Graspop Metal Meeting 2026

Vind het vree bizar hoe velen die hier dagelijks op dit forum zitten overwegen om maar 1 dag of zelf niet te gaan naar GMM ??? Ikzelf ga altijd en ga over de 4 dagen meestal max 16 bands beluisteren, ga voor het totaalpakket, samenzijn met de metalcommunity, feestje bouwen...
Desalniettemin hoop ik dat we straks met Download een echte metal headliner delen, heb niets met BMTH, Volbeat, Sabaton en zeker al niet met het poppy Ghost.
Als ge sabaton en zéker bmth geen echte metal hl's vind, wat moet het dan wel zijn voor u?

Wat uu kwam download nuweer 😶

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo en PreFXDesigns
Lijkt niet veel voor hem uit te maken, want hij gaat zeker aanwezig zijn! 🤘
Idem geldt voor mij. Soms zit er een voltreffer bij op main en soms niet. Maar vaker niet dan wel.

2025 op do: 3 artiesten daar gezien andere dag maar 1 hooguit.
De rest tenten of jupiler.

Heb me kostelijk vermaakt en gaat dit jaar niet anders zijn

• Leuk
Waarderingen: Imag
Idem geldt voor mij. Soms zit er een voltreffer bij op main en soms niet. Maar vaker niet dan wel.

2025 op do: 3 artiesten daar gezien andere dag maar 1 hooguit.
De rest tenten of jupiler.

Heb me kostelijk vermaakt en gaat dit jaar niet anders zijn

En bij mij dan weer andersom: vrijwel alles op de mainstages, met af en toe een uitzondering. Al is dat tegenwoordig met de nieuwe setup van de zaterdag wel anders met hoe ze de Jupiler daar invullen. Primal Fear nog niet gecheckt, maar Queensrÿche en Feuerschwanz waren zeker musts geweest die dag en ben dan ook wel benieuwd welke 3 namen er daar nog bij geplakt gaan worden... En ook benieuwd naar de 4 namen op de South Stage van vrijdag.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Ja opzich wel met je eens maar als ik nu zo met de playlist bezig ben en alle acts doorloop kan ik hem wel snappen. Oh leuk weer een metalcore band of een vage soort emo/pop/metal act of christelijke countryrock band (Lakeview). Waar dit soort bands ooit de uitzondering waren, een noodzakelijk en broodnodig stukje verbreding, begint het langzaam aan het affiche te domineren. En als dit betekent dat ik bijna geen Doom, prog, post, black, symphonic of melodie death meer terugzie op het affiche dan vind ik dat een treurige zaak.
Verrek ja, waar is eigenlijk de melodic death gebleven? Of de death/doom? Toch twee van mijn favoriete genres..
Er staat vooralsnog alleen old-school/technical death, buiten Avatar (allegaartje) en Septicflesh (symphonic death).
Ook op Alcatraz staan er volgend jaar maar een paar met Arch Enemy, Amorphis en Orbit Culture.

Waar zijn In Flames, Dark Tranquillity, Insomnium, Amon Amarth, The Halo Effect, Soilwork, Hypocrisy (of Pain), Sylosis, Kataklysm, The Black Dahlia Murder, Paradise Lost, My Dying Bride, Katatonia, Tiamat, Swallow The Sun, Saturnus, Draconian (🙏), Be’lakor, Omnium Gatherum, October Tide, Disillusion, Novembers Doom, Aephanemer, Allegaeon, Kalmah??

Nee, ik snap je best hoor. Voor mij zijn met name de donderdag en vrijdag ook nog lang niet zo 'stacked' als anders.
Maar zolang ik dagelijks aan m'n tien bandjes kom, ben ik wel tevreden. ;)

Als we het dan toch even over overdreven prijzen mogen hebben ...

Hoe komt het dat zo'n Boutique Tent op de inferno zo overdreven duur is?
Ik zou meer betalen voor zo'n Boutique Tent voor 2 personen dan 7 dagen Centerparcs in Devils Lake. Weliswaar ook voor 2 in het hotel, maar wel met eigen sanitaire voorzieningen, douches, enzovoort.

Sterker nog: als ik kijk naar de kenmerken, omvat het zo goed als alles als een Tip-Up tent (weliswaar met kleinere tent) behalve een tafeltje, wat je wél hebt bij de tip-ups ...

Ahja des te beter maar ik weet soms niet waarom sommige dingen geen echte metal zijn voor mensen.

Niet uw smaak snap ik wel maar ik vind bmth persoonlijk wel zwaarder dan vb Iron maiden en hoor daar niemand over zeggen dat het geen echte metal is
Gatekeepers gonna gatekeep.. 💁‍♂️

Mixed Martial Arts Sport GIF by UFC

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Download limp bizkit, Linkin park en Gnr als headliners. Voor de rest ook niet echt veel speciale namen. Het lijkt dat ghost toch niet gaat touren? Tenzij ze op Glastonbury zouden staan?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Als we het dan toch even over overdreven prijzen mogen hebben ...

Hoe komt het dat zo'n Boutique Tent op de inferno zo overdreven duur is?
Ik zou meer betalen voor zo'n Boutique Tent voor 2 personen dan 7 dagen Centerparcs in Devils Lake. Weliswaar ook voor 2 in het hotel, maar wel met eigen sanitaire voorzieningen, douches, enzovoort.

Sterker nog: als ik kijk naar de kenmerken, omvat het zo goed als alles als een Tip-Up tent (weliswaar met kleinere tent) behalve een tafeltje, wat je wél hebt bij de tip-ups ...
Een tip up heeft zelfs een houten vloer op 10cm afstand van de grond, en de boutique tenten niet. Zeker met zo'n modder editie heeft dat houten vloertje echt mijn weekend gered.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf

Users who are viewing this thread