Graspop Metal Meeting 2026

Dit valt dus echt allesbehalve mee.

Must see: Breaking Benjamin, Bring Me the Horizon, Volbeat

Graag zien: Within Temptation

Zien als er niks anders is: Bad Omens, Limp Bizkit (ben wel bang dat 1,5u veel te lang is en dat ze daardoor heel veel gaan kutten waar ze toch al een handje van hebben),

Niet zien: Alice Cooper, Architects, Babymetal, Def Leppard, Electric Callboy, Megadeth, Sabaton, Twisted Sister

Kortom, alle ballen maar op een vrijdag-ticket.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Toch raar had EC toch boven def leppard gezet maar swat. Hopelijk genoeg op zondag om samen met EC te zien. Evt sabaton al wel
Staat wel op south.
Dus daarmee sta je een soort van halve tree hoger of lager ( net hoe je het ziet) dan de north headliner

Had EC toch wel als North Stage headliner verwacht op een dag. voor de rest prima namen niet direct heel enthousiast

Al bij al mooi geboekt van graspop!

Headliners op herhaling

- Nieuw - Bad Omens
- Nieuw - Breaking Benjamin

- 2016 - Twisted Sister

- 2022 - Volbeat
- 2022 - Sabaton
- 2022 - (Within Temptation)

- 2023 - Def Leppard

- 2024 - Bring Me The Horizon
- 2024 - Limp Bizkit (upgrade)
- 2024 - (Alice cooper)
- 2024 - (Electric Callboy)

Dat zijn dan dus al 10 bands die prima als headliner kunnen staan, en dan ontbreekt nog de zaterdag south stage HL

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nu snap ik er niks meer van. Sabaton dus niet op donderdag. Wie is op donderdag dan in hemels naam die ontbrekende naam!?

Slayer?

Ghost?

Marilyn Manson? (Gentleman's agreement om toch te wachten tot hij het in de Lotto Arena zelf kan aankondigen?)

Guns N' Roses?

Anyway, blij met Sabaton. AC en EC worden moment beslissingen. DL is echt niet mijn ding

1. Megadeth
2. Twisted Sister
3. Sabaton

Al hoor ik wel liever Sabaton dan TS maar laatste keer TS is al 13 jaar geleden voor mij en Sabaton nog maar denk in 4 jaar geleden

Dit valt dus echt allesbehalve mee.

Must see: Breaking Benjamin, Volbeat

Graag zien: Within Temptation

Zien als er niks anders is: Bad Omens, Limp Bizkit (ben wel bang dat 1,5u veel te lang is en dat ze daardoor heel veel gaan kutten waar ze toch al een handje van hebben),

Niet zien: Alice Cooper, Architects, Babymetal, Def Leppard, Electric Callboy, Megadeth, Sabaton, Twisted Sister

Kortom, alle ballen maar op een vrijdag-ticket.
Mwa, Limp Bizkit gaat maar 75 min max spelen hoor. North Stage headliner is geen 'full headliner'

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin
Al bij al mooi geboekt van graspop!

Headliners op herhaling

- Nieuw - Bad Omens
- Nieuw - Breaking Benjamin

- 2016 - Twisted Sister

- 2022 - Volbeat
- 2022 - Sabaton
- 2022 - (Within Temptation)

- 2023 - Def Leppard

- 2024 - Bring Me The Horizon
- 2024 - Limp Bizkit (upgrade)
- 2024 - (Alice cooper)
- 2024 - (Electric Callboy)

Dat zijn dan dus al 10 bands die prima als headliner kunnen staan, en dan ontbreekt nog de zaterdag south stage HL
Huh zaterdag zijn BMTH en architects toch al south.

Donderdag en vrijdag hebben nog een south tbc

Ik merk dat ik nog een beetje moet wennen aan een nieuwe richting. Veel genres waar ik niks mee heb, bands die ook niet de grootste zalen trekken op erg hoge posities en namen die ik niet het hele veld zie voltrekken. Ze mogen me best mijn ongelijk bewijzen (en ik wil ook heel graag positief zijn), maar ik zie het niet zo gebeuren en ben nog steeds voorstander van het breder trekken van Graspop.

heb het over south headliner.

en dat het graspop toch is gelukt om WT, EC, AC te boeken als sub terwijl ze ook prima als headliner hadden kunnen staan
Ah op die fiets.

Beetje metalcore zaterdag instant houden.
Babymetal eruit en je hebt volledig metalcore main headliners

Toch raar had EC toch boven def leppard gezet maar swat. Hopelijk genoeg op zondag om samen met EC te zien. Evt sabaton al wel
Als je architects en bad omens, electric callboy en def lepperd en bv within temptation en limp bizkit vergelijkt. Ik denk dat de sub south stage headliner soms groter is dan north stage. Mss niet altijd, dat weet ik niet. Maar kijk in het verleden naar in flames, lamb of god, emperor, king diamond, ... stuk voor stuk steengoede bands, maar soms stond er naar mijn mening dan een grotere sub headliner. Weet niet meer vanbuiten wat er die jaren stond.

Ik merk dat ik nog een beetje moet wennen aan een nieuwe richting. Veel genres waar ik niks mee heb, bands die ook niet de grootste zalen trekken op erg hoge posities en namen die ik niet het hele veld zie voltrekken. Ze mogen me best mijn ongelijk bewijzen (en ik wil ook heel graag positief zijn), maar ik zie het niet zo gebeuren en ben nog steeds voorstander van het breder trekken van Graspop.
Maar met alle respect, het is wel van allemaal wat. Dus dat niet alles bevalt dat leeft hier ook, maar ik kan met niet voorstellen dat ik me geen 4 dagen kan vermaken. Er is meer dan alleen de headliners

Users who are viewing this thread