Graspop Metal Meeting 2026

Ik zit allemaal verbindingen te zoeken met andere festivals, en vrijwel alles valt af.

Maaruh, waarom kan Linkin Park eigenlijk niet? Leuk hoor dat Rock Werchter ''Parklife''... maar als LP zo 2x achter elkaar geboekt kan worden door een Rock Werchter en die flapdrollen gewoon een soort van 2 Rock Werchters achter elkaar gaan doen daar... dan gaan die 4 dagen vullen elk jaar een gezeik worden. Je kan gerust Linkin Park op donderdag zetten en die kaarten zullen nog steeds de deur uit vliegen. Past opzich ook prima met de rest van het programma.

En ik snap dat er hier vast kenners zullen zitten die zeggen ''dat kan echt niet want Rock Werchter Parklife... maar komop zeg. Je vraagt hier een organisatie om Twister te spelen, maar je mag je linkerhand, rechterbeen en blauw en groen niet gebruiken, want dat doet een Rock Werchter en Rock Werchtyer ''Parklife'' al. Echt fucking dom.

LP staat 16 juni Lyon en 18-20 juni in Santiago Spanje. Dat kan best die zaterdag 20 juni zijn. Dus dan is Dessel op de 18e best te doen.

• Haha
Waarderingen: wenteldave
Ik zit allemaal verbindingen te zoeken met andere festivals, en vrijwel alles valt af.

Maaruh, waarom kan Linkin Park eigenlijk niet? Leuk hoor dat Rock Werchter ''Parklife''... maar als LP zo 2x achter elkaar geboekt kan worden door een Rock Werchter en die flapdrollen gewoon een soort van 2 Rock Werchters achter elkaar gaan doen daar... dan gaan die 4 dagen vullen elk jaar een gezeik worden. Je kan gerust Linkin Park op donderdag zetten en die kaarten zullen nog steeds de deur uit vliegen. Past opzich ook prima met de rest van het programma.

En ik snap dat er hier vast kenners zullen zitten die zeggen ''dat kan echt niet want Rock Werchter Parklife... maar komop zeg. Je vraagt hier een organisatie om Twister te spelen, maar je mag je linkerhand, rechterbeen en blauw en groen niet gebruiken, want dat doet een Rock Werchter en Rock Werchtyer ''Parklife'' al. Echt fucking dom.

LP staat 16 juni Lyon en 18-20 juni in Santiago Spanje. Dat kan best die zaterdag 20 juni zijn. Dus dan is Dessel op de 18e best te doen.
En waarom zou een mega act als Linkin Park ervoor kiezen om een klein landje als België 2x op een week tijd te bezoeken?

Ik begrijp de haat niet naar 5FDP. Was een heel strakke set, hebben enorm sterke nummers. Het lijkt meer alsof het haten om te haten is. Muzikaal zeker headliner waardig voor festivals als Graspop. Laat ze maar snel terugkomen.
Het is een typisch Amerikaanse, lompe clichéband als je het mij vraagt. Teksten zijn ronduit stompzinnig maar nemen zichzelf wel erg serieus.

Het is wat je zegt: muzikaal sterk, maar teksten en houding van frontman Ivan Moody (what’s in a name) wekken ook aversie. In ieder geval bij mij.

En waarom zou een mega act als Linkin Park ervoor kiezen om een klein landje als België 2x op een week tijd te bezoeken?
Tja, waarom vindt een klein landje het blijkbaar nodig om telkens maar festivals toe te voegen in hetzelfde vaarwater en rond dezelfde periode?

En ik weet dat we geen grote verrassingen hoefde te verwachten, maar Metallica is ook gewoon nog vrij de 18e. Vliegen praktisch over Dessel heen. In 2024 hebben ze er ook 2 festival shows (TonsofRock en Hellfest) 2 dagen achter elkaar tussen gepropt. Zou nu ook gewoon kunnen. Heb die hoop niet, maar het is allemaal spannender dan wat er tot nu toe mogelijk lijkt.

De support (Avatar en Zakk van Pantera) is ook gewoon tussen de Dublin shows op GMM. En Metallica zou dan sinds 2023 niet meer in de Benelux spelen. Ik snap het, ander formaat band, andere leeftijden, maar waarom niet joh? Denk toch in mogelijkheden. Toen Tommorrowland afgebrand was kon hun podium ook zo daar deels gebouwd worden, en ze speelde zelf niet eens in de Benelux vorig jaar.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Jimmeh07 en saurus
Tja, waarom vindt een klein landje het blijkbaar nodig om telkens maar festivals toe te voegen in hetzelfde vaarwater en rond dezelfde periode?
Jimmy zei enkele dagen geleden in het Werchtertopic dat Parklife een last minute initiatief leek te zijn. Wat je kan lezen als "ze hebben Linkin Park elders in België proberen boeken, maar dat is niet doorgegaan". Oftewel: het was Parklife of geen LP in België.

Tijdens het Graspop-weekend zit Linkin Park trouwens in Zuid-Europa, een regio die ze bij hun recente zomertour overgeslagen hebben. Lijkt me ergens logisch dat ze dan de voorkeur geven aan die festivals in plaats van Graspop.

Godverdomme, weet dat Metallica verloren hoop is, maar wat zou het gaaf zijn aangezien Anthrax en Megadeth er ook al zijn die donderdag; even een momentje Am I Evil met zn allen tegelijk.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Dwarf, prins en Paddy
Miss hebben Steven Tyler en Joe Perry er na de MTV awards en het afscheidsconcert van Black Sabbath wel terug zin in gekregen om die afscheidstour terug in te halen? Alice Cooper blijft ook maar met zijn band touren en niet met Hollywood Vampires (misschien omdat Joe andere plannen heeft).

Ik zie ook dat Yungblud zen NA Tour stopt op 13 juni, die kan dan optijd in België zijn om wat af te wisselen met Steven om een stem te sparen.

Het is vooral wishful thinking, maar toch 😅

Een terugkeer van 5FDP zou me niet deren; ze zijn hier niet universeel geliefd, maar Tool, NIN en anderen ook niet...

Maar ik heb het gevoel dat er iets exclusiefs aankomt! Ik kan het mis hebben, maar een gezamenlijke aankondiging van GMM en Hellfest (en een derde festival zoals CoppenHell?) over Sleep Token of Ghost (minder waarschijnlijk) lijkt me aannemelijk... "Wait and see."

Copenhell announced all headliners. Sleep Token can come, but not as a headliners, at least for Hellfest, don't care for Graspop for next year :ROFLMAO:

Een terugkeer van 5FDP zou me niet deren; ze zijn hier niet universeel geliefd, maar Tool, NIN en anderen ook niet...

Maar ik heb het gevoel dat er iets exclusiefs aankomt! Ik kan het mis hebben, maar een gezamenlijke aankondiging van GMM en Hellfest (en een derde festival zoals CoppenHell?) over Sleep Token of Ghost (minder waarschijnlijk) lijkt me aannemelijk... "Wait and see."
Gezamelijke aankondiging van graspop en hellfest is onwaarschijnlijk, want hellfest maakt volgende maandag hun volledige line up bekend. Moest graspop dezelfde dag een grote aankondiging doen hadden ze geen TBC moeten doen en 2 weken kunnen wachten met de aankondigingen van hun line up. (zou ik toch denken)

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Loek123
Gezamelijke aankondiging van graspop en hellfest is onwaarschijnlijk, want hellfest maakt volgende maandag hun volledige line up bekend. Moest graspop dezelfde dag een grote aankondiging doen hadden ze geen TBC moeten doen en 2 weken kunnen wachten met de aankondigingen van hun line up. (zou ik toch denken)
Idd, als Hellfest gewoon in december zou aankondigen kon ik de gemeenschappelijke aankondiging beter geloven dan nu, enkele dagen na de start van de graspop ticketverkoop. Dus verwacht niet dat we grote verrassingen gaan zien op de hellfest lineup

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Ik begrijp de haat niet naar 5FDP. Was een heel strakke set, hebben enorm sterke nummers. Het lijkt meer alsof het haten om te haten is. Muzikaal zeker headliner waardig voor festivals als Graspop. Laat ze maar snel terugkomen.
Qua muziek zegt de band me echt 2x niks, nooit echt fan geweest maar ik moet toegeven dat ze me de laatste keer op GMM positief hebben verbaasd. Strakke set, goeie sfeer.

Ik zie liever andere bands de donderdag slot vullen maar zou het niet erg vinden als ze er staan

Ik begrijp je mening... maar de mogelijkheden zijn nu zo beperkt. Zullen ze ons kunnen verrassen, of zullen we teleurgesteld zijn? 🤔🤷🏻‍♂️

Mist die zondag nou nog zoveel namen of is dat een soort nageboorte? Vreemd.

Verder leren deze namen ons niks nieuws.
Meeste metal festivals rond graspop hebben hun grote namen al, dus de kans dat het iets als ghost gaat worden die nog hele tour moet aankondigen is onwaarschijnlijk. Mogelijk toch eerder iets als machinehead of behemoth vorige jaren, een iets "kleinere" naam dat we niet gaan zien aankomen.

Users who are viewing this thread