Rock Werchter 2026

Waarom noemt dit festival nog steeds 'Rock' Werchter.. Het is geen rock festival meer. Dat ze de naam dan veranderen é.. Het lijkt wel een identiteitscrisis. Kijk ook naar de profilering van Parklife waar ze spreken over (alternatieve) rock en dan komen ze aanzetten met Zwangere Guy...
Vorig jaar was het vooral Rock wat er stond behalve de zondag en dit jaar niet maar kijk naar alle andere festivals er gaan naast Linkin Park(die stond er vorig jaar al) geen grote rock acts rond of die moeten nog hun tour bekend maken. Het is ook maar net wat het aanbod is en tuurlijk willen ze wel wat meer pop als 20 jaar terug bijvoorbeeld en dat moet ook want de jonge generatie wil dat nou eenmaal ( behalve de geïndoctrineerde jongeren met alternatieve ouders zoals ik haha). Maar als volgend jaar Muse of Pearl Jam weer tourt zal die er vast weer staan bijvoorbeeld

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: RuneBrico, phil en Cel
Hey Draconii, oprechte vraag voor jou. Welke realistische headliners had Rock Werchter moeten boeken om aan jouw verwachtingen te voldoen?
Daar gaat het niet over. Top dat ze voor vernieuwing zorgen, maar noem het dan geen Rock festival als dit hun doelgroep niet meer is. Ik zie bvb al meer rock verschijnen op Live is Live bvb (ook in de vorige editie). Je gaat toch ook niet naar een megadiscotheek om te kunnen genieten van de slagers.

Bij gebrek aan gevestigde namen als Pearl Jam, Foo Fighters, Muse, RHCP, ... was nu het ideale moment geweest om BMTH eens op Werchter te zetten.
Er is ook een gebrek aan gevestigde namen in de metal wereld he dus dat was eveneens geen optie.

Echter moet Graspop ook zijn headliners hebben en die waren er ook niet in overvloed voor hun
Maar in dat scenario kon je evengoed Linkin Park naar GMM verplaatsen, en heb je een "zwaardere" act die je op die manier kan doorschuiven naar Werchter.

Daar gaat het niet over. Top dat ze voor vernieuwing zorgen, maar noem het dan geen Rock festival als dit hun doelgroep niet meer is. Ik zie bvb al meer rock verschijnen op Live is Live bvb (ook in de vorige editie). Je gaat toch ook niet naar een megadiscotheek om te kunnen genieten van de slagers.

Misschien moet je dan gewoon naar Live is Live gaan... Waarom moet een festival na 25 jaar ineens zijn naam veranderen...

Nee inderdaad, dan ga ik wel naar de beenhouwer.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Puzzles en bonnymaster
Echter moet Graspop ook zijn headliners hebben en die waren er ook niet in overvloed voor hun
Zoals hierboven al is opgemerkt, Linkin Park op Graspop en dan BMTH op Rock Werchter was ook een optie geweest. Nu staat BMTH met praktisch dezelfde productie twee keer op Graspop en Linkin Park twee keer op Werchter.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Heel blij met the xx! Ben alleen wel benieuwd wat ze erbij zetten op die dag. Ik denk dat mumford and sons erbij zetten toch lang niet genoeg is om echt veel kaarten te verkopen heb ik t idee. ..

Users who are viewing this thread