Graspop Metal Meeting 2026

Graspop staat er sowieso niet echt om bekend om heel veel Belgische namen te boeken, toch? Dat is meer iets wat Alcatraz doet.
In mijn herinnering waren het er inderdaad wel meer. Als ik nu ga terugkijken vind ik er indd maar 4-5 per editie, ik was dus fout. :(

• Verdrietig
Waarderingen: Jamel
Nee da's waar maar allee tijdens headliners kan het wel kalmer zijn aan de merch stand, maar de metal market is al dicht dan. Handtekeningensessies zijn er ook niet meer om dat uur. Dus wat blijft er dan nog over? Eten. Maarja ... allee het is niet dat mijn maag het niet graag heeft hoor, maar mochten er eens wat kilo's af gaan zou mijn maag toch ook niet protesteren, laten we het ongeveer daar op houden :D

Edit: Ik probeer wel into Tesseract te komen , maar het lukt me niet. En Avater ben ik al helemaal geen fan van
Tijdens Electric Callboy vorig jaar heb ik gewoon 3 kwartier op de camping zitten kakken. Klonk stuk beter, was rustig en je valt er kilo's van af.

Ik drink geen alcohol , mijn zwemprestaties leiden daar onder (ook al is het al 4 dagen geleden sinds mijn laatste pint)
Ik moet in topconditie blijven, nu voorlopig wel alleen nog maar trainingen maar ik wil binnen enkele jaren ook aan wedstrijden beginnen ;)

Iets anders: ik wou tickets kopen met die Mastercard presale maar appartently hebt ge daar een speciale link voor nodig? Die heb ik dus niet ontvangen maar mijn mastercard is ook wel gewoon debit (geen credit). Zou dat daar aan liggen? Ik ben bij de Belgische tak van ING bank en heb een mastercard debit dus van ING

• Winning
Waarderingen: El_Leipo
In mijn herinnering waren het er inderdaad wel meer. Als ik nu ga terugkijken vind ik er indd maar 4-5 per editie, ik was dus fout. :(
Ja, eerlijk gezegd ook tot mijn verdriet hoor. Ik heb al een paar keer Belgische bands eerder op internationale festival line-ups dan op Graspop zien verschijnen. En dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling. Maar goed, dit typende besef ik me dat dit een onderwerp is wat elk jaar wel weer een keer terugkomt.

• Leuk
Waarderingen: saurus en CedricH
Ik drink geen alcohol , mijn zwemprestaties leiden daar onder (ook al is het al 4 dagen geleden sinds mijn laatste pint)
Ik moet in topconditie blijven, nu voorlopig wel alleen nog maar trainingen maar ik wil binnen enkele jaren ook aan wedstrijden beginnen ;)

Iets anders: ik wou tickets kopen met die Mastercard presale maar appartently hebt ge daar een speciale link voor nodig? Die heb ik dus niet ontvangen maar mijn mastercard is ook wel gewoon debit (geen credit). Zou dat daar aan liggen? Ik ben bij de Belgische tak van ING bank en heb een mastercard debit dus van ING

Combi ook binnen hier :)

Ja, eerlijk gezegd ook tot mijn verdriet hoor. Ik heb al een paar keer Belgische bands eerder op internationale festival line-ups dan op Graspop zien verschijnen. En dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling. Maar goed, dit typende besef ik me dat dit een onderwerp is wat elk jaar wel weer een keer terugkomt.
Aha alright, ik ben nog maar sinds dit jaar echt aan het volgen hier :D

MEER BELGISCHE BANDS, VERDOMME

Zo, onderwerp afgesloten.

• Leuk
  • Metal!
Waarderingen: saurus, won666 en Jamel
Ahja, joepie jeej, nu heb ik ook mijn combi ticket! :D

Misschien was ik wat te ijverig, ik probeerde om exaxt 10 h 00. Ze moesten toen nog een aanpassingetje doen ofzo

En slechts 10 euro er bij dit jaar. Eigenlijk zie ik dat niet als een prijsverhoging, als het comfort inderdaad stijgt. Al kan ik niet echt iets bedenken dat voor mij nog interessant zou kunnen zijn in de tenten. Misschien schermen in de metal dome. Vooral aan de Jupiler Stage schermen zou ik leuk vinden, maar ze hebben gezegd dat ze aanpassingen aan de tenten gingen doen. Nu ja, we zullen het wel zien. Als er een interessante aanpassing is voor mij, zie ik die 10 euro niet als een prijsverhoging. En vorig jaar was er in principe voor niet camping slapers ook al geen prijsverhoging (ook al heb ik mijn 2024 ticket nog gekocht via TS voor 292 euro maar goed)

Nog één, iets minder gerelateerd Graspop, vraagje: ik krijg blijkbaar met de aankoop van een Graspop ticket 15 percent korting op booking.com. Ik heb daar op geklikt maar kom gewoon random terecht in de app van booking.com. Iemand enig idee hoe ik mijn korting kan claimen? (vraag mag privé beantwoord worden)

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Nog één, iets minder gerelateerd Graspop, vraagje: ik krijg blijkbaar met de aankoop van een Graspop ticket 15 percent korting op booking.com. Ik heb daar op geklikt maar kom gewoon random terecht in de app van booking.com. Iemand enig idee hoe ik mijn korting kan claimen? (vraag mag privé beantwoord worden)
Ik vermoed dat door te klikken op die link, de booking.com site weet welke code je hebt en die automatisch gaat verrekenen tijdens het betaling. (Kan fout zijn hoor, maar zo werken veel van die dingen ;) )

• Leuk
Waarderingen: won666
Ikzelf heb mijn vrijdagticket nu voornamelijk gehaald voor Breaking Benjamin & Twisted sister. Binnen de vriendengroep, en los daarvan ken ik menig rock/metal fan die anders niet naar graspop zouden gaan, en nu specifiek eigenlijk voor Breaking Benjamin die keuze maken. Vandaar dat ik ook denk dat die dag wel eens snel zou kunnen gaan, maar we shall see :).

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Oei, ik had dat gelezen deze ochtend om 09 h 30 met een nog half slapende kop en reageerde nu pas 😅

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Lars. en Loek123
Een wat minder verrassende band, Kreator als Marquee afsluiter op de vrijdag of zaterdag? Die zijn wel redelijk een huisband volgens mij en hebben nog geen data voor volgend jaar, stonden er voor het laatst in 2023 en komen in januari met een nieuwe plaat. Lijkt mij eentje die we met pen kunnen gaan opschrijven toch?
Op zaterdag is de bassist er in ieder geval al.
Ik hoop ook op Kreator. Was laatste keer fantastisch op Graspop. Hopelijk wel op vrijdag. Tijdens Volbeat 😅

• Leuk
Waarderingen: saurus

Users who are viewing this thread