Graspop Metal Meeting 2026

Al met al ben ik nog niet echt om voor een combi.

Donderdag:
- Limp Bizkit en Megadeth. Allebei zien maar hopen op een betere set van LB ten opzichte van de laatste keer.

Vrijdag:
- Volbeat en Twisted Sister.
Beiden verwacht ik een goede show van.

Zaterdag:
- Nog helemaal niets.

Zondag:
- Def Leppard en Alice Cooper.
Leuk om mee te pakken, maar niks speciaals.

De Undercard en TBC's moeten me dus nog overtuigen. Hoop dus op een vet rijtje namen voor 8 November.
En dan misschien eerst alleen het ticket voor Inferno voordat de combi's aangeschaft gaan worden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en won666
Mijn 'Graspop 2026' playlist staat al overladen met geweldige muziek. De aankondigingen zijn net begonnen en in ben al fan geworden van Def Leppard, Volbeat en Twisted Sister (die optredens worden toch ook enorm gezellig??). Daarnaast hebben we Within Temptation, Alice Cooper, Megadeth, Breaking Benjamin en Electric Callboy als subs!

De zaterdag is, ondanks dat ik BMTH fan ben, het zwakste voor mij. Dit vond ik afgelopen jaar echter ook en toen heb ik me toch kostelijk vermaakt bij Airbourne en de Jupiler in het algemeen.

Het wordt gewoon een geweldige editie. Inmiddels alweer mijn vierde (3e combi) en ik ben nog nooit teleurgesteld!

Mijn 'Graspop 2026' playlist staat al overladen met geweldige muziek. De aankondigingen zijn net begonnen en in ben al fan geworden van Def Leppard, Volbeat en Twisted Sister (die optredens worden toch ook enorm gezellig??). Daarnaast hebben we Within Temptation, Alice Cooper, Megadeth, Breaking Benjamin en Electric Callboy als subs!

De zaterdag is, ondanks dat ik BMTH fan ben, het zwakste voor mij. Dit vond ik afgelopen jaar echter ook en toen heb ik me toch kostelijk vermaakt bij Airbourne en de Jupiler in het algemeen.

Het wordt gewoon een geweldige editie. Inmiddels alweer mijn vierde (3e combi) en ik ben nog nooit teleurgesteld!

Was je al fan van Alice Cooper? Of volgt dat dan nog in de komende dagen? 😁

Nooit super fan geweest van de headliners op Graspop, de undercard is meestal waar ik het meeste uit haal en de komende dagen gaan super spannend worden.

Waar hopen we het meest op? (Het liefst bands en artiesten wat je eigenlijk niet verwacht)

• Leuk
Waarderingen: Projunk
Ik verwacht Deftones nog hoor. Vorst Nationaal zo snel uitverkocht + momenteel op Ticketswap nog 2322 zoekenden + in 2025 op Rock Werchter.

• Leuk
Waarderingen: jova
Is er een Presale?
Die is al voorbij maar de grootste fans kunnen een plekje vooraan in de signing rij boeken. Waarover ik het naar analogie ook heb in het boek bij hoofd 8.9 van pagina 443 tot 487. Want signeersessies zijn iets wat je kan doen op Graspop! 👍

Nog niet overtuigd van de headliners, misschien bmth maar zou hier meer van moeten gaan luisteren.
Op naar het pakketje vandaag! 😉

Ben benieuwd maar een undercard kan echt veel verschillen. Wel mogelijk indicaties over de avond of andere podia afsluiter bands.

En straks kan je het nieuwe nummer van electric callboy er bij zetten. :D
Sorry voor de niet k3 en spice girl fans. ;)

• Leuk
Waarderingen: Lars. en El_Leipo
Nog niet overtuigd van de headliners, misschien bmth maar zou hier meer van moeten gaan luisteren.
Op naar het pakketje vandaag! 😉
Denk je dat er vandaag nog wat komt? Verwacht zelf pas na het weekend, in de dagen voor de start verkoop namen.

Eigenlijk ben ik wel zeer tevreden met de aankondigingen tot nu toe. Enkel Megadeth (gewoon nooit echt mijn ding geweest) en Limp Bizkit (te veel slechte optredens van gezien) spreken mij helemaal niet aan. Al sta ik er waarschijnlijk wel als er niets anders interessants tegelijk speelt.

Blij dat er in mijn vriendengroep wat enthousiasme is, want de vele negatieve reacties op de socials en het forum zijn toch een beetje een domper 😅 (ieders volste recht uiteraard, ik heb zelf over Behemoth geklaagd vorig jaar)

• Leuk
Waarderingen: won666 en N1tje
Het is gewoon nog te plat. In Kortrijk is het op dit moment heel wat pittiger en beter. Ik verwacht nog wel wat actie van GP anders gaan ze voorbij gestoken worden door andere festivals en dat willen we ni

• Leuk
Waarderingen: redbaron en Joslittel
Waar hopen we het meest op? (Het liefst bands en artiesten wat je eigenlijk niet verwacht)

Nu ze toch al bezig zijn met een monsterlijke line-up:

The Rasmus, Visions of Atlantis, Wind Rose, Myrath, Sonata Arctica, The Pretty Reckless, Steel Panther en wat mooie classics als Foreigner, Journey

Enige voorwaarde: allemaal op de livestream!

Nu ze toch al bezig zijn met een monsterlijke line-up:

The Rasmus, Visions of Atlantis, Wind Rose, Myrath, Sonata Arctica, The Pretty Reckless, Steel Panther en wat mooie classics als Foreigner, Journey

Enige voorwaarde: allemaal op de livestream!
Dacht gisteren Visions Of Atlantis op augustus-festivals te zien?
Een band die dringend meer aanhang mag krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Users who are viewing this thread