Graspop Metal Meeting 2026

Bands die ik na research voorlopig het meest benieuwd naar ben:

Donderdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Accept, Ego kill talent, Wind rose, Anthrax, Cult of Luna, Septicflesh, John Coffey, Thrown, Bloodywood, Magnolia Park, President, The funeral portret
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Within temptation, Limp bizkit (live eens 'redelijk' gezien), Megadeth, Static-X, Tom Morello (live eens 'goed' gezien), Grade2 (live eens 'zeer goed' gezien), Pennywise

Vrijdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Breaking Benjamin, Drowning Pool, Mammoth, Trivium, Drain, Letlive., Kadavar, Uncle Acid & the deadbeats, Elder
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Alter bridge, Volbeat (live eens 'goed' en 'matig' gezien), Twisted sister

Zaterdag:

Kon ik van haar noch pluimen: Architects, Ice nine kills (was enthousiaster geweest over Nine inch nails), Hollywood undaed, Corrision of conformity, Lacuna coil, Moonspell, Avatar, Feuerschwanz, Primal fear, Queensrÿche, Feathooth, Mouth culture, Tesseract
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Bad omens, POD, Sepultura, Three days grace

Zondag:

Kon ik van haar noch pluimen: Battle beast, Black label society, The Gatering, Bury tomorrow, Lagwagon, Set it off, The plot in you, Carpenter brut, Future palace, Periphery, Rain city drive, Return to dust, Sölstafir, TX2
Ken ik wel en heel benieuwd om eens live te zien: Electric Callboy, Extreme, Life of agony, Sabaton, Alice Cooper, Europe, Foreigner, Mastodon, Venom, Scowl

Ik ben nog in de intensieve luisterfase, dus er kan nog wel wat veranderen. Ik heb hierbij dus wel al een eerste beeld.

Ik ben gewoon in het algemeen ontzettend benieuwd naar de muziek, de sfeer, de mensen, ... Looking forward!!
Iemand vertaling van de zin “Kon ik van haar noch pluimen“ ?

De sfeer heel anders dan werchter --> beter
De muziek--> beter ( al zie ik wel veel bands die je leuk vind die ook op werchter kunnen staan, hoop dat het zwaardere werk soms ook goed valt)
De mensen --> 99,9% goedzakken
Grappig, ik vond de sfeer helemaal niet zo anders dan op Werchter. Iets meer zwart en minder vrouwen, somt het voor mij wel op.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Shuliv
Welkom!
Zoals gezegd is het een geweldig publiek, maar toch zijn er twee tips die ik mee kan geven:
- Mocht je vooraan staan, heb je kans op overkomende crowd surfers. Bij de rustige bands valt dit mee, maar bij het grotere geweld word je er mee dood gegooid. Iets om je van bewust te zijn.
- Mocht je in het publiek staan en de massa om je heen trekt zich terug alsof Mozes de zee splitst. Dan is het niet dat ze je meer plek willen geven, of dat je vergeten bent deo op te doen. Dan is het waarschijnlijk een wall of death, en raad ik je aan niet te blijven staan.
😄 Bedankt voor de tips. Ik ben wel wat moshen gewoon. Intussen sta ik meestal een rijtje lager.

goh, nog niet eens een gekke gedachte, maar zou Graspop publiek blij worden van Foo Fighters?

Jason Sudeikis Ted GIF by Apple TV

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Na 4 jaar Pinkpop, Werchter en lowlands willen zoonlief(17) en ik (mama) in 2026 naar Graspop. Mijn zoon heeft NU metal ontdekt en heeft zich al meer verdiept in andere metal genres. Ik ben super super benieuwd naar de sfeer en het publiek en of ik het 4 dagen aankan 😂
Nou als je de andere volledige festivals ook hebt gehad, zal dit niet veel anders zijn voor je uithoudingsvermogen.
Wel kans op meer stof of modder.
En zoals hier boven al aangegeven prima sfeer.
Soms wild uitziende mannen met allemaal een gouden hartje.
Dus gewoon lekker komen genieten zou ik zeggen.

• Confetti
  • Geweldig
Waarderingen: Dwarf en Aussie1973
Nou als je de andere volledige festivals ook hebt gehad, zal dit niet veel anders zijn voor je uithoudingsvermogen.
Wel kans op meer stof of modder.
En zoals hier boven al aangegeven prima sfeer.
Soms wild uitziende mannen met allemaal een gouden hartje.
Dus gewoon lekker komen genieten zou ik zeggen.

Hahaha het volhouden zal wel lukken alleen is het metal genre erg nieuw voor mij 😊

Hahaha het volhouden zal wel lukken alleen is het metal genre erg nieuw voor mij 😊
Tja er zijn veel verschillende metal en aanliggende genres.

Voor het ongeoefende oor kun je het beste de alternative en rock labels volgen op graspop app of site bij de bands.
Black/deathmetal is misschien nog te lastig of heftig wanneer je nog niet met metal bekend bent.
Andere genres gewoon lekker proberen.

En anders is het classic rock café nog een escape.

• Leuk
Waarderingen: Aussie1973

Users who are viewing this thread