dat past eigenlijk als een handschoen
Lijken de tour van vorig jaar gewoon in te halen stonden toen ook op beide festivals als headliner. nu KOL trouwens Co-head op mad cool

Mocht Foo Fighters inderdaad binnenkort voor Pinkpop worden aangekondigd, vind ik de aankondigingsstrategie van Pinkpop wel bijzonder te noemen. Denk dat ik er zelf voor had gekozen om vorige week dan flink te teasen, vandaag die naam groots aan te kondigen en dus ook mee te liften op de promotie van Foo Fighters zelf.

En zelfs al zou het nog weken duren voor de volgende aankondiging vanwege embargo's van (een) andere headliner(s), dan is Foo Fighters een prima naam om zelfstandig pontificaal op je socials en je website te laten pronken. En als je dan over een tijdje weer wat dingen gaat aankondigen, kun je er weer handig gebruik van maken door dingen te plaatsen als 'naast het al eerder aangekondigde Foo Fighters...'.

Maar goed, ik ben geen communicatie expert. Dus misschien heeft Pinkpop zelf een veel beter plan.

Of Foo's staan er helemaal niet, dat lijkt me ook geen onwaarschijnlijk scenario.
Ook omdat de kaartverkoop as vrijdag begint. Er wordt nergens gezegd door FF zelf dat er nog meer datums bij komen. Als die-hard fan ga je nu toch al wel kijken voor een buitenlandse show en niet wachten tot ze voor PP aangekondigd worden. Want als je er wel op wacht en ze staan er niet zijn de andere shows wel al uitverkocht en ben je te laat.

Ook omdat de kaartverkoop as vrijdag begint. Er wordt nergens gezegd door FF zelf dat er nog meer datums bij komen. Als die-hard fan ga je nu toch al wel kijken voor een buitenlandse show en niet wachten tot ze voor PP aangekondigd worden. Want als je er wel op wacht en ze staan er niet zijn de andere shows wel al uitverkocht en ben je te laat.
Precies.

'Only Benelux show in 2026!'

Man, ik zou dit zo hard uitmelken. Maar ja...

Pinkpop kan toch prima gewoon woensdag of donderdag komen met de start verkoop op zaterdag?

Zou zeker kunnen, denk dat dan alleen de tijd tussen bekendmaking en start verkoop kort is.

Morgen iig zeker niks, dan is niemand in limburg meer aanspreekbaar verwacht ik....
Woensdag heeft iedereen nog een flinke kater dus dat is ook niet handig. Verwacht volgende week maandag met volgende week zaterdag de kaartverkoop

Woensdag heeft iedereen nog een flinke kater dus dat is ook niet handig. Verwacht volgende week maandag met volgende week zaterdag de kaartverkoop
En dan zijn ze dus al mensen kwijt die vrijdag voor wél aangekondigde locaties zijn gegaan. Zit gewoon nul logica of urgentie achter. Bizar.

• Leuk
Waarderingen: thedude182 en BvdS
weten we eingelijk al op welke dagen Twenty One Pilots op Hurricane en Southside staan?
voor je het weet moeten ze voor The Cure of Foo Fighters op Noord komen, of komen die niet voor minder als headliner :unsure:

En dan zijn ze dus al mensen kwijt die vrijdag voor wél aangekondigde locaties zijn gegaan. Zit gewoon nul logica of urgentie achter. Bizar.
Zijn 0 locaties echt in de buurt dus denk niet dat je veel bezoekers verliest aan de aangekondigde locaties.

Het is te hopen dat we hier niet te hard van stapel lopen en misschien wel headliners krijgen waar niemand aan gedacht heeft want dan kan het alleen serieus tegenvallen, vrees ik. PinkPop heeft misschien niks fatsoenlijk en wil daarom nog met niks komen? Altijd het ergste vrezen dan valt het meestal mee 😀.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en Timmetje

Users who are viewing this thread