Ja opzich wel met je eens maar als ik nu zo met de playlist bezig ben en alle acts doorloop kan ik hem wel snappen. Oh leuk weer een metalcore band of een vage soort emo/pop/metal act of christelijke countryrock band (Lakeview). Waar dit soort bands ooit de uitzondering waren, een noodzakelijk en broodnodig stukje verbreding, begint het langzaam aan het affiche te domineren. En als dit betekent dat ik bijna geen Doom, prog, post, black, symphonic of melodie death meer terugzie op het affiche dan vind ik dat een treurige zaak.
Verrek ja, waar is eigenlijk de melodic death gebleven? Of de death/doom? Toch twee van mijn favoriete genres..
Er staat vooralsnog alleen old-school/technical death, buiten Avatar (allegaartje) en Septicflesh (symphonic death).
Ook op Alcatraz staan er volgend jaar maar een paar met Arch Enemy, Amorphis en Orbit Culture.
Waar zijn In Flames, Dark Tranquillity, Insomnium, Amon Amarth, The Halo Effect, Soilwork, Hypocrisy (of Pain), Sylosis, Kataklysm, The Black Dahlia Murder, Paradise Lost, My Dying Bride, Katatonia, Tiamat, Swallow The Sun, Saturnus, Draconian (

), Be’lakor, Omnium Gatherum, October Tide, Disillusion, Novembers Doom, Aephanemer, Allegaeon, Kalmah??
Nee, ik snap je best hoor. Voor mij zijn met name de donderdag en vrijdag ook nog lang niet zo 'stacked' als anders.
Maar zolang ik dagelijks aan m'n tien bandjes kom, ben ik wel tevreden.