Rock Werchter 2026

Heb gister naar live shows van The xx gekeken van 2017 en albums geluisterd maar ben er geen een keer echt in gekomen. Het doet mij gewoon te weinig hou best van rustige muziek maar dit is het niet voor mij hopelijk een mooie barnhead erbij of grote naam op main stage en dan daarna voor de mensen die het mooi vinden een intieme afsluiter

Echt het overgrote deel van de mensen heeft nog nooit van Sabrina Carpenter of Benson Boone gehoord. Laat die aub heel ver wegblijven en boek gewoon iets wat zijn / haar strepen heeft verdient.

Kom maar op met McCartney voor de donderdag!
Ligt eraan of je onder een steen geleefd hebt of niet.

Die net als Olivia nu met een volwaardige headlineset festivals platspeelt.

Coldplay in 2002 leek ook headliner te zijn met 1 album? Dus is ook gewoon iets van alle tijden waarschijnlijk, net als het commentaar erop. Kwam deze tegen bovenaan een google zoektocht:

Then back to the "better safe than sorry" bands it was, yet again, when Coldplay played the main stage. It's about time festival directors stopped booking acts like these opportunistic, halfhearted, cowardly soft rockers sanstaste or bite. A quartet of these acts (Arid, Coldplay, Heather Nova, and Starsailor) is just too much non-descript trash for one day.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en Timmetje
Dat antwoord staat al in de eerste post. En ondertussen hebben anderen ook al gereageerd dat ze niet meer hetzelfde zouden zijn als hun toenmalige passage op RW.

Maar ik ben benieuwd, blijkbaar moet er intussen een grote evolutie gebeurd zijn dan.
Vorige passage was heel groot 'mama kijk zonder handen gehalte', waarmee ik bedoel: heel braaf de nummers spelen zodat ze identiek klinken als in de studio.
Je moet bij dit soort muziek natuurlijk niet beginnen improviseren als jazz muzikanten, maar het mag wel iets van meerwaarde hebben tbh.

En waarom vind jij ze super subtiel?
Kan je dat uitleggen? Gaat het over de dynamiek die er in zit? Het kunnen ontroeren met weinig?
Less is more is iets wat dikwijls opgaat in muziek.

https://focus.knack.be/muziek/recensie-the-xx-grootschalig-intimisme/

The xx op Werchter was vorige keer ook gewoon top hoor, het kan je ding niet zijn, maar kreeg gewoon 4-sterren recenties van Humo en Focus Knack. En de nummers werden wel degelijk anders gespeeld dan op plaat.

"Wat dit concert ons bijbracht is dat ook statische muziek dynamisch kan klinken. Vooral het laatste half uur van de set was van een zelden gehoorde schoonheid. Intimisme op grote schaal? Het lijkt een paradox, maar sinds zaterdagavond weten we dat het kán."

• Leuk
Waarderingen: phil
Idles have added a couple more European dates the week before and after Werchter. Got to be a reasonable chance they’ll appear

• Leuk
Waarderingen: frank foert
Idles have added a couple more European dates the week before and after Werchter. Got to be a reasonable chance they’ll appear
Can't find which dates Idles has added to their schedule, but I believe someone (jimmy ?) has said Idles' 2026 summer tour is focused on Eastern Europe.

Ik vind het vooral frappant op een muziekforum hoeveel er hier wel niet zijn die zeer conservatief zijn in het openstaan van nieuwe muziek. Gelukkig dat zij geen festival organiseren😅
Of zou het zo zijn dat de meesten hier wel degelijk openstaan voor nieuwe muziek en nieuwe bands, maar dan wel binnen de genres die ze leuk vinden?

Anna Von Hausswolff heeft met haar nieuwste album Iconoclasts mogelijk de plaat van het jaar uitgebracht vorige vrijdag.

Mag zeker een plek krijgen in The Barn/Klub C. Anders moet Nick Cave haar maar uitnodigen op Live is Live.
Eén van de meest interessante, spannendste en veelzijdige artiesten van de afgelopen 15 jaar.
Ze is goed op weg om één van m'n favoriete vrouwelijke artiesten te worden...

Laatst bewerkt:
Ik vind het vooral frappant op een muziekforum hoeveel er hier wel niet zijn die zeer conservatief zijn in het openstaan van nieuwe muziek. Gelukkig dat zij geen festival organiseren😅
Heeft niets te maken met niet openstaan voor nieuwe muziek maar wel met persoonlijke smaak.
Ik hoop dat sabrina of benson niet goed vinden of geen ideale werchter afsluiter niet wijst op conservatief zijn, dan gaan er veel mensen dat zijn. Smaken verschillen (gelukkig), daarom bestaan forums.

Heeft niets te maken met niet openstaan voor nieuwe muziek maar wel met persoonlijke smaak.
Ik hoop dat sabrina of benson niet goed vinden of geen ideale werchter afsluiter niet wijst op conservatief zijn, dan gaan er veel mensen dat zijn. Smaken verschillen (gelukkig), daarom bestaan forums.
zie ze persoonlijk ook beter werken op festivals als Pukkelpop/ Werchter Boutique/ LIL, maar het is ook wel duidelijk dat LN iets moet doen om te zorgen dat werchter 90.000 mensen per dag kan blijven trekken. en dat lukt gewoon (nog) niet met de 'nieuwe' rock namen als Sam Fender

• Leuk
Waarderingen: zero

Users who are viewing this thread